Direktlänk till inlägg 18 oktober 2008

Peptalk.

Av Persilja - 18 oktober 2008 10:26

Ruljangsen i en fyrabarnsfamilj goes on and on. All the time.

Det står aldrig still liksom. Aldrig.

Det är visserligen charmen med det hela och antagligen det man kommer att sakna den (hemska) dag alla barn flyttar hemifrån och huset blir tyst och tomt. 

Men trots att det är högt uppskattat kan det också göra en totalt kollrig. 

Detta att det aldrig liksom står still.

Så vad gör man? Skriker hysteriskt åt tillvaron STÅ STILL FÖR FAEN!????

Nä, det är inte lönt. Skapar bara panik.

Man lär sig att stänga av.

Tar på sig skygglappar eller särskilda sållande glasögon.

Jag kan sätta mig i min läshörna, krypa upp och liksom stänga av att det ligger högar med tvätt framför näsan att disken står kvar på köksbordet och dammsugaren behöver rastas och  ettusentvåhundrafyrtiotre saker är ogjorda och väntas på att göras. Jag har lärt mig det.

Det är kanske inte så effektivt, men det är nödvändigt för att stoppa ruljangsen.

Det blir liksom en slags timeout i tillvaron.

Ska man FÖRST göra allt som pockar så får man ALDRIG sätta sig ner.

Jag kom på att jag faktiskt klarar av att göra detta och det gjorde mig glad.

I mitt nya positiva tänkande ska jag se det jag faktiskt gör bra och inte stressa upp mig över det jag gör mindre bra.

Så jag är BRA på att blunda för kaoset. (Mindre bra på att ta rätt på kaoset.)

Hurrej mej!


 
 
rosalucia

rosalucia

18 oktober 2008 11:30

Jomen det ÄR så man måste göra!! Bara släppa greppet...sätta sej mitt i kaoset. Eller lägga sig å lyssna på cdbok ett tag...time out! Dricka kaffe i lugn o ro. Allt finns kvar. Det som inte hinns med idag, kanske hinns med imorron..eller inte....

http://rosalucia.bloggagratis.se

 
Annica

Annica

18 oktober 2008 12:00

TACK för att du satte ord på mina känslor! JAG är BRA på att BLUNDA FÖR KAOSET! ÄNTLIGEN nåt jag är bra på! SOM jag har letat och undrat vad jag är bra på! ;)

http://annicapannicka.bloggagratis.se

 
anna

anna

18 oktober 2008 21:10

jag försöker komma dit du är..

http://salhuset.blogg.se

 
Synne

Synne

19 oktober 2008 10:01

Thats life vännen.
Det går inte att stoppa det.
Njut av det medans du kan.
kramen Synne.

http://nabolandet.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards