Direktlänk till inlägg 25 september 2007

Dagens bildskörd (tack gud för digitalkameran!)

Av Persilja - 25 september 2007 17:53

Dagens ommöblering.


Dagens tygfynd:


Dagens sallad:


Dagens reafynd:

Det ska bli mitt singelset. (Det vill säga när barnen är i skolan kan jag låtsas att jag är ung sexig och singel när jag intar min lunch. Mouhahaha!)


Förra veckans myrorna fynd:

14 spänn för två gardinkappor. Passade perfekt utan att sy om dem. Så länge jag står ut med ryschet. Men just nu känns de coola och retro.




 
 
IT-mamman

IT-mamman

25 september 2007 20:36

Bilden till höger: I like!
Vilket ögonblick!

http://itmamman.wordpress.com

 
Ingen bild

Persilja

25 september 2007 20:47

IT-mamma: Ja, dotterns min är oslagbar. Kram!

 
Pippi

Pippi

25 september 2007 21:54

Vilken skön bild på dig och dottern! Fast jag tänkte ju först att det var ett syskonpar ;) Du ser inte ut att vara en dag äldre än 30...

http://pippi.blogg.se

 
Ingen bild

Persilja

25 september 2007 21:58

Pippi: haha du vet vad en 45åring vill höra!

 
Mariakoden

Mariakoden

25 september 2007 22:09

Gu sååå glad jag blev av att se eran hall med skor över hela golvet!!! Så är det här åxå, JÄMT!
Vilket suuuperhärligt hus ni har!!! Å timmerväggarna är såå snygga!!!! Jag läste "dig" i kuriren idag....för visst är det du som var med va????
Köpte kurren endast för Hemmabilagan o Kronan-huset....!!!!!
Snygga Hello Kitty & Miffy:sar!!!!! De är så GÖLLIGA som man bara vill döööööö;)
Har en likadan bricka som du...den blåa med vita prickar! Jag hatar blått o har bara en blå sak o det är brickan o den är sååå fiiiin!!! Å muggen o fatet var sååå fina....
Det är väldigt befriande känsla att läsa"Rensa i röran"...det stämmer på pricken....
Sov gott!!!
Ha det bra!!!!

http://www.mariakoden.blogg.se

 
maloppa

maloppa

26 september 2007 00:04

Herregud! Fyra inlägg på en dag, och kolla tiderna sedan, nu ser vi vad du gör när barnen är i skolan *ler*. Har ju inte en chans att hinna svara på alla...
Härliga tygfynd, jag har oxå fyndat en hög på Röda korset idag. Singelset behöver vi utslitna mammor. Jag har mina "Shabby chic koppar" som jag dricker kaffe o the i när jag är själv eller när ngn väninna är på besök. Dina planer för hallen låter jättebra, sneglar oxå på läckra tapeter. Varför inte bara måla väggen i ngn matchande färg och låta dörrarna lysa upp? Så hade jag i vårt förra hus o det var jättefint.
Blev så inspirerad av dina tidigare inlägg att jag rotat fram min "Rensa i röran bok", en stor garderob i hallen blev första objektet och rensningen går vidare....

http://maloppas.tradgardsblogg.se

 
Ingen bild

Persilja

26 september 2007 06:54

Mariakoden: Så ser det väl ut hos alla med barn? Hoppas jag...Fast ajg ska inte skylla på barnen, jag är väldigt bra på att droppa allt mitt på golvet; aaaäntligen hemma! liksom...
Jo, det var jag i Kurren.

Maloppa: Fy, håll inte koll så där, Scch! Mitt dåliga samvete vaknar. Ibland är datorn alldeles för attraktiv. Vad bra att du kom igång av mitt inlägg. Måste nog läsa det själv igen för jag måste komma i gång! Hahaha!

 
Moster Mjölgumpa

Moster Mjölgumpa

26 september 2007 12:00

Farmor hade sådana gardiner fast med rosa prickar vill jag minnas.

http://www.mjolgumpa.blogspot.com

 
Lisa

Lisa

26 september 2007 14:38

Vilken bild? Vad pratar ni om?

Coola tygstashen växer och växer ser jag, törs du börja klippa i den snart? Jag har själv svårigheter med det, jag blir så tygsnål och tar nått menlöst tyg som jag inte är så rädd om. Inte så smart...

http://mittlillahus.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

26 september 2007 17:08

Lisa: Jag tror dom menar bilden längst uupe t h med mig och Mollan.

Jag är sån också. Köper och köper och snålar och snålar. Men nu har jag köpt med tanke på produktion och FÅÅÅÅRinte snåla! men då vet du hur det känns när jag sätter saxen i det!

 
Ingen bild

lisa

27 september 2007 10:25

Var hittar du alla tyger!!?? De är alltid så fina!

 
Ingen bild

Persilja

27 september 2007 12:18

Lisa: Röda Korset, Myrorna, återvinningsmarknaden.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards