Direktlänk till inlägg 10 oktober 2008

The real stuff!

Av Persilja - 10 oktober 2008 09:48

Hej! Jag heter Persilja och jag är en slarver.

Så är även mina barn.

Mannen tror att (hahahahahahahahaha!!!!) han har ordningssinne men jag kan lova att han har fel!  Han har bara inte fått insikt om sina problem på samma sätt som jag.

Jag borde inte.

Jag skämmer ut oss. 

Men jag kan inte låta bli att visa verkligheten.

Varsågoda: 

Se och förfäras!Ett sidobord bredvid köksbordet. Blommorna har vissnat för länge sen. Den fina brickan blev inte så fin. Affischfan lossnade efter en dag och allt måste göras om...

På bordet ses plåster, en svamp, tändstickor, leksaker, böcker, tidningar, mina ringar (som jag springer runt och söker VARJE dag innan jag ska iväg).

På skåpen på motsatt vägg står en påse ouppackade apelsiner, två aluminiumfolieförpackningar som maken köpte för att det var EXTRAPRIS, (trots av vi inte nästan använder aluminiumfolie) men vi har inte plats för dem någonstans så de ligger där tills jag funderat ut var fanken de ska in nånstans... 

Två nytvättade disktrasor, en burk tapetlim, böcker och förmodligen är papperet på svaj en räkning...på väg till datorn för betalning. Hoppas att den når fram. (Fast det brukar de på något mystiskt sätt.)

Den inbjudande kökssoffan som jag skulle ligga och vila på, den ser ut så här...

Svårt att få plats med ens en rumpa. Suck!!!

Sonens skrivbord behöver kanske en rensning? Köksbänken är sig lik sen förra gången den fotades.

Något har kommit något har gått.


 Nedan kommer katastrofområdet nummer ett. Att gå och kissa höjer min puls. Nä, idag ska här röjas!!!

 Här är spår efter morgonens mys.

Och att sätta sig att läsa är inte så lockande just nu...Pommac har bäddat där med en grönvit matta.

 Hallen som är det första gäster ser är ingen bra reklam för vårt hem, men det matchar ju absolut verkligheten. En liten mjukstart för vad som komma skall, för den som vågar sig längre in.

Fönstrena är knökfulla av alla pelargoner som räddats ur växthuset innan frosten nådde dit. De ska omplaceras men tillsvidare står de där de står. Tillsammans med koppar och annan disk.  Varenda tänkbar yta som går att fylla är fylld med skit.

Jag blir tokig!

Fast jag är en ny människa idag.

Jag ska inte bli tokig. Jag ska se det som stilleben. Mouhahahahaha! (=galet skratt)

Om x antal timmar kommer det gäster.

Inbjudna såna.

Så adios amigos!





 
 
Gry

Gry

10 oktober 2008 10:21

Jag LOVAR att det ser precis likadant ut hemma hos oss. Promise ;-) Helt galet hur det bara kan bli sådär!! Fattar ingen ting jag...

Haha... GUL BIL, hälsar THE POODLE, fniss.

TACK!! /kramis

http://www.baragry.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilaj

10 oktober 2008 10:26

Gry: Pussa poodlen från mig och Pommac (the labrapoodle.)

 
Mynta

Mynta

10 oktober 2008 10:30

...du kanske skulle ringa lokalblaskan för ett "efter-inredningsreportaget-reportage"!!
=)

Men du, det var väl inte så farligt, ändå? Det syns ju att det lever en familj hos er!!
En familj som verkar trivas ypperligt hemma!?

Jag brukar säga att det är tur att man får gäster ibland, för då tvingas man liksom till att göra ett städryck...

Just nu har jag faktiskt "din" ost-och lökpaj i ugnen! Doftar himmelskt här hemma!
Den ska jag ha med mig imorgon på ett höstknytkalas hos några goda vänner! Tänkte även ta med lite tzatsiki och en fräsch grönsallad. Kan väl bli bra? TACK för receptet...

Kramar!

http://livetenligtmynta.bloggagratis.se

 
m a r i a k o d e n

m a r i a k o d e n

10 oktober 2008 10:44

...vi verkar spela i samma liga....
;)

http://www.mariakoden.blogg.se

 
T H E R R E fotoblogg

T H E R R E fotoblogg

10 oktober 2008 10:45

Detta påminner mig om det jag bloggade om imorse, jag fick nog med ork att göra klart då jag tog en förebild, o var tvungen att ta en efterbild! ;)

http://www.therre.blogg.se

 
Virrhönan Ulrica

Virrhönan Ulrica

10 oktober 2008 10:48

SKÖNT att se att andra har samma verklighet som jag.
jag blir så frustrerad då jag dessutom har begränsad ork pga skruttkropp och övriga familjen står lika förvånad varje gång för dom har minsann inte dragit fram nått.jag ska gå och köra en snabbröj nu men den får bli snabb har fixat fram lite flyttkartonger så nu ska massa onödigt bort för de ungarna aldrig saknar varför ska de ligga framme för.

men annars lever jag efter de budskap som står på en keramiktavla i mitt kök, dammtussar är ett bevis på att någon gjort något roligare. och som pysslare finns det ju väldigt många roligare saker att göra än att städa

http://virrhonan.blogspot.com/

 
Ingen bild

Annika

10 oktober 2008 10:58

I love you forever!!! Jag har tackat dig förr, och jag gör det igen. Det är så befriande att se att andra människor upplever ett vardagskaos som liknar mitt eget. Mitt stora problem är att jag har pappersfobi. Hatar fönsterkuvert, skickar aldrig in papper till försäkringskassan, kommunen, vattenverket eller liknande i tid. Hatar försäkringskrafs man måste fylla i, ändring av inkomst, nytt dagisschema, bla bla bla. Så mina såna högar bara växer och växer, till det är akut. DÅ letar jag som en galning och hittar till slut det jag ska, fyller i och andas ut. Men resten av papperna finns kvar... I högar som läggs i påsar som läggs i lådor som stuvas undan i källare och förråd. I all evig tid.
Och du är UNDERBAR som vågar dela med dig!

 
Nina

Nina

10 oktober 2008 11:04

Hahaha. Du er så modig...som bretter deg ut sånn i dette tilsynelatende SUPER-ryddige, støvfrie "bloglandia". Way to go! Du er rett og slett sunn for meg...

http://dilldallsaant.blogspot.com

 
Dockmamman

Dockmamman

10 oktober 2008 11:06

Tjoho persilja! Du har också mycket att göra, jag har inte varit upp på övervåningen, det är så att jag tar mig inte upp för trappen och jag behöver åtta armar för att få med mig allt som ligger där...

Ja, det är så här för oss mammor tror jag, jag följer barnen till bussen, tillbaka hem och ta hand kaoset som det blivit på morgonen, sätta mig dricka kaffe läsa på datorn och sedan ska jag ta mig ner till källaren sedan på övervåningen...

När jag är klar så kommer barnen och gubben hem och vad tror du händer då*ler*

Tack för din visning, man känner sig inte ensam nu i alla fall/Många helgkramar

http://stickmonster.bloggagratis.se

 
frida

frida

10 oktober 2008 11:08

Det där var väl inte så farligt! Tror inte att du är en värre slarver än de flesta är :)

http://www.kulturkoftan.se

 
Helena

Helena

10 oktober 2008 11:12

Hihi, underbart med lite verklighet. Jag har börjat ringa nån och prata med medan jag röjer för då får jag det gjort:)

http://arendalirl.blogg.se

 
Lotten

Lotten

10 oktober 2008 12:07

Det ser faktiskt precis lika stökigt ut hemma hos oss! Man klarar inte att hålla undan stöket om man inte är en utomjording ;-)

http://ornnastet.blogspot.com

 
Ulle

Ulle

10 oktober 2008 12:25

Ser såå hemtrevligt ut så! ;) Ja, hur kan det bli så undrar jag ibland? Det kan gå från totalstädat till kaos på en timme! Jag försöker truga i min familj "var sak på sin plats" jämt. Men det är svårt då jag själv är lika virrig jag. Dessutom har inte allt sin egen plats. Kanske det är där problemet är för oss. Haha...

Gäster är bra. Då får man städryck och känner sig lite nöjd en stund. Men morgonen efter brukar vardagen snabbt vara i kapp.
KRAM och trevlig helg!!!!

http://lillaunika.blogg.se

 
Anna

Anna

10 oktober 2008 12:49

Skönt att se att andra kan ha det rörigt hemma också, jag fattar inte att det blir rörigt så fort jämt!!!! och mina barn saknar totalt ordningssinne ;-) (de har väl ärft det efter nå´n ;-))

http://anna78.bloggagratis.se

 
Mamma Mia

Mamma Mia

10 oktober 2008 13:33

Åh så härligt det ser ut. Jag känner mig som hemma när jag ser på dina bilder. Min första bild jag la ut på bloggen var mitt stökiga pysselbord. Om senast två veckor skall det vara städat där. Hoppas vi får reda på om det blev någon middag till gästerna.( om det nu är en middagsbjudning)tips önksas.
Hälsningar Mia

http://www.undermiastrappa.blogg.se

 
Rosa

Rosa

10 oktober 2008 13:35

He he...sånn ser det ut hos oss også! Stort sett hele tiden, men noen ganger gjør det meg SÅ irritert. Og så blir jeg irritert fordi jeg blir irritert. Det er jo tross alt jeg som har godtatt at det har blitt sånn...HVER gang.
Men vi lever, og jeg tror det blir sånn fordi jeg nedprioriterer rydding hele tiden ; ) også får jeg heller ta det utbruddet en gang i måneden!...for det er jo gjerne da man klikker på alt! Takk : ) for at du viser at det er fler av oss : )

http://www.cafelatter.bloggagratis.se

 
Anitha

Anitha

10 oktober 2008 13:35

Men vad sjutton....när var du hem till mig och fotade?? ;) Det ser precis likadant ut hos mig. Grejer och pryttlar överallt, dammråttorna har för länge sedan muterat till fallskärmsjägardammbufflar och hit kommer all reklam för att dö. Nej, förfäras gör jag då definitivt inte - då är det mer förfärande med dessa som alltid har kliniskt rent. Det är något skumt med såna människor, det är jag övertygad om. Antingen gör de inget annat än städa, har städerska eller också är de aldrig hemma. Eller så kanske de är utomjordingar? Nåt skumt måste det vara iaf ;)

http://femman.bloggagratis.se

 
Annica

Annica

10 oktober 2008 13:48

Jag tycker att vi brukar ha det rörigt - men ni har det rörigare! ;) Men jag kan tänka att mitt hem kommer att bli lika rörigt som ert så fort mina barn är lite större: skolväskor, jackor, skor, cykelhjälmar, glas, halvätna mackor under soffan, kalsonger och strumpor i hörnen, gymnastikpåsar med våta handdukar under sängarna, läxböcker i köksfönstret, tv-spelshandkontroller strödda över golven m.m

http://annicapannicka.bloggagratis.se

 
rosalucia

rosalucia

10 oktober 2008 14:36

Trodde faktiskt att det bara var hos oss det såg ut sådär..............

http://rosalucia.bloggagratis.se

 
Cissi

Cissi

10 oktober 2008 15:01

Härligt med lite kaos kan jag tycka för jag är pedant så minsta lilla glas stör mig så mycket att jag tillslut mår dåligt....sjukt jag vet!

Men nu till nåt annat, det jag ville fråga dig är, var har du köpt den fina bricka du hade i köket med en röd stjärna på??
Mvh Cecilia

http://cisan.bloggagratis.se

 
kardemomme

kardemomme

10 oktober 2008 15:05

Heisann :)Jeg er på vei til bursdag og har det travelt nå men titter innom etter koselig kommentar hos meg på morgenen..
Vet du at du har så koselige møbler, puter, tepper lamper osv at øynene blir hengende ved dette heller enn rotet :D Æsj! Tror alle har det sånn i hverdagen jeg..Ingenting å gjøre med..Det viser bare at det er mennesker som bor og lever i huset..Hadde nesten vært værre om hjemmet hadde vært ny-stylet hele tiden..
Fornuftigere å bruke tiden på kreative aktiviteter enn rydding..Jeg vil heller ligge på sofaen enn å vaske under den ;)
Skal bli spennende å se vesken du har planer om å sy..Gleder meg :) Knappe-tre høres fantastisk ut!! Nå må jeg kaste meg i dusjen og pakke inn gaven! Men du får ha en herlig fredag videre! Klem fra Kardemomme :)
PS! Glemte å kommentere lappeteppet som ligger i sofaen! Det er jo helt nydelig..Skulle ønske du fikk lyst til å fotografere det og legge det ut slik at vi kunne få et nærbilde av det ;)

http://husetvedbekken

 
Mari

Mari

10 oktober 2008 15:07

hahaha, herlige Persilja :)

http://www.maris-fargerike.blogspot.com

 
anna

anna

10 oktober 2008 15:13

Hehehe, jag ÄLSKAR sånna inlägg, gör mig glad i hela kroppen.

http://salhuset.blogg.se

 
Ingen bild

Gerd

10 oktober 2008 16:32

Det kunde ha varit bilder från mitt hem också.....

 
carina

carina

10 oktober 2008 17:41

*visslar lite* så ser det oxå ut hos oss, ibland, oftast... ;0)

http://badankansblog.blogspot.com

 
Ingen bild

Inga från Närke utan blogg

10 oktober 2008 17:46

Tack för att du visar ditt hem och att det är flera som har lika dant som jag. Ju mera avlastningsytor man har desto mera har man framme, det är konstigt. Men ibland får man ryck och plockar undan och det är fint en stund.
I ett av mina rum ligger rena kläder m.m som ska strykas, tur att det inte används så ofta och jag kan stänga dörren. (Ler). Du skulle se inuti mina skåp också där är det hemskt. Aldeles för mycket saker som man inte använder, undrar ibland varför slänger man inte lite då och då.

 
Lotten

Lotten

10 oktober 2008 18:41

alfabetsstämplarna har jag köpt på Claes Ohlsson för 149 kronor. Den röda textilfärgen är ifrån Panduro. Det är jätteskoj att stämpla - jag vill stämpla på allt ;-)

http://ornnastet.blogspot.com

 
Melker

Melker

10 oktober 2008 18:50

Jag bara älskar dina inlägg blir så glad.
För jag känner så igen mig i mycket av det du skriver och du får det att kännas mycket
lättare och att man inte behöver ta allt så himla allvarligt hela tiden.
Jag har följ din blogg ett längre tag nu och tänkt skriva ett inlägg så många gånger, nu tänker jag inte längre nu är det gjort.
Kram på dig från Carina matte till Melker.

http://goldenvalpenmelker.blogspot.com

 
Pia Plupp

Pia Plupp

10 oktober 2008 19:07

Det kan inte vara sannt - att det är SÅ MÅNGA som har det som vi :-O !!

Vad bra det känns :-)

Ärligt talat så får man ju ibland komplex när man får "hälsar på" hos alla stilrena bloggare som verkar ha det så ordningsamt överallt. Men det är klart, skenet kan ju bedra förstås. Fast jag tror att vi nog hör till det rörigare släktet.

Vilket härligt inlägg förresten, det gjorde min kväll!

http://livetmittilivet.blogspot.com

 
Lucia

Lucia

10 oktober 2008 19:32

Jag älskar röriga hem!!! Det ger mig både inspiration och energi. Vet inte varför men det har alltid varit så. Sen har ni ju så fina prylar och möbler överallt så då passar det in med lite stök : ) You are a living family! Jag är också nyfiken på gästerna och om det bjöds på något gott i det persiljska residenset ikväll??? En liten bild kanske?
Hejhopp!

http://www.lucia.bloggagratis.se

 
Carola m 7

Carola m 7

10 oktober 2008 23:05

Precis som alla andra tycker jag att det är skönt att se att man inte är ensam!
Men det är konstigt att det på en sekund ser ut som att det slagit ner en bomb, varje dag, även de dagar man städar från man vaknar till man somnar?
Märkligt.
Kul att se ditt stök:)

http://wetterholm.bloggagratis.se

 
Synne.,

Synne.,

11 oktober 2008 06:36

Tror inte alls att du behvöer skämmas.
Många har det nog så. Många som lägger ut bilder på sina bloggar har garanterat farit runt i flera timmar och städat innan de tog bilderna.
Funderar på att göra som du.
Ska vi starta det som en utmaning?
Ha nu en fin lördag.
kram på dig.

http://nabolandet.blogspot.com

 
Kasparasregnbue

Kasparasregnbue

11 oktober 2008 08:57

Takk, persilja! jeg er familiens rotebukk sammen med min eldste sønn. Mann min tror jeg overgår alle andre i rot, så nå må jeg få lov til å vise han bildene hos deg så han kan se at det er flere av oss.
Vi er så ulike mann min og meg. Han fortviler over at ting ikke har faste plasser osv. "Så spennende, man må jo ha litt overraskelser i hverdagen" spøker jeg.
Når man besøker andre legger jeg nesten ikke merke til rot. Det er stemningen i huset og gjestfriheten jeg merker. Det er det viktigste!! Ha en glad dag, herlige og åpne Persilja! Klem fra Kaspara

http://kasparasregnbue.bloggagratis.se

 
stort och smått

stort och smått

11 oktober 2008 10:47

U N D E R B A R T !!! T a c k !!!
Tjoho! Det är inte bara jag som är slarvig!!! *lycklig*

http://agneta.bloggagratis.se

 
Cissi

Cissi

11 oktober 2008 20:49

Puffar för min föregående fråga.....:)

Mvh Cecilia

http://cisan.bloggagratis.se

 
Brigg

Brigg

11 oktober 2008 21:16

For et fantastisk herlig innlegg! Ble kjempeglad av å se lese det! Og jeg så ikke noe rot. Jeg så bare et fantastisk hjem med nydelige puter, en brun gamml sofa med hekleteppet(!!), den grønne lampen, vasen, lampen på kjøkkenbenken(!!), den grønne puffen (har tenkt å lage meg en lignende) og englebrettet. Ble utrolig glad, hentet inspirasjon og kjente meg så godt igjen! Fantastisk koselig hjem.. det lever:-)

http://briggslekehus.blogspot.com

 
Tiina

Tiina

12 oktober 2008 13:17

Visst är det underligt, fast man tycker att man går och plockar i kaoset hela tiden hinner man inte till sista ändan innan det är dags att börja i den första igen... Jag har inbillat mig att detta slutar när vi 5 flyttar från våra dryga 70 kvadrat till Huset... För inte kan det väl vara så att man tillsammans med sina närmaste är av den naturen att oredan följer med...

http://alandsskargard.blogspot.com

 
winnerhorse

winnerhorse

13 oktober 2008 19:53

Persilja- det vet du väl: endast de med ordnat sinne (inuti) kan leva i praktiskt kaos. Var glad!

För tillfället städar jag som en besatt! Olika saker i mitt liv stökar med mig, lätt eller nåväl ganska stor frustration, så jag städar.

Hoppas att jag snart återgår till det normala - det mer kaosartade hemmet.

Kram i röran.

Trött häst.

http://www.winnerhorse.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Carolyn

14 oktober 2008 12:45

Hej!
Befriande skönt att se dina bilder! Jag har många gånger försökt att bli en 'ordentlig' person, jag har kämpat med det i snart 50 år nu och det går bara inte. Jag trivs att ha det snyggt runt mig, men tyvärr så samarbetar inte hjärna och kropp så bra där, hehe. Växte upp med en mor som var pedant, skyller på att det är detta som är orsaken.
Mina barn, idag 26 och 36, är inte som jag, de är ORDENTLIGA och har fixat och fint hemma hos sig, ja där ser man, det är naturligtvis MIN förtjänst, verkar hoppa över en generation och tyvärr hamnade jag i densamma.
Jag förstår verkligen inte människor som jämt har det snyggt och städat och undanplockat.
Varje kväll tänker jag: vad har jag gjort idag som var positivt och bra? Och det finns faktiskt nästan alltid något som är just detta, jag försöker tappert att hålla mig till det konceptet, att jag, trots allt, gör något bra varje dag.
Och........fördelen med att vara lite slarvig är ju att det verkligen syns när man städat.
Ha det gott och njut av livet!
Hälsar
Carolyn

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards