Direktlänk till inlägg 20 september 2007

Dilemmat med att arbeta hemma!

Av Persilja - 20 september 2007 11:13

Satt och jobbade och var tvungen att gå och kissa. Det skulle jag inte gjort! Såg detta (för vilken dag i ordningen) och kände nej inte en sekund till står jag ut och var bara tvungen att röja!

Vad är det för bra med stora tvättställ egentligen? Mer smuts ryms det och mer prylar. Och mitt bland all prylar får maken för sig att trimma skägget. Så bland grejerna singlar det ner äckliga små skägghårstrån. Huuuu! Ser ni bakterierna som hoppar???

Vad pistolen gör där??? Vadådå? Gillar ni att bli störd på toa??? Nej, just det! Passa er för att störa en fyrabarnsmor på toa! Hon är beväpnad!


Jag var alltså tvungen att skura upp tvättstället och rensa bråte från det.

Såja, lite bättre:

Till och med tandkrämen ligger på rad. Få se nu hur många dagar timmar det får se ut lite rent och städat...

Skööönt, nu kan jag gå tillbaka till jobbandet.

Vänder mig om för att gå ut och aaaaaiiiiiiiaiaaaaaaaaaaaaahhh!!!! NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJ!!!!!!!!
!!!!!!!!!!! Mera stööök!

FAAAAAAAAAAN!!!

Nu ska jag inte kissa mer idag. Vill inte gå in i det där dumma rummet!


PS Hatar inredningen i vårt badrum men eftersom det är det mest nygjorda i vårt hus kan vi ju inte börja med det. Jag får stå ut med den blå mattan på väggen. Drömmarna om vit mosaik och pärlspont får stå tillbaka. Man får va gla att det var blått och inte guuuuult! Eller beeeeige! Suck! 

 
 
kicki

kicki

20 september 2007 11:45

Tycker att din blogg är alldeles perfekt, jag tycker om att läsa den, den är så levande...man känner igen sig i en massa saker du skriver om...fortsätt snälla i samma bana du börjat...
Tittar på bilden från Manolitotiden...dina barn är väldigt lik dej Persilja...11 åringen och du har precis samma ögon..
Kram på dej från kicki

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
Mariakoden

Mariakoden

20 september 2007 11:48

Jag skulle brumma till din butik på stört.....fast var ligger Bensbyn förresten....(?)!
=)

http://www.mariakoden.blogg.se

 
Ingen bild

Mariakoden

20 september 2007 11:49

länkar tillbax....=)

 
Ingen bild

Persilja

20 september 2007 12:33

Mariakoden:8 km norr om Lule centrum dvs mittismeten!

 
Ingen bild

Persilja

20 september 2007 12:38

Kicki: Tack! Jaså sonen är lik mig! Hoho det ska han allt få höra, alla säger att han är så lik sin far! (Förutom hårfärgen som är mer min.)Tänk, av fyra barn blev bara en rödhårig. Och av fyra barn fick bara en gröna ögon (dottern).Rödlätt är inte ett dominant drag. Makens bruna ögon vann.

 
trollpackan

trollpackan

20 september 2007 14:33

Hmmm..ja, det ser ut ungefär som hemma hos mig..och vi är bara två nu när dottern har flyttat till England..
Måste vara svårt att jobba hemma utan att ta tag i allt där man tcker att man borde göra.
Ha det bra nu, och om du blundar när du ska gå och kissa så gå försiktigt!

http://trollpackan

 
callahan

callahan

20 september 2007 15:28

hur orkar du!!!! credd till dig

http://primaryroad.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

20 september 2007 15:29

Trollpackan: hahaDet var en kreativ idé! Städa inte! Blunda! Jippi! ATT jag inte kommit på´t tidigare! Haha!

 
Ingen bild

Persilaj

20 september 2007 15:35

callahan: sånt ska man aldrig fråga sig!!! haha för DÅ orkar man inte!

 
Clara

Clara

20 september 2007 15:46

Hihi....jag älskar dina stökbilder .....det är ju oftast så här det ser ut ...faktiskt! Förutom pistolen då förståss....kanske skulle införskaffa en sådan..:=)
Kan du inte ha en sådan där pottapotti bredvid symaskinen så slapp du gå in i det där dumma rummet och bli avbruten i ditt skapande ..? Jag är nyfiken på vad du gör....ser en del färgglada tyger på några av dina bilder och är såååååå sugen på att luta mig över Persiljaaxeln och kolla vad hon syr!!!!Ha det gott......kram!!!!

http://claraslinneskap.blogspot.com

 
Maria-Jag blommar

Maria-Jag blommar

20 september 2007 15:54

Nästan läskigt Persilja...men igår så satt jag på toa och tittade på allt stök på vårat tvättställ...och så tänkte jag att jag kanske ska blogga om hur länge det är välstädat när man städat...typ 1 timma...och så kommer jag in till dig idag och så har DU bloggat om typ det...ser förresten sminkväskan där i skåpet...

http://jagblommar.blogspot.com

 
Lisa

Lisa

20 september 2007 16:12

Vaddå, så där ser det ut överallt hos mig! De bilder jag visar på bloggen är ju stylade, hade jag vridit kameran 20 cm åt sidan så hade du fått se hur det egentligen ser ut. Och jag har varken man eller fyra barn att skylla på. Ps. Släng Colgate totalen. Den innehåller bly eller nått annat smaskigt och kommer att förbjudas närsomhelst.

http://mittlillahus.blogspot.com

 
Lotten

Lotten

20 september 2007 17:21

Ser precis ut som hemma hos mig ;-) Jag har en gubbe som trimmar skägget utan att plocka undan något.... små skäggstrån överallt! Tvättstugan skall vi bara inte prata om.... man behöver maschete för att ta sig till tvättmaskinen!

http://ornnastet.blogspot.com

 
maloppa

maloppa

20 september 2007 18:44

Vi har en separat tvättstuga - fast där ser värre ut än i din tvättavdelning hrm. Jag slipper i allafall se eländet när jag ska kissa, på toan nere är det ordning, då är det värre där uppe (städerskan vägrar jobba där...dvs jag) och du såg väl vad som hände när jag fick nog häromdagen på allt snusk. Storstädning och makeover så nu vill alla gå på fd. snusktoan - ett tag i allafall *ler*. Näe vi tjejer skulle ha en egen toa, tänk va skönt, ringen alltid nedfälld, inga stänk på golvet och inga rakgrejor framme...
Ja, ja drömma kan man ju alltid göra....

http://maloppas.tradgardsblogg.se

 
Ingen bild

Persilja

20 september 2007 19:09

Clara: Jo du gamla vän, du har ju varit med ända från början så du vet hur det kan se ut! Usch jag får lite prestationsångest nu! Det är verkligen inget märkvärdigt jag gör. Men jag ska snart visa!

Maria-ja blommar: Ja, du klonen, det är märkligt!

Lotten: Machete! Haha! Men Ååååh en tvättstuuga! Stavas L-Y-X!!

Maloppa: OOooo ja! en egen rosendoftande toalett tack!

Lisa: Tack för tipset den åker i sopkorgen-eller kanske till batteriholken?
(Hur vet DU det?)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards