Direktlänk till inlägg 20 september 2008

Dagens mest meningslösa inlägg!

Av Persilja - 20 september 2008 09:06

Är fortfarande under pms-åverkan. Det är verkligen "åverkan". Fy sjutton vad det förstör mycket. Men å andra sidan är det väl så att man behöver de här deppdagarna för att sprudla resten av tiden. Jag skulle inte vilja vara jämnglad/sur hela tiden. Det skulle vara för tråkigt. Eller så bara skööönt. Men jag är för gammal för att sitta och önska att jag vore på ett annat sätt. Sån här är jag, like or not! Jag väljer att gilla det.(Vad har jag för val?)

När lokalblaskan hade varit här passade jag på att fota ett städat hem. Det är ju en sån ovanlig händelse att det måste förevigas. Det händer kanske nästa gång till jul då syrran med familj kommer hit. Så det är inte ofta mellan gångerna. Att ALLT är städat alltså.

Här ser man läshörnan i fågelperspektiv. Spelet som syns är jättekul. Det fungerar som plockepinn ungefär.  Bordet är jag så sugen på att måla. Jag kan dock inte bestämma mig för om det ska bli vitt, lila eller grönt. Så jag väntar tills magen säger vilken färg.

Tv-hörnan ur fågelperspektiv. Till vänster anas nya datorplatsen. Mitt i smeten. Jag lovar, vårt hem är inte luftigt möblerat! (Hellre åt det övermöblerade hållet...) Tyvärr.

Även väggarna är "övermöblerade".

Här ser man nästa projekt. Hallen och trappen. Här ska målas vitt vitt vitt. Allt utom stockarna. De ska få vara sin egen färg. Men all furu, väggar och tak ska bli vitt och själva trappstegen kanske får bli i någon vacker mild färg, typ grönt eller blått.

När ska jag få kraft till detta? Inte idag iallafall, det är ett som är säkert. 


Basketfrälste sonens rum. Till höger om våningssängen har jag min syhörna. Lite på nåder sådär. Om jag sköter mig.


Om jag inte stökar för mycket...


Jag försöker... När jag sitter och syr då bjuds Pommac upp i sängen. Här trivs han.

Och hur otroligt meningslöst inlägg var inte det här då???

Att jag bara gitter! (Gitter...det känns som ett skånskt ord. Pågen gitter inte komma...)

Näe, nollinspiration. Varför sitter jag här?

Nu drar jag nåt gammalt över mig.  

 
 
Johanna

Johanna

20 september 2008 09:41

Det är möjligt att DU tycker att detta var ett meningslöst inlägg, men det tycker inte JAG! Jag fick en en massa tillbaka när jag läste det; inspiration!!!

Tänk på det!! =)

Kram pårej!

http://pantarholmskajen.bloggagratis.se

 
anna

anna

20 september 2008 09:52

Ler, meningslöst för dig som bor i ditt hem kanske, men vi andra gillar :)

http://salhuset.blogg.se

 
Dockmamman

Dockmamman

20 september 2008 10:47

Inte tycker jag att det är ett meningslöst inlägg, jag tycker dessa Pmsdagar är jobbiga, det är då jag får perfektionssjukan, allt ska vara i tipp topp, inget får ligga på fel plats och jag suckar sååå himla tungt varje gång jag kommer in i den här perioden...

Men det är som sagt vem vill gå och vara glad jämt, nä lite humör ska nog ha annars skulle det nog inte fungera alla ggr i hemmet *Ler*

Ha en fortsatt trevlig/Kram

http://stickmonster.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

20 september 2008 10:48

Det är alltid kul att se bilder från ert vackra hem- Trappan var helt fantastisk! Bordet tycker jag du ska måla linblomsgrönt...eller pistaschgrönt...elr syrenlila...elr...hmmm...jag var nog inte rätt person att ha en åsikt om detta märker jag ;)

Ha en bra dag! Kram

http://galtoroad

 
Dilldall-Nina

Dilldall-Nina

20 september 2008 12:26

Ikke menigsløs i det hele tatt ;0). Jeg liker så godt å se bilder fra huset ditt!!! Ferdige og uferdige prosjekt, städat eller stökate ;0). Lørdagsklem. Nå skal jeg gå ut i fjøset og male noen pallar jeg har kjøpt på loppis + ett "träd" som jeg fant i en sjøkant og holder på å male hvitt (til jul eller noe).

http://dilldallsaant.blogspot.com

 
rosalucia

rosalucia

20 september 2008 12:35

Eran läshörna är bara underbar!!! Fr sn himla läslust............

http://rosalucia.bloggagratis.se

 
Rebecca

Rebecca

20 september 2008 13:58

Hej fyrabarnsmamman.
Jag hittade din blogg för ett tag sen, och den är bäst! Du är så himla pysslig, man blir bautainspirerad.
Jag fick en liten knuff av din blogg förstår du, så nu har jag äntligen fått lite ordning hemma.
Titta gärna in och säg vad du tycker :)

http://shehasmicrosoft.devote.se

 
Andie

Andie

20 september 2008 15:17

Jag väntar med spänning på hallen-projektet! Det är så inspererande att läsa om hur du gör det fint hemma!

http://www.upinmytree.wordpress.com

 
lena

lena

20 september 2008 18:03

Var nog för en tid sen in hos dig trevligt.Ser att vi har lika många barn härligt, ha det så bra kram lena.

http://lenahellstrom.blogg.se

 
Mynta

Mynta

20 september 2008 18:57

Inte meningslöst alls; jag hade alla gånger också passat på att fota medans det var så välstädat och tjusigt som du visade på bilderna!!

Tror du att man kan läsa artikeln om er på nätet också?? Skulle jag vilja, nämligen!!

Du - Pommegubben är verkligen urfin!! Verkar vara världens tryggaste hund; syns på honom. Ge honom en puss på nosen från mig - och ett skönt kli bakom örat...

http://livetenligtmynta.bloggagratis.se

 
Linda

Linda

20 september 2008 20:52

Jätte mysigt ni har det.. Tyckte jätte mycket om den vita klähängaren i hallen, var kan man köpa en sån?

http://www.lantligt.bloggagratis.se

 
Ingela

Ingela

20 september 2008 21:37

Du verkar ha helmysigt hemma :)
Den lilla vita saken du har böcker i vid läshörnan, vad är det? Gumman behöver en bokhylla och en sådan skulle passa finfint här.

http://crosscreekrapids.bloggagratis.se

 
Mynta

Mynta

20 september 2008 21:44

...måste bara säga ang "gitter":
Vi säger liksom (kvasifonetiskt, nu alltså):
"jeitårr" -inte två "t"; ETT, bara, också ändelse som låter som "-årr"

"Paugen jeitår ente komma..."

Gör jag mig förstådd?
Liksom? Eller? Not?

Vi e liasom litta knaseda harrnere...

-Possipossi!

http://livetenligtmynta.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilaj

20 september 2008 21:59

Johanna: Men då är jag nöjd även om du är den enda! Tack!

Anna: Tack!!!

Dockmamman: Det finns nog en orsak, naturlig, till att vissa av oss får detta. Vi är kanske för snälla och släpphänta emellanåt...

Galtroad: Ja, vilken ska jag ta...syrenlila kanske?

Dilldall: Å vad spännande det lät. Msåte kika in!

Rosalucia: Javisst inbjuder den till läsning! Och då måste jag ju lyckats eller hur!!! Skit samma sen om bordet är omålat eller att det är stökigt.

Rebecca: Roligt! Kikar in sen !

Andie: Spännande är väl inte ordet jag själv tänker på. Hahaha!

Lena: Aha, en fyrabarnsmamma till!

Mynta: Jag lägger ut länk när det kommer! Ja, han Pommac är trygg. Och lugn och vääääärldens finaste...hund...labradoodle iallafall.

Linda: Klädhängaren är köpt på Mio. Från serien Roslagen.

Ingela: Den lilla hyllan har jag köpt på en antikaffär. Han kallade den skänk, sa att den ska ha haft en stenskiva på sig. Jag har aldrig sett nåt liknande, men den är väldigt vacker. Känns rejält gammal också. Perfekt nu att ha tidningar på men förut har jag haft växter på den och kring jul kan den få hysa pepparkakshuset. Dock ej sen Pommac flyttade in här...

Mynta: Jodu! Grötig skånska har jag hört mååånga gånger. Mina farföräldrar bodde ju inte långt från dig och det tog några dagar att förstå dem när vi kommit ner. Min farmor hade dock en stor och varm famn som överbryggade alla språkförbistringar. Men oh, ja jag förstår! Vår tomte på julafton faller också konstigt nog in i grötig skånska! (Min pappa har annars slipat bort de flesta spår efter sin sydliga bakgrund. Det hörs bara på vårta och tårta. Vi säger ju våååårta och tååååårta. Medan han säjer tårtta vårtta.

 
Synne

Synne

21 september 2008 10:39

Inte var det så meningslöst det här tycker jag.
Jag fick ju följa med en ny runda i ditt hus. Se Pommac den lille juvelen hehe..
När kommer det i tidningen och i vilken tidning?
Kramen.

http://nabolandet.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards