Direktlänk till inlägg 25 augusti 2008

Så körde höstterminen igång.

Av Persilja - 25 augusti 2008 08:36

Skolstart. Skönt. Huset är tyst och lugnt. Det har det varit under sommarlovet också vid den här tiden på morgon, men känslan är annorlunda. Tystnaden är mer total. Vilsam.

Och det känns som att jag har en hel ocean av egentid framför mig. Även om det bara är några timmar. Jag vill uträtta underverk.

Men det enda underverk jag antagligen kommer att uträtta idag är att bringa ordning i huskaoset. Här är så stökigt att jag får spader. Jag har också en hel del arbetsuppgifter att utföra och jag ska prova metoden att lista dem och bocka av dem eftersom de blir gjorda. Jag känner mig som en ny människa så här första skoldagen.En känsla som jag alltid haft oavsett om jag själv går i skola, första skoldagen är första dagen på mitt nya liv. Jag är bara lite mer cynisk och lite mindre lättlurad nu för tiden. När jag var yngre trodde jag verkligen på att allt skulle bli magiskt annorlunda. På något sätt saknar jag känslan, men på ett annat sätt är jag glad att jag känner mig själv så bra att jag vet att det inte blir så, men att det är okej ändå. Jag kan unna mig känslan av nystart trots att jag vet resultatet.

Barnen har iallafall den stora övertron kvar. De ska verkligen bli nya människor nu och i morse märktes beslutsamheten. Inget knot på morgon. Alla steg upp, alla hade lagt fram kläder kvällen innan, alla åt frukost vid köksbordet. Allt flöt på hur bra som helst och vi var alla i mycket god tid vid skolan. Det får gärna hålla i sig. Andan i halsen morgnar vill jag inte uppleva på länge! 



 
 
trollpackan tittar in!

trollpackan tittar in!

25 augusti 2008 10:09

Ja, tänk när man gick i skolan och sommarlovet var slut!
Först den där känslan när sommarlovet började, att sommaren var evig och oändlig, och sedan spänningen när skolan skulle börja igen. Träffa alla kompisar och sedan kolla om det började några nya i klassen..
Nästan skönt nu när allt har blivit som vanligt igen, med allt som ska göras.
Ha en skön dag!

http://trollpackan

 
sofie

sofie

25 augusti 2008 10:28

vad kul att du är tillbaka! :)

http://www.sojf.bloggagratis.se

 
susanne

susanne

25 augusti 2008 12:51

mmm håller med du.. vi har då haft en vecka redan men ännu verkar det fungera.... och önskar som du att det håller i sig hela vägen( halva då ;) )

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Synne

Synne

26 augusti 2008 08:32

Vardagen kryper sig så sakta tillbaka igen. Visst är det skönt efter en lång skön sommar.
För visst har det varit skönt, trots att det varit kallt vissa dagar, trots att det regnat andra dagar. Men inte minst för att solen visat sig flest dagar.
Hösten närmar sig och den kan vara fin den med.
Ha en bra dag nu.
Kram mig.
Synne.

http://nabolandet.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards