Direktlänk till inlägg 11 september 2007

Drömmar om perfektion!

Av Persilja - 11 september 2007 10:28

Just nu är jag döless på allt skruttigt i vårat hus! Vill orka renovera ALLT på en gång!!! Orkar inte vänta en sekund till.

Såna här akuta attacker av längtan efter perfektion får jag då och då.

Måste det gå så långsamt? Måste övriga livet ta så mycket tid?

Jag vill vara rik och leja bort och peka och säga där ska det se ut så och där ska det se ut så och så ska hantverkarna säga okej och fixa det. Pang! Sen får jag inreda resten och bara njuta av det fräscha!

Just nu handlar mycket av inredningen om att dölja alla skavanker. Trolla bort blicken från alla fula väggar och nötta golv och fula detaljer. Lura ögat att se annat.  Men just nu är jag less på det. Skulle allt ytskikt vara tiptop skulle jag ju kunna vila från att ordna trolleri och så såg man det vackra golvet och de snygga väggarna och det vackra taket och...

Drömmar...

Vilken tur man har dem!!! 

 
 
Lisa

Lisa

11 september 2007 10:59

Ta, det lugnt, det är bara en övergående känsla som kommer att ebba ut om någon dag. Sen ser du inte det skruttiga utan bara det charmiga tills nästa perfektattack!

http://mittlillahus.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

11 september 2007 11:02

Lisa: Precis så är det. Fast om man ska få nåt gjort måste man få dessa attackar ibland, så man inte fastnar och blir nöjd menar jag! Anar jag en likhet mellan oss här???

 
An angel at my table

An angel at my table

11 september 2007 14:00

Vilket fin reportage mycket stämningsfullt och hemtrevligt. Det måste du vara väldigt nöjd med.Och så fick jag mig en till dos av dina fantastiska plädar.

http://angelattable.blogspot.com

 
IT-mamman

IT-mamman

11 september 2007 17:13

Jag säger bara fyra och ett halvt år. Så länge har vi bott här och det är inte vidare renoverat. Vill också ha pengar och leja bort jobbet. Eller händiga karlsläktingar (Ursäkta feminister!) som kommer och ger ett handtag. Det senare verkar alla människor ha. Usch, nu lät jag hemsk och trulig. Jag tycker det har hänt en hel del hos er sen ni flyttade in.

http://itmamman.wordpress.com

 
Kicki

Kicki

11 september 2007 17:20

Hej, har en "sak" till dig borta hos mig!

http://iverashus.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

11 september 2007 18:47

IT:mamma: Hrm hrm få se nu, va har vi gjort??? HÄngt tyg över fula tapeter, lagt trasmatta över trasiga golv, rivit bort en hel tapet för att få en trasig, ja, det är väl det...Okej vi målade en vägg men då var den lejongul också!

 
Korpmor

Korpmor

11 september 2007 20:32

Lika bra att inse fakta man blir aldrig "klar" med ett hus! Det finns alltid jobb eller så skapar man dem själv. Men jag förstår precis vissa dagar ser man skönheten ibland allt det
andra....tat lugnt ta ett toy!/ Korpmor

http://peace.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

11 september 2007 21:15

Korpmor: Nä, det blir man inte. Det är farligt att surfa på bloggar och se så många FANTASTISKA hus därute. Man fattar inte hur folk har råd och tid att göra så fantastiskt fint!
Jag tar en toy! det är lungt!

 
IT-mamman

IT-mamman

11 september 2007 22:46

Lilla Persilja, målat om ena barnets rum och hur var det med dotterns? Målat härbret. Huggit ner ett stort träd (Ja,ja, det var utomhus). Och du har fått upp tavlor och gardiner. Inte illa pinkat.

http://itmamman.wordpress.com

 
Ingen bild

Persilja

12 september 2007 07:00

IT:mamma: Få se nu har du fotografiskt minne, eller ska du doktorera i ämnet Persiljor på bloggen eller är du bara riktigt spooky???
Äh, när jag tänker efter vet jag nog allt du skrivit också! Men ang M:s rum så har jag bara hängt ett tyg på väggen. Tavlor måste upp då väggarna ser knas ut och jag härbret har fått nytt tak, my färg och ny trapp så vi HAR ju faktiskt gjort en del. Men det går för saaaakta!!!

 
Alma

Alma

12 september 2007 13:58

Även om det är kul att ha mål så blir man ibland trött på vägen. Jag är less på att bryta naglarna, som ändå är korta, när jag öppnar köksskåpen. Bostadsbolaget tycks ha glömt oss och all sjuttioelva saker som måste fixas. Inget badrumsskåp heller och trasiga handtag och .....
Lycka till :)

http://carpediem.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards