Direktlänk till inlägg 25 augusti 2008

Små och ännu mindre händelser...

Av Persilja - 25 augusti 2008 12:21

Yes! Maken fixade programmen åt mig så nu måste jag göra ett bildinlägg!

Så här kommer lite bilder från veckorna som gått. 

Det tog ett tag innan värmen kom igång hos oss. Det var nästan långkalsonger och mössa ett tag i juli! Men sen kom den då, sommaren och vi var snabba att njuta. 

Vi stoppade alla barn (och hund) i båten och åkte iväg på båtutflykter. 

Det finns väl inget härligare när det är varmt och soligt?

Ja det skulle väl vara att bada från bryggan då. Oj, vad vi badat! Vattnet har varit ljumt och härligt.  Till och med dottern som alltid fryser har badat och badat. Så här låg hon och flöt hur länge som helst den varmaste dagen. 

Och när man badat sig mätt kan man fiska. All fisk får hoppa tillbaka eftersom barnen tycker synd om firrarna!

En sensommardag åkte vi till Kluntarna, en magisk ö i Luleå skärgård. Den har fin sandstrand.

Perfekt för akrobatsika övningar.

Den har en magisk skog. En riktigt urskog som kommunen byggt gångar i så att det är lätt att promenera runt och njuta.

Skogen är tät och mörk och full av mossa och renlav och gamla stora träd. 

Där finns till och med dinosaurieägg!!!Eller hur.

Och när man gått över hela ön kommer man till en massa fiskebodar.

En härlig ö att göra dagsutflykter till.

Vi har träffat en massa söta kaninungar. Dotterns bästis har haft elva ungar och på en surströmmingsmiddag fanns dessa sötnosar till beskådan.

Man kan knappast se så mycket sötare ut eller?

Det skulle i såfall vara när man tappat sina två framtänder. Det leendet kan få vilken mamma som helst att tappa huvudet. Vem kan bli arg på en tandlös åttaåring?Solbrillor eller plastpåse, vilket är sommarens hetaste assescoar? Plastpåse helt klart!

Taket blir vitt-äntligen!

Jag hade god hjälp av dottern. Fast hon blev lite trött i tårna!

Här har taket målats, pärlsponten likaså och poolkaklet kommit upp. Dock ej fogats. Jag älskar blekblått! 

Sommarens händelse i trädgården är väl ändå när pioerna blommar. Ack så vackra de är!

 Fast jag har varit extremt nöjd med alla gröna växter också, som blommar mer oansenligt. De är ju liksom basen i trädgården.

 

Grönt är skönt.

Även inomhus har det blommat. Mina kära blomstrlönnar till exempel.

 

När det regnat har kreativiteten fått läggas inomhus och jag har sytt lite nya kuddar och annat.

 

Och målat en hylla och klätt om med tapet.

Och det får räcka för idag. Jag kan ju inte slänga ut allt på en gång! 

Nä, nu ska här bloggas med måtta! (Hehehe!)



 
 
susanne

susanne

25 augusti 2008 12:57

Haloj verkar ha haft det skönt trots den dåliga sommaren! V saknar er och era grabbar nu när han gått till sitt
vanliga jag ;) blir dessa saker så viktiga K pratas det om en massa!
WOOOOW vad snyggt kaklet blev!
undrar om jag kan hålla mig.. för ett besök?
troligen inte.. ska ner till umeå M har börjat universitet...så vi ska hälsa på..

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Kardemomme

Kardemomme

25 augusti 2008 13:34

Så masse fine bilder med sommerstemning!
Ser at dere har hatt noen fine uker med bading og familiekos! Det der blir bilder å varme seg på når vinterkveldene blir lange og kalde. Så gøy at dere bruker poolkaklet på kjøkkennet! Det var jo bare DEN lekre fargen! Jeg elsker blekblått..Er så lyst og rent. Har du kommet i gang med tapeten tro?
Jeg er som et utålmodig barn som nesten ikke kan holde seg ;)

http://katterkitschogkrydder

 
Andie

Andie

25 augusti 2008 14:31

Det ser ut att ha varit en skön sommar. Och det är så roligt att du är tillbaka i bloggsvängen igen! Ser fram emot fler inlägg!

http://www.upinmytree.wordpress.com

 
Ingen bild

Eva P

25 augusti 2008 14:45

Äntligen är du tillbaka!! Vissa bloggar är jag helt beroende av, och en av dom är din.
Fortsätt nu blogga och bifoga massor av bilder! Vilket kakel,superfint!
Ha det så bra!
/Eva P

 
Louise

Louise

25 augusti 2008 18:54

Inspirerad av dina härliga bilder från hemmet så nu har jag lagt in några från mitt! Kram

http://solros.bloggagratis.se

 
Johanna

Johanna

25 augusti 2008 19:03

Välkommen tillbaka! Härligt att du har haft
en bra semester.

http://johannasblogg-jb.blogspot.com

 
Cel'Dara

Cel'Dara

25 augusti 2008 19:29

Hej hej!
Kul att du är tillbaka!
Du har fått en liten utmärkelse från mig. :-)
Kolla här: http://celdara.blogspot.com/2008/08/tjoho-vad-glad-jag-r.html

http://celdara.blogspot.com

 
Maria

Maria

25 augusti 2008 19:39

Va kul o se dina sommarbilder! Kaklet i köket var döläckert!!!

Nu har jag lagt ut en bild på sjalen m bollfrans!

http://galtoroad

 
fru Pink

fru Pink

25 augusti 2008 21:19

Så masse herlige bilder! Og så skjønn tannløs åtteåring:)
Gleder meg skikkelig til å se det ferdige kjøkkenet!!

http://www.flittiglisene.blogspot.com

 
Storeflittig

Storeflittig

25 augusti 2008 22:12

hei!
jeg har koset med med å se bilder av litt av sommerferien din. du har tatt mange flotte bilder, men det beste er plastposebildet, hihi.

goooood sommer, det er så godt du er tilbake. vi har også gjort et slikt kommode/hylleprosjekt. gøy å se vi driver med mye av det samme... vi har også kjørt båt og gått på magiske turer!

http://flittiglisene.blogspot.com

 
Synne

Synne

26 augusti 2008 08:33

Förstår av bildskörden att datorn funkar som den ska igen.
Skönt.
Härlig kavalkad på hur din sommar varit.
Jag njöt av den där båtbilden med skummet som stänkte.....
Kram igen.

http://nabolandet.blogspot.com

 
T H E R R E fotoblogg

T H E R R E fotoblogg

27 augusti 2008 06:28

Jag måste faktiskt säga... När du skrev poolkakel blev jag tveksam... Men gud vad snyggt!!! :)

http://www.therre.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards