Direktlänk till inlägg 5 februari 2008

Hmppfff!

Av Persilja - 5 februari 2008 12:54

Min 13-årige son tittade på mig och sa!  -Vad har du gjort???

-Vadå gjort? frågade jag.

-Med kinderna! 

-Vadå gjort med kinderna??? Klappade mig på kinderna.

-De hänger ju!!! Du ser ut som en sån där bulldogg! Eller som att du har påssjuka. Vad har du gjort????


Jag svarade: Jag ger dig en minuts försprång! Sen mördar jag dig! 


(Facit: Vad jag gjort: Jag har drabbats av den förbannade tyngdlagen!) 

 
 
therre

therre

5 februari 2008 13:09

Haha, låter ut som om tonåringen tycker om att dryga sig med mamman ;) Tänk jag vad jag sagt åt dig och fortfarande tycker - man kan INTE tro att du är i den åldern du är! :P

http://www.therre.se

 
Gry

Gry

5 februari 2008 13:35

Hmm...var det den schyssta sonen? Han som just bjöd bort halva sitt rum till dig? OK. Då tycker jag du ska låta det gå....

Min hund är färdigpimpat, ha,ha...

Kram Gry

http://www.baragry.blogspot.com

 
Karin

Karin

5 februari 2008 13:57

Ha ha. Min kompis son sa: "Mamma jag älskar din mage. Den är som gröt". He he he....

http://hemochliv.blogg.se

 
Ingen bild

Persilja

5 februari 2008 14:01

Therre: Tack! Men hängkinderna (hamsterkinderna) försvinner bara om jag ler. Och det är så förb-nat jobbigt att le hela tiden!!! hahaha!

Gry: Nej, det var inte det så jag funderar på sttraffet!!!

Karin: Ja, mycket får man höra. Min mage är också populär...den är så mjuk!

 
Stina

Stina

5 februari 2008 14:13

Ja, nu har jag pimpat mitt sopskåp. Blev inte värsta pimpningen utan mer klassiskt i ljusa färger. Men studentekonomiskt fullt ut! Hi hi! Kul att se alla pimpade skåp!

http://www.phellor.blogspot.com

 
Sissi i Norge

Sissi i Norge

5 februari 2008 14:26

Da min nå 12 år gamle sønn var liten, spurte han meg en dag om jeg syntes det var morsomt å leke blant dinosaurene i steinalderen da jeg var liten....
De kan få sagt det, ja!

http://sissi-mor.bloggagratis.se

 
maloppa

maloppa

5 februari 2008 15:34

*Asgarv*, även om mina ungar tänker detsamma om mig så har de inte vågat sagt det till mig ännu... Ifall de säger något i samma stil brukar jag kontra med att kvinnor är vackra till de dör, till skillnad från männen och det brukar få tyst på dem *fniss*. Svårt att inse i den åldern att man ska bli gammal själv. Det jag har sett av dig ser definitivt inte ut som någon med bulldoggskinder!!!
Va härligt att få en egen syhörna, ungefär som jag som delar med bonusdottern som bara är här varannan helg. Nackdelen med att ha det i en undanskymd vrå är nog att precis som du så gillar jag att sitta där jag har koll på resten av huset dvs i vardagsrummet men tygerna har jag inte släpat ner men mycket annat...
Är sååå nyfiken på bilder hur det blir när du kånkat klart, behöver lite inspiration...

http://maloppas.tradgardsblogg.se

 
Malou

Malou

5 februari 2008 15:53

Lever han fortfarande?
Jag fick iallafall en komplimang av ett förstaklassbarn: "Det är bättre att sitta i ditt knä än i mammas, du är mycket pösigare". Hennes mamma har en sån figur som jag drömmer om...

http://www.enjoydiary.net/no/malou

 
Pippi

Pippi

5 februari 2008 15:54

*fniss* Dottern konstaterade häromdagen att jag var tjock. Det är lite knäckande förstås, men jag kom fram till att hon är förlåten med råge bara för att hon i samma andetag tyckte att hela jag var vacker också ;)

http://langstrump.wordpress.com

 
Ingen bild

Persilja

5 februari 2008 19:15

Sissi: Hahaha den var bra! Min frågar ibland om det fanns bilar. De är hELT fascinerade över att det inte fanns datorer när jag var liten. Att de enda som fanns tog upp hela rum...Det ÄR ju fascinerande!!!!

Maloppa; Om jag någon (mot förmodan) deppar för att jag åldras så är det ju faktistk bara att tänka på vad som är alternativet...
Hellre åldras! Herregud! Det är ju en gåva! En ynnest! Så måste man tänka!

Malou: Tänk! Det stämmer ju och tänk vilket som är vikitgast. Att kännas skön eller att se snygg ut! Egentligen!!!! Eller hur! Vad gullig komplimang!!!!

Pippi: Precis! Så tänker ju barn och så är det ju också! Barn är ärliga du vet!

 
synne

synne

5 februari 2008 21:27

Min styvson har en hel flock med småsyrror. 4 stycken noga räknat.
en av dessa änglar låg på min magen för några år sen och då kom följande.
Din mage påminner om mammas mage, lika rund og go,mammor ska ha runda goa magar.....
Obs, jag har aldrig blivit mamma så det tog jag som en jättekomplimang.
Älskar dessa goa barn.
Kram Synne :)

http://nabolandet.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards