Direktlänk till inlägg 10 september 2007

Tokbusig hund!

Av Persilja - 10 september 2007 20:54

Vår stad har ett underskott av tygaffärer. Skulle jag inte redan haft en tygaffär för länge sen och då inte tyckte det var min grej, så vore det annars guldläge att öppna en. Men jag trivdes aldrig i butik. Nä, det är inte min grej att pracka på folk saker. Jag är ingen säljare.

Däremot är jag en tygkonsument och om man som jag konsumerar tyger och inte gillar det utbud som finns, förutom då Åhléns som alltid har höjdartyger, ja då får man hitta alternativa källor.

För mig är det Myrorna, Röda Korset och Kronans återvinningsmarknad. Där hittar jag oftast tyger som är okej. Jag brukar ta en runda och dammsuga ställena. Min falkblick kan lokalisera direkt om det är något att bry sig om eller inte. En fördel med att bli "gammal" är att man verkligen vet vad man gillar. Jag vet exakt vad jag gillar och framför allt vad jag inte gillar. Så det är busenkelt att köpa.

Dagens begagnatfynd: Utmärkta tyger!!!

Nu har lugnet lagt sig över norrbottensgården.

Två barn ser tv, de ska strax slå av. En sover och den fjärde ligger och läser. Bebisen sover bakom en fåtölj. Han har haft en tokbusig stund då han gått till attack mot en flyttkartong. "PÅ den!" ser han ut att tänka när han kastar sig över den med en frenesi jag önskar att jag hade hälften av. Sen tuggar han och biter och krafsar på kartongen och det flyger kartongbitar åt alla håll. Ljudnivån är hög!

Ja, jisses, inte konstigt han slocknar sen!

 
 
Pippi

Pippi

10 september 2007 22:18

Verkar som att samma sak gäller för fyrbenta barn som för tvåbenta... Ge dem en kartong och de kan hålla sig sysselsatta länge :)

http://pippi.blogg.se

 
IT-mamman

IT-mamman

10 september 2007 22:32

Mmmm, fina. Jag är så nyfiken på Persiljas Verkstad och hur det går med förberedelserna. När kan man handla? Har du någon sajt på G? Eller stressar jag dig bara med mina frågor?

http://itmamman.wordpress.com

 
Ingen bild

Persilja

11 september 2007 06:32

Pippi: Exakt! Egentligen är det barnens tidsmaskin han tuggar på!

IT-mamma: Du kan inte stressa mig mer än mig själv. Det går. Sakta. Har så j-la mycket annat att stå i att tiden för att snickra hemsidor och annant är knapp. Måste ta tag i prioriteringen! Dilemma nr 2 med hemarbete. Så mångs distraktioner, och nr 1 är att man alltid blir störd, "jag är ju ändå hemma". Gäller även besökare, det är alltid trevligt att få besök, inte det, men de glömmer lätt att på dagtid är jag eg. upptagen...borde parkera bilen på annan gård och låsa dörrn, fniss.

 
Lisa

Lisa

11 september 2007 11:03

Suck! Ja, då får jag väl öppna en tygaffär själv då... Nä, men jag har nu börjat beställa över nätet, men ibland vill man ju känna på tygerna innan man beställer dom. Men dom allra finaste hittar man ju på loppis, precis som du säger. Fyndade lite igår jag med, vi har ju inte så många loppisar här i obygden...

http://mittlillahus.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

11 september 2007 11:40

Lisa: Lägg ut! Lägg ut! Fynden alltså. Alltid så kul att se andras loppisfynd!

 
Maria_Jag blommar

Maria_Jag blommar

11 september 2007 21:51

Åh, vilka tygfynd!! Speciellt det andra rosa med röd blomma, det fick mitt hjärta att slå lite snabbare....Jag vill också hitta fynd...!

http://jagblommar.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

12 september 2007 07:02

M-jag blommar: Det är ju inte varje runda som ger fynd, men ibland har man fångstlycka!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards