Direktlänk till inlägg 25 oktober 2008

Kläder!

Av Persilja - 25 oktober 2008 16:42

Om jag vore rik på pengar skulle jag ha en proppfull garderob med

Odd Molly kläder.

En hel klädstång full.


Och Bea Szenfeldt kläder.


Och ett och annat NoaNoa plagg.


Och så skulle jag köpa "frk." kläder från Åhléns.

Om jag hade pengar alltså.

Nu kan jag istället inspireras av de fantastiska skapelser som finns ute i butiker och på hemsidor och drömma mig bort.

Kanske inspireras och blanda min egen frk OddBeaNoa stil...

 
 
Mari

Mari

25 oktober 2008 17:02

rart at du nevner odd molly akkurat i dag. Jeg siklet nemlig på en kjole i det merket senest på torsdag. NYYYDELIGE klær!!! Åhlens i Norge, eller i hvart fall ikke her jeg bor, selger ikke klær til voksne.. Har de mye fint?

http://www.maris-fargerike.blogspot.com

 
Lisa

Lisa

26 oktober 2008 01:05

När NoaNoa har rea så har dom REA! Då handlar jag kassvis! I alla fall en kasse. Ett tips kanske?

http://mittlillahus.blogspot.se

 
Dockmamman

Dockmamman

26 oktober 2008 05:19

Jag har Index som favorit, de har så roliga kläder det är så mysigt att gå in där/Kram

http://stickmonster.bloggagratis.se

 
Annica

Annica

26 oktober 2008 09:07

Om jag också hade haft pengar hade jag också haft Odd Molly och NoaNoa!
Jag går klädd i de kläder jag köpte på H&M, Vero Moda och Lindex innan jag blev gravid januari -06. Alla kläder är för små och uttvättade! Den "muffintoppen" jag får i alla mina byxor går inte av för hackor! Hahahahaha!!!

http://annicapannicka.bloggagratis.se

 
Lisan

Lisan

26 oktober 2008 09:51

Drömmer om en oddmolly klänning. Såg du den som Emma Hamberg hade i senaste FL. Tänk om man skulle vinna lite pengar som man var tvungen att spendera på kläder till sig själv...

http://www.grisstian.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilaj

26 oktober 2008 11:30

Mari: Jo, Åhléns har jättefina kläder!

Lisa: Ja, det har du rätt i!!! Fast jag har nog inte riktigt råd då heller...

Dockmamman: Vet inte vad Index är.

Annica: Jag förstår PRECIS vad du menar med muffinstoppen. BRA beskrivet. Bra liknelse. Det lät ju t o m snyggt! Jag har inte heller köpt några kläder sen sista barnet föddes, ja något, men inget stort dyrt fint som jag VELAT ha, bara något jag BEHÖVT på rea. (Tråkigt) Det är alltså 8 år sen...
Tur att man jobbar hemifrån och slipper visa sig så mycket offentligt! :D

Lisan: Ja, jag såg den och såg du hennes KAPPA! Dregel!!!! Och såg du hennes galgar med flera odd molly utstyrslar!!! Jag måste också skriva en chicklit bok och bli rik!!!

 
Tant Grön

Tant Grön

26 oktober 2008 11:43

En vacker dag... men du som är så duktig på att sy kan väl designa Persilja tunikor!

http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se

 
Anitha

Anitha

26 oktober 2008 13:05

Men du är ju jätteduktig på att sy - du kan helt säkert göra alla de kläderna, det är jag övertygad om! :) Kom igen, gör en Persilja-kollektion, du kommer tjäna storkovan! :-D

http://femman.bloggagratis.se

 
kardemomme

kardemomme

26 oktober 2008 14:30

Endelig er jeg på lufta etter et døgn uten strøm og internett puh!!! Vi hadde en begynnende storm utover dagen her i går og vi var nesten redd for at taket skulle blåse av..Politiet gikk ut med melding om at folk burde hold seg innendørs og binde fast trampoliner og andre løse formål..
For en lykke da alt var i orden for en liten stund siden..
Angående klær så liker jeg Noa Noa veldig godt og kjøper en del ting når det er salg der..Har blant annet noen frakker og sjal derfra som jeg er utrolig fornøyd med..
I sommer kjøpte jeg en Odd Molly topp på salg på Samsø..Det var en lang kortermet strikkegenser/kjole i blondehekling..
Er kjempefornøyd med den..Ellers må jeg si at jeg var mer opptatt av klær da jeg var yngre..Nå er jeg mer opptatt av interiør og bruker heller penger på huset og reiser..
Blir aldri lei av interiørprosjekter som jeg kjenner gir energi og glede..Både for meg og familien som synes det er gøy med alle disse prosjektene..En god grunn til å blogge forresten..Uten alle dere andre kreative damer i blogglandia hadde jeg ikke giddet å blogge :)Ønsker deg en fin dag videre :)

http://husetvedbekken

 
stort och smått

stort och smått

26 oktober 2008 16:45

Jag har förälskat mig i en stickad Odd Molly-klänning! Men den är på tok för dyr för min ekonomi...

http://agneta.bloggagratis.se

 
SerineX

SerineX

26 oktober 2008 18:52

Artig innlegg. Var på et shopping senter i går og en dame i en butikk jeg gikk forbi hadde en kjole som jeg ble veldig inspirert av. Måtte bare gå tilbake og studere den inngående,- håper jeg var diskret..... Så har jeg tenkt på den i hele dag og funnet ut hvordan jeg kan lage noe lignende. Kjempeinspirert!!!

http://www.fliff.weblogg.no

 
Maria

Maria

26 oktober 2008 19:53

Odd Molly har superfina kläder, men du som är så flink med att sy kan väl sy liknande tunikor av alla härliga tyger som du har??!!

http://galtoroad

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards