Direktlänk till inlägg 6 oktober 2008

Min fingerfärdige 12-åring.

Av Persilja - 6 oktober 2008 09:04

Min 12-åring har ett stort överskuggande intresse i livet och det är att skejta. Det är ett intresse som hållt i sig i flera år vilket är ovanligt för honom som annars varit mycket ombytlig. Han har helt enkelt funnit sin grej. Det är en bra sport för mig som förälder också eftersom det aldrig är några bestämda träningstider utan han kan träna när det passar honom. Inget lag som blir sviket om han inte känner för träning en dag. Ändå tränar han dagligen både hemma på verandan, på skateparken, skatehallen och på gator och vägar. När han inte skejtar eller gör läxor eller tittar på skejtklipp på youtube så kör han fingerboard. Det är en liten skateboard som man kör med fingrarna. Det krävs mycket fingerfärdighet för att lyckas med de olika tricken. Överallt i hemmet syns han stå och tricksa med den lilla brädan. Jag har försökt och jag kan lova, det är inte lätt alls. Jag kan bara få den att rulla fram och tillbaka. Han kan få den att hoppa, vända i luften, göra volter och allt möjligt. Det ser ut som trolleri.

Coolt! 

 
 
T H E R R E fotoblogg

T H E R R E fotoblogg

6 oktober 2008 09:22

Coolt, och i vilket ögonblick du lyckats fota!

http://www.therre.blogg.se

 
Gry

Gry

6 oktober 2008 09:55

Verkligen coolt! Har ni föressten sett den där brädan jag berättade om i våras? Nu tappade jag namnet igen... Men den är vriden på mitten. Det är säkert någonting för din son! Finns att köpa "överallt", från sportaffärer till Toys´R us. Inte billig dock, tror de kostar runt 1.300,-

Häftigt foto!

Kramis

http://www.baragry.blogspot.com

 
rosalucia

rosalucia

6 oktober 2008 10:00

Ja vad kul det är när de hittar SIN grej!!!!Man vet ju hur härligt det känns när man får hålla på med nåt man verkligen gillar...

http://rosalucia.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kaspara

6 oktober 2008 10:29

Gjett om jeg smilte gjenkjennende til finger-skateboard`et! Dette var favoritten til mange av mine 7.klassegutter i forfjor. De var også kjempeflinke triksere.
Skjerfet er kommet vel fram, og det var helt supert!!!Nydelige farver og såå mykt! Det henger framme til pynt, når det ikke er rundt halsen. Skal få en av ungene eller mannen min til å ta det bildet jeg lovet. Ha en glad dag; Persilja!
Klem fra Kaspara

 
positiv energi

positiv energi

6 oktober 2008 11:36

Vad glad jag är över att ha hittat hit! Här mår jag bra och jag känner att du, persilja, berikar mitt liv med ännu mer glädje och inspiration. Detta p.g.a din kreativitet, dina färgval och ditt sätt att skriva.
Jag återkommer!

http://positivenergi.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards