Direktlänk till inlägg 14 september 2007

Bedårande utsikt.

Av Persilja - 14 september 2007 06:05

Sonens utflykt hade gått bra. Fast jag är som en hök på honom med mina frågor. Han hade t ex gett bullar till så många att han blivit utan bulle själv. Jag blev ju orolig och attackerade honom med frågor som "var du tvungen att ge bort bullarna?" och "kändes det bra eller dåligt?". Han säger att han ville ge bort dem, men oron är ändå kvar. Det är ett problem nu, att jag kanske tolkar in för mycket. Samtidigt kan det ju vara bra att inte slappna av för mycket. Jag ska försöka balansera oron och inte överbevaka honom.


Skönt att det är helg. Fast nästa vecka kommer den killen som var värst, och som inte deltagit i några samtal, tillbaka från en två veckors utlandssemester och då gäller det att vara på sin vakt igen. Hoppas att skolan hugger honom direkt.

Min bästa vän går alltid till skolan och rycker barnen och hotar dem om någon är på hennes barn. "Du ska inte vara elak med mitt barn, gör du om det ska du få med mig att göra!" Det har alltid funkat. Hon är en tigerhona. Sån är inte jag, men jag tror att det är mycket effektivt. 

Jag får låna henne om det fortsätter. Hon tycker att jag är galen som inte går dit och hugger dem. Men det vill inte sonen.

Nåja, just nu är det lugnt. Tack för alla råd och vänliga kommentarer!


Tänkte på häromdagen då jag kände mig less på vårt skrutthus. Tittade ut genom fönstret och tänkte; vad är det jag klagar på? Herregud ett hus kan man ju åtgärda. Läget på det är ju värre. Vi har ett bedårande läge. Från ena fönstret i vardagsrummet ser jag detta:

Och från det andra detta:

Ändå tar det bara sex minuter med bil till stan. Vischan men ändå nära till allt. Det är perfekt.

Så jag ska inte klaga.

Från det tredje fönstret i vardagsrummet ser jag  baksidan på grannens hus.

Och uppväxt mitt i stan i hyreshus som jag är känns det skönt att se grannar någonstans. Det får inte bli för ensligt. Jag vill se folk.




 
 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

14 september 2007 08:16

Jag tycker personligen det är helt fel att som förälder gå till skolan o "läxa upp" andras barn! Har man problem med andra barn så är det i första hand skolan o lärarnas ansvar, därefter kontaktar man föräldrarna. Men att som vuxen gå på barn i skolan anser jag är helt fel. När K gick i skolan för årsk 1-5 så var det problem med några föräldrar som flög på barn på skolan o skällde o gapade. Flera gånger faktiskt till helt fel ungar. Det blev totalt förbjudet för föräldrar att komma till skolan för "uppläxning".

Tror inte heller det gagnar barnet att ha en "galen mamma" som härjar runt på skolan. Då är det bättre att gå hem till föräldrarna o prata tillsammans med barnen.

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
helga

helga

14 september 2007 08:55

Våra barn och hur de mår är ju det viktigaste av allt. Jag förstår att ni haft det tufft ett tag.

Hoppas allt blir bra nu!!!!!!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

14 september 2007 09:16

Dubbel Ö; När man talar om trollen...Jag läste just DN och såg ett fantastiskt hus till salu i din stad (eller är det by?) och så fanns du i min dator när jag öppnar den...
Du har helt rätt! Jag känner också obehag inför hennes sätt. Men det är effektivt, iallafall på kort sikt. Skojade lite bara när jag skrev att jag kanske får låna henne. Det är faktiskt väldigt viktigt att komma ihåg att det är barn och att det ska hanteras rätt för allas väl och ve. Skolan SKA fixa detta. Sen får väl jag elda på bakom.

 
Lisa

Lisa

14 september 2007 12:21

Jag har turligen nog aldrig själv blivit mobbad, men har på nära håll sett hur det kan förstöra liv, så jag kan förstå att man nästan gör vad som helst för att få det att sluta. Visst i en perfekt värld så är det så klart skolan som ska fixa allt, men i hur många fall misslyckas de inte, och vad gör man då?!

Vad beträffar erat läge (på huset alltså) så är ju det, det viktigaste. Allt annat går att fixa till. Men har man taskigt läge så är det inte så mycket att göra åt. På hela min framsida av huset så har jag utsikt över en gammal fotbollsplan som nu fungerar som en slags off-road hemmagjord bana för ungar med cyklar. Inte snyggt, men jag har och andra sidan inga hus som ligger där och skuggar, så det gör inget!

http://mittlillahus.blogspot.com

 
Ingen bild

Dubbelörnen

14 september 2007 14:07

Är det där röda huset du tänker på för 1,5... ? *ler*

Kram

 
Ingen bild

Persilja

14 september 2007 17:46

Ja, det var rött men minns inte priset. Såg så fint ut!
Fast det gör det ofta på bilderna...

 
IT-mamman

IT-mamman

14 september 2007 19:10

Håller med Dubbelörnen, det kan bli väldigt fel med uppläxande föräldrar som härjar om de inte har stämt av med läraren först. Men det verkar inte vara något problem att du ska bli en sån. Håller tummarna för nästa vecka.
Min pappa sa också alltid att husets läge är det viktiga, inte hur det ser ut inuti. Sånt går alltid att fixa till, men läget kan man inte ändra på senare. Undrar när ni ska börja hyra ut härbret?

http://itmamman.wordpress.com

 
Maria´-Jag blommar

Maria´-Jag blommar

14 september 2007 19:25

Lät kanske som om jag bagatelliserade problemet häromdagen med min "ta-hand-om-teori" Det menade jag inte, har någon varit elak är det ju en annan sak...ingen var elak med min dotter, det vara bara att de glömde bort att ta med henne i gemenskapen ett tag men efter påminnelser och push att dotterns skulle ta för sig så löste det sig...så det var inga sk plågoandar för henne. Hoppas att det går bra för din pojke!

http://jagblommar.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

14 september 2007 22:02

Lisa: Fotbollsplan är rätt okej, vi hade utsikt över en bensinmack, lite värre...fulare iallafall....

IT:mamma: Det sägs att det spökar i härbret, har du lust att komma och provbo innan?

Maria-jag blommar: Nejdå det trodde jag inte. Jag tyckte det lät som ett bra tips.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards