Direktlänk till inlägg 9 september 2007

Tomtebolycka. Då och då.

Av Persilja - 9 september 2007 11:06

Så här är det inte jämt! Men det är då  jag gärna tar fram kameran. När syskonen slåss och bråkar så att man helst vill flytta till en öde ö, ja då kommer inte ofta tanken på att ta fram kameran upp. Kanske borde jag satsa mer på krigsbevakningen! Bli lite mer realistisk i mitt fotograferande. Fast det är ju saker man vill glömma och inte spara i några fotomappar! Så fram åker kameran när det ser idylliskt ut.

För visst ser det mysigt ut:

Elvaåringen stickar en mössa, 13-åringen läser Spirou, med sin Marsupilami vid fötterna...

Själv läg jag på soffan där bredvid och bläddrade i böcker, och vid våra fötter låg Pommac. Tills han fick komma upp i famnen. 

Någon som betvivlar att vår valp får tillräckligt med kärlek???

Han myser hos alla. Går från famn till famn. Och myset sprider sig...

Ja helledudane sån sockerkaksidyll! 

 
 
ingridviola

ingridviola

9 september 2007 15:33

Tack för besöket! Jag blir så inspirerad av det du skriver om är :)

http://ingridviola.blogspot.com

 
Lisa

Lisa

9 september 2007 17:20

Jag tror att ni alltid har det så där och att dina barn alltid dukar av och diskar innan de myser i sofforna. Så ska mina barn göra iallfall! Int har jag fått nå mail från dig!

http://mittlillahus.blogspot.com

 
/B

/B

9 september 2007 18:55

Åh, så trevligt att hälsa på i Idyllien...
=)
Vi upplever dylika stunder även hos oss ibland. Fast jag _tror_ att det är Idyllien hela tiden, iaf om man frågar maken som tycker att jag ständigt mentalt lever i en reklamfilmsvärld (håret fladdrar i vinden, alla barn skrattar och springer på en grön äng). På något sätt så har jag väldigt lätt för att förtränga alla skrik- och bråkstunder. Och det är väl bra. I guess. Det är inte hur man har det, utan hur man tar det. Eller nåt .
;-)

http://www.lyckligagatans.blogg.se

 
IT-mamman

IT-mamman

9 september 2007 18:57

My god! Bullerbyn - släng dig i väggen! Det ska vara en annan by utanför Luleå. Snart kommer julkalendersproducenten och knackar på dörren och ber att få filma en sådär 24 avsnitt.
Puss på dig! (Jag var inte tyken, bara full av beundran)

http://itmamman.wordpress.com

 
Ingen bild

Persilja

9 september 2007 21:23

Tack Ingridviola!!! (så vackert namn!)

Lisa: Då kommer mejlet igen. Och så kommer dina barn att bli! Det är bara att se det mentalt så sker det!

B: Lyllo dig som lyckas med självbedrägeriet SÅ bra. Jag lyckas bara ibland. Eller kanske 65 procent av tiden. De övriga 35 procenten är jag rikigt klarsynt och realistisk och ser eländet rakt i nyllet-haha!

IT-mamma: Hade det nu inte varit snälla it-mamman hade jag tyckt att det drypt av ironi. Men när det kom från dig så tror jag på det! Förresten jag lärde mig just betydelsen av tyken-har hört ordet men inte vetat hur och när man använder det! Kram!

 
Maria-Jag blommar

Maria-Jag blommar

9 september 2007 22:47

Små idylliska ögonblick är ju värda att minnas...så kan man kanske lättare glömma bråk och kiv...
Kan inte låta bli att skriva att min dotter har en likadan pyjamas som din dotter (blå med vita prickar), om det nu är den pyjamasen hon har och inte bara ett par vanliga prickiga byxor vill säga...

http://jagblommar.blogspot.com

 
IT-mamman

IT-mamman

9 september 2007 23:07

Hoppsan, "tyken" kanske är ett västkustord. Då vet du väl inte vad "knö" är heller?

http://itmamman.wordpress.com

 
Ingen bild

Persilja

10 september 2007 06:50

M-jag blommar: Det är ju därför alla familjealbum är fyllda av bilder från kalas och semestrar och så. Viktiga stunder att minnas. Jo, det är en pyjamas!

IT-,mamam. Vad betyder knö då?

 
Lantliv i Höga Kusten

Lantliv i Höga Kusten

10 september 2007 08:55

Man blir harmonisk bara av att se bilderna. Myspys

http://lantliv.bloggagratis.se

 
Kicki

Kicki

10 september 2007 10:14

Fast det är ju oftast de stunderna man kommer ihåg när man tänker tillbaka*ler*
Vår helg har varit fylld med tjafs,retning och bråk*suck* Jag skyller på att de var höga på socker och att det bara regnat utan ett uppehåll PRECIS hela helgen,då kan man inte skicka ut dem...
Det ser alla fall hur mysigt ut som helst.
Ser att även du har boken Älskade Hem från IKEA,den gillar jag med,speciellt första och sista hemmen*lajk xtra mucho*
Du har ingen Bumling kvar till salu?*S*

http://iverashus.blogspot.com

 
Lisa

Lisa

10 september 2007 14:40

Den snygga kudden bakom sonens huvud,Hygglo P ska du inte starta en tygaffär i Lule, nu har Eivors tyger på Örnäset lagt ned så det finns bara den i shopping och dom har ju inga snygga tyger.

http://mittlillahus.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

10 september 2007 16:06

Lisa: Jaa, jag tänkte samma när jag var på stan för att köpa tyg, inte ett tyg jag gillade annat än på Åhléns och det var lite för tjocka.
Men du vet, jag har haft en tygaffär i centrum för tjugo år sen och det var inte min grej. Älskade att välja och köpa in tyger, men HATADE att stå i affären och truga på folk tyger.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards