Direktlänk till inlägg 24 september 2007

Hello Kitty har flyttat ut ur röran...

Av Persilja - 24 september 2007 21:21

Har röjt en stund ikväll. Skurat och fixat hallen. Trots att den varit ren i flera timmar, luktat såpa och sett alldeles tjusig ut med mattor och skor på skohyllor så har inte en endaste människa knackat på dörren. Annars har vi en strid ström här! Men nope. Inte när man städat inte!!!

Surt!

Har ni sett så lurvig vår söte valp blivit. Och stor.

Han är så duktig och går till dörren så fort han blir nödig, men om vi inte ser det så kissar han på golvet. Skulle behöva ett larm vid dörren så att vi hör när han tassar dit. Jätteofta hör man inte och då är det försent. Dessutom lär han sig ju fel då. Jag skäller inte när han kissar på golvet. Det är ju helt och hållet vårt fel. Nån som vet om det finns nåt smart hjälpmedel? För hur lär man honom att skälla och säga till?

Han är så söt och alla blir mer och mer förälskade i honom. Jag var nog inte beredd på hur kär jag skulle bli! Sådär fånig så att jag tycker att alla människor jag möter ska falla i trans över den söta valpen, medan de bara ser ännu en byracka som skitar ner...typ.

Vi ser bara ett underverk!

Den uppmärksamme kan notera att det är lite städat nu vid läshörnan till skillnad från gårdagen. Städmanin sveper fram över persiljehemmet...sakta men säkert...


Dottern har idag lämnat sitt rum, som vi inte hunnit ta tag i, och börjat leka in sig i vardagsrummet. Det är för stökigt i hennes rum. Sen vi fick Pommac har hon annars aktat sig för att dra ut leksaker för att de fort blir söndertuggade.

Men nu har nöden ingen lag.

Vi måste städa imorgon. Det är för stökigt för att hon själv ska städa-hon blir paralyserad av röran. Om jag hjälper henne kan jag dela upp det. Jag säger ta upp alla Polly saker först. Sen tar du alla pennor, sen alla klossar osv...

Skejtarsonen har idag börjat blogga! Det beror nog BARA på att han har varit sjuk. Hemma från skola och kompisar och haft tråååååkigt. Så han har bloggat. Blir spännande att se hur ofta han hinner med den. Hans liv är skejting. Alla dygnets vakna timmar nästan. Han ska bli proffs som Tony Hawk med flera...

Så idag när jag beordrade 45 minuters matteräkning protesterade han med orden att han inte behöver matte för han ska bli sponsrad. Då fannjag mig snabbt och sa att då måste han kunna matte för att få bra villkor i kontraktet. Och för att kunna räkna alla pengar han ska tjäna. Då gjorde han matten medan han drömde sig bort i skejtarvärlden...

 
 
IT-mamman

IT-mamman

24 september 2007 22:26

Vad skoj att sonen din har börjat blogga! Har mejlat adressen till min 11-åring. Var själv inne och tittade, men vågade inte kommentera fastän det kliade i fingrarna. Tänk att bli den först att kommentera! Men sen besinnade jag mig. Inte ska en IT-tant besudla pojkens blogg!
Och Pommac är söt som alltid. Jag tror nästan jag har blivit av med min hundskräck. Och han skäller verkligen inte alls. Har inte hört honom en enda gång. Natti natt!

http://itmamman.wordpress.com

 
Bodil

Bodil

25 september 2007 03:34

Vad söt er labradoodle är, helt underbar!
Nej, jag tror inte den är erkänd här i USA, men den är väldigt populär.
Ha en skön tisdag!

http://morsefarm.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

25 september 2007 07:09

ITmamma: Haha, jag kommenterade några snälla ord och skrev under md "puss mamma".Efter en stund hör jag ett vrål. Typ " åååneeeeej, allt är förstört, neeeeeeeejjjj!!!" Jag hastade dit och undrade vad som hänt och det var min kommentar som förstört ALLT!!! Så jag lärde honom att radera kommentarerna, nu är jag portad-får absolut inte kommentera i hans blogg. Så det var nog tur att du lät bli. Han hoppas nog på nya killar i sin egen ålder eller äldre... Nu var han SÅ lycklig för att 18 stycken titttat in igår. Han hoppas att det är en gäng skejtare eller såna som googlat på skejting od som hittat dit. Hoppas det, så det inte är ett gäng nyfikna bloggande mammor, fniss!!!

Bodil: Tack, snällt!

 
IT-mamman

IT-mamman

25 september 2007 08:19

Åh, vad sugen jag blir på att kommentera nu! Lite "Vad fint du skriver, gubbeponken" och sånt. Hi, hi!

http://itmamman.wordpress.com

 
Ingen bild

Persilja

25 september 2007 08:55

IT.mamma: Du skulle bara våga!!! Haha! Förresten blir du nog raderad! Nej, när det är någon annan än morsan går det nog bra!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards