Direktlänk till inlägg 10 oktober 2008

10årsfirande hela långa dagen.

Av Persilja - 10 oktober 2008 23:06

Så himla skönt att alla kände igen sig i förra inlägget. Man får ju faktiskt för sig mellan varven att folk är så ordentliga och att det bara är oss det är stökigt hos. En del bloggares bilder gör ju att man får lite ont i magen och undrar om man är totalt misslyckad som aldrig ens kommer i närheten av deras pyntade vackra städade världar. Jag skulle inte kunna ha ett helt vitt hem som en del har. Hur skulle vi kunna hålla det vitt????? Iallafall med den här hunden och de här barnen och den här mamman och den här pappan. Jag skulle må illa av klorinlukten! Hahaha!

Det är vackert men oj så opraktiskt det måste vara. Och lite hrm...host...färglöst.


Fick en frist med gästerna. Maken var tvungen att åka iväg norrut så jag flyttade helt sonika kalaset till morgondagen. Då fick sonen dessutom ett lite längre firande. Vi har firat honom sen klockan sju imorse. Han är fortfarande vaken och vill njuta av de sista skälvande minutrarna av sin dag. Det har blivit tårta, hämtad thaimat, godis, chips, ostkrokar, dip och läsk.

Och film. Hela kvällen. Det gäller att passa på att äta onyttigt när man nu får bestämma hela dagen!

Jag har städat lite, men orkade inte ända fram. Tar resten imorgon innan gästerna kommer. Tände ljus och släckte lampor istället. Funkar också bra!

Fristen gjorde att jag hann sätta mig och sy en del också. Det blev en massa saker men det enda som blev hlet färdigt ikväll var en ny sminkväska.

Duken den står på har min mormor virkat.

Den är så fin!

NU är jag mogen för sängen. Ska försöka övertala nyblivne 10-åringen att sängen känns lockande...

Gäääsp!



 
 
Kardemomme

Kardemomme

11 oktober 2008 00:07

Gratulerer så mye med sønnen!!!!! Høres ut som om dere har hatt en koselig kveld :)
Vi er hjemme etter bursdagsfeiringen hos mine foreldre..Datteren vår ble med onkel (min bror)kona og kusinene til deres sommerhus i Sverige og skal være der hele helgen..Hun er ikke særlig glad i loppemarkeder (har nok fått en overdose av det hihi)så det passet bra..Dermed kan vi bruke så mange timer vi vil på å kjøre rundt fra sted til sted i morgen ;) Min bror har akkurat kjøpt et sommartorp i Sverige..De kjøpte det gamle huset med alt innhold i..Fy søren så morsomt og spennende synes jeg..Søndag reiser vi for å inspisere "slottet" og jeg gleder meg skikkelig..Et sommartorp er jo min drøm også..sukk!!! Takk snille deg for linken til alle de lekre teppene dine!!! Det ene er jo vakrere enn det andre, men det lyse du har liggende i sofaen var ubeskrivelig vakkert!!!! Det var så flott med hvitt mellomverk i stedet for det vanlige svarte!! Så gøy med den andre damen som hadde lik smak som deg hihi!!! Flaks at det var du som "gikk av med seieren" i budrunden ;) Så flink du har vært i kveld forresten! Sydd enda en lekker sminkepung :) Du er utrolig rask!!!!
Gleder meg til å se vesken du skal lage med tre på, enten det nå blir med knapper, blader eller hekleblomster :))) Det kommer til å bli personlig og fint uansett! Gøy at du har funnet link til andre norske bloggere hos meg..Det blir visst flere og flere bloggere i blogglandia og det er så hyggelig med dette kvinnesamfunnet som er befolket av blide kreative kvinner..
Jeg må snart hoppe under dyna..Skal grytidlig opp i morgen..Som vanlig stiller jeg med null forventninger så får vi se hvordan det går..Ha en fortsatt fin fredagskveld! Klem herfra :)

http://husetvedbekken

 
Synne.,

Synne.,

11 oktober 2008 05:18

Godmorgon på dig.
Nu sover säkert den nyblivne 10 åringe och du väldigt gott så jag smyger försiktigt.
Städa är ett måste hmnm här idag med.
Mor och styvfar kommer i morgon. Så snabeldraken ska fram, bäddas i gästrum och fixa lite.
Resten får vara.
Har försökt lägga undan en massa måsten.
Går så där.
Nu får du och de dina ha en förtrollande lördag.
Kramen mig.
Synne.

http://nabolandet.blogspot.com

 
Ingen bild

Lotti

11 oktober 2008 15:20

Vad härligt modigt av dig att visa ditt ostylade hem!! Jag blir alltid lika glad de gånger jag besöker din blogg. Ha en härlig helg med födelsedagsbarn och soligt höstväder!

 
Ingen bild

Persilaj

11 oktober 2008 19:47

Kardemomme: Oj oj så spännande med det nya sommarhuset!!! Hoppas du fotar!

Synne: Det är nog gott att va gäst hos dig!

Lotti: Tack vad gulligt! Det är så skoj att du hälsar på här. Vi får vi ses irl snart eller hur!?

 
Lucia

Lucia

11 oktober 2008 20:44

Yes yes yes den är min den fina sminkväskan!! Jag beställer den direkt! Tur att den fanns kvar eftersom jag varit på hockeycup hela långa dagen. Men vem vet någon annan innan mig kanske tingat den som jag inte ser nu. Jag håller tummarna! Härligt också med 10-års kalas. Det är speciellt att fylla tvåsiffrigt i den åldern : ) Hälsa och gratta!

http://www.lucia.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilaj

11 oktober 2008 22:57

Lucia: Vad bra! Den är din! Då reser den söderut i morrn! Kram!

 
lotta

lotta

12 oktober 2008 09:22

Bra tips..det där att släcka lampor och tända ljus*lägger på minnet;)*

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
maria/frøkenfryd

maria/frøkenfryd

12 oktober 2008 09:58

God formiddag til dig.

Først, hjertelig tillykke med jeres dreng - stor dag, stor fejring - skøøønt.
Fakr´tisk fyldte min nevø også 10 år igår. Vi var inviteret men havde desværre ikke mulighed for at køre over til ham og fejre ham. I stedet passer vi nu hus og hund for mine foældre. Det er så dejligt fredfyldt og stille heride på landet. Vi har gået en god tur med hunden her til morgen, i morgendis, med solen stående op i horisonten. Det var helt fantastisk, og selvfølgelig havde jeg glemt kameraet herhjemme på køkkenbordet - typisk ikk ;-)

Dit indlæg under her, fik mig til at trække på smilebåndet. Hele den foregående uge har jeg haft gang i "projekt oprydning" derhjemme. Jeg har rydder i det store skab i vores spisestue. Der ar trillioer af milliarder af gamle papirer, kvitteringer, lønsedler, og diverse kreative ting. Et virkeligt rod. Dessuden har jeg ryddet på mit arbejdsværelse ovenpå. Et KÆMPE kaos, jeg har ordnet bunkesvis af vasketøj osc osv osv..... Blir aldrig helt færdg, men det går da den rette vej ;-)
Det er befriende at vi er mange der lever i organiseret kaos til tider - og det ser jeg jo på dine kommentarer at der er.

Ha en rigtig god søndag,
klem Maria.

http://marias-sted.blogspot.com

 
Ingen bild

winnerhorse

14 oktober 2008 22:30

Grattis till sonen i efterskott!

Persilja - vem har målat den gröna tavlan som man ser på bilden? Kan du inte lägga ut en mer detalerad närbild? Den ser fin ut! Som allt annat hemma hos dig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards