Direktlänk till inlägg 24 februari 2008

Dumma dumma snön!!!

Av Persilja - 24 februari 2008 10:47

Vi har tätt snöfall och yngste sonen är förtvivlad. Han vill ha vår och spela basket. Han har sin basketkorg på verandan och tränar skott där. Dagligen, timvis. Han har inte hittat nåt lag att spela med tyvärr. Kanske till hösten.

Nu går ha ut med jämna mellan rum och sopar argt bort den dumma snön som snabbt målar verandan vit igen.

Dumma dumma envisa snö!!!

Men jämfört med södra Sverige är det ju inget att klaga på. Oj, vilket oväder de haft! 

 
 
Rana

Rana

24 februari 2008 11:13

Den försvinnor nog snart. *tröstar*

http://www.ranashorisont.blogspot.com

 
Ingen bild

Lucia

24 februari 2008 13:07

Tänk vilken skillnad det är på vädret i samma land. Vi har strålande solsken och temperaturen på vår altan (i solsken) är 16 grader!!! Men jag har varit inne och STÄDAT hela förmiddagen. Kanske borde jag ta mig ut en sväng..hmm. Det är i alla fall roligare att städa när det är fint väder och det finns inte så mycket att göra utomhus än så länge. Men en promenad kan man ju alltid ta förstås. Vad roligt med skejthallen. Våra barn har aldrig skejtat (förutom iceskating då hahaha) men det verkar kul. Då vet du var du har sonen framöver :)

 
Ingen bild

Persilja

24 februari 2008 13:37

Lucia: åååå! villintehöravillintehöravillintehöraooooaoa oaoaoaoaoaoao
16 grader my good!!!
Nä! det är verkligen svårt att fatta på våren hur skillnaderna kan vara så stora!!!!!!
Perfekt ställe för sonen att präglas på!

 
Lisa

Lisa

24 februari 2008 18:02

Den här tiden på året så brukar jag ångra mig att jag inte flyttade söderut istället för uppåt igen, men tänk då hade jag inte haft snö alls och en sån mörk vinter vill jag verkligen inte ha, så heja snön. Krokusarna kommer snart ändå!

http://mittlillahus.blogspot.com

 
Emma Var Dag

Emma Var Dag

24 februari 2008 22:05

Min man har en massa basketkontakter i Luleå, främst inom ungdom. Han har ju nyss varit där och haft läger. Säg till om du behöver hjälp å hitta ett lag så kan hn lotsa dig. I haft basketträning ikväll. Helt slut stackarn. Hon hade kompis som sov över och då blev det lite sent...själv var jag på förlossningen och fick min första sugklocka ;o(
//E

http://www.bloggagratis.se

 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

25 februari 2008 09:24

Vad skriver du för ord...s-n-ö??!! Vad betyder det? Känner igen det fr något långt, långt tillbaka *asg*.

sorry.... vill bara medela att jag har plockat snödroppar o har dem i vas, manen har startat vårbruket i helg, grävt alla odlingar och nu 0930 har vi +8 o strålande sol, blåsigt? javisst men inte om man sitter i lä *gapskratt*

Vårsoliga kramar

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

25 februari 2008 09:32

Dubbelörnen: Hm, jag vet inte om jag klarar en till rapport från Sörmland idag!!!!!!! "Vårbruket" blä!!!!
Nåja, vad är väl vår, sol och värme mot en dag på skidor på isen (i isande motvind....)

Emma Var dag: Jag mejlar dig! Låter toppen!

 
Ingen bild

Persilja

25 februari 2008 09:33

Lisa: Håller nog med!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards