Direktlänk till inlägg 20 september 2008

Sytt och sytt.

Av Persilja - 20 september 2008 23:11

Trots pms var jag smått kreativ i går. Färdigställde en hel del gammal skåpmat och ikväll har jag tagit mig kragen och fotat grejorna. Ska försöka få ut dem i min shop i morgon. Om jag hinner.

Så nu blir det reklam! (Håll ut!)

Det blev tre sminkväskor eller lite mindre nescesärer.

Och en tredje:Det blev en väskaOch två scarfsar:

Och det som kommer nu är grejor som jag haft klart hur länge som helst men inte kännt mig mogen att lägga ut till försäljning. Men nu struntar jag i mina tvivel. Jag tänker så mycket "nä, men det här kan ju ingen vilja ha" och det här kan man ju köpa för 59 kronor på Lindex. Men nu visar jag iallfall det jag gjort och i morgon lägger jag ut det till försäljning. För nånstans därute kanske det finns någon som tycker om det här med återvinning. Jag har alltså använt gamla kläder, som jag tvättat, sytt om och piffat lite.

En rödrutig blus med retrohjärta. Finns på  Persiljas Verkstad.



 En lila tröja med hjärta i retrotyg. Finns också  på Verkstan


En småblommig tröja med ett plus i retrotyg. Kolla pris på Verkstan.


En tröja med hjärta på hjärta. Som förstås finns på Verkstan.


Och slutligen en hjärtetröja med ordet Love. (Finns på Verkstan.)

Det här är vad jag hade tänkt ägna mig åt när jag började med min Verkstad för ett år sen. Sen hamnade jag på avvägar med väskor och annat och nu har jag trillat tillbaka lite till urprungsplanen att ta begagnade kläder och sy om dem och piffa dem. Jag kommer att hålla på med allt möjligt, det poppar ju upp nya idéer hela tiden, men detta var alltså ursprungsplanen som jag aldrig kom igång med. Konstigt hur det kan bli!

 
 
Andie

Andie

21 september 2008 00:21

Vilka snygga grjer. Jag fastnade för den bruna scarfen den var ur snygg!

http://www.upinmytree.wordpress.com

 
Synne

Synne

21 september 2008 08:20

Varför har man inga småbarn som man kan ge dessa söta tröjor till?
Så söta. Visst kan man köpa på Lindex, med den risken att halva Sverige har samma tröja.
Hos dig finns det bara EN av varje.
Därför handlar man hos Persilja.
Svårare än så var det inte.
Sy på nu vännen.
Kram Synne.

http://nabolandet.blogspot.com

 
Ingen bild

Kaspara

21 september 2008 09:49

Jeg er overveldet og stum. Så fine ting du har sydd!!! Elsker farvekombinasjonene dine og all bruk av bollefranser. Kjøpte faktisk lampe på loppis i går med bollefranser.
Herlige jenteklær. Likte best de to med hjerter på. Det prikkede skjerfet var helt nydelig og den lilla vesken herlige farver. Det ser ut som du har brukt spisebrikker her til stoff?? Hadde jeg aldri tenkt på. Ha en nydelig søndag!! Blir så inspirert av bloggen din. Nå vil jeg helst bare sy og bruke de nye loppisstoffene mine, men skal være med eldstesønnen på fotballcup. Koselig det også,da. Klem fra Kaspara

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards