Direktlänk till inlägg 6 september 2007

Ingen kamera ännu...

Av Persilja - 6 september 2007 21:37

Ingen kamera (och ingen man) ännu. Suck. De var tvungna att stanna i stan och äta middag med lite folk från Göteborg som var på väg härifrån. Min man kom från Smedjebacken och Göteborgarna från Kiruna och så möttes de i Luleå ikväll för lite snack. Kunde maken inte ha skickat hem kameran med flygtaxin?

Nä, nu går jag och lägger mig.

Orkar inte sitta och vänta in kameran maken. Är för trött.

Revelj imorrn igen.

Förresten!

Har börjat ta kvällspromenader med Pommac. Han orkar det nu. Vi går riktigt långt. MEN, han varken kissar eller bajsar. Oh, nej. Det har han inte kopplat ihop. När vi kommer hem till gården-då kan han kissa. Så ibland går jag en halvtimme, trekvart och så kommer vi hem och så får jag gå på gården i tio minuter för att han ska kissa.

Hur länge ska detta pågå?

När fattar en valp att han ska kissa och bajsa på promenaderna???

Han har börjat gå bakom vår gamla 30-talssoffa när han ska kissa eller ve och fasa bajsa. Alltså när man missar att ta ut honom. Kvickt försvinner han in bakom soffan och där gör han det. Eländes. Jag skäller inte på honom, men däremot på barnen. För det är alltid när jag varit borta som det ligger pölar eller högar där. Förresten hög. Det har bara hänt en hög en gång. Barnen orkar inte vakta hela tiden eller glömmer bort. Så om Pomsi ligger och sover och reser sig och går, ja då glömmer de att kolla vart han går. Och går han mot soffan ja då får man kasta sig fram och lyfta upp honom och sätta ut honom.


 
 
Linda

Linda

6 september 2007 22:54

Det kan ta ganska länge (några månader)fast det beror på hunden. Vår yngsta hund blev helt rumsren först när han var ca 1år men då är han också lite trög :)

http://frularsson.blogg.se

 
Linda

Linda

6 september 2007 22:55

Glömde skriva, vad söt han är, tycker ni kom på ett jätte bra namn..
Ha det bra.

http://frularsson.blogg.se

 
Ingen bild

Persilja

7 september 2007 06:47

Tack Linda: Hoppsan, jag hoppas att det inte tar ett år!!! Han verkade fatta så bra- förtvå veckor sen så stod han vid dörren när han var bajsis- men det kan ju vara de gånger vi missat hans signaler så har han gett upp. Vi måste alltså skärpa oss!

 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

7 september 2007 08:28

Det enda som gäller är tålamod... tyvärr. Sedan kan man heller inte förlita sig till småhussar el mattar under denna rumsrensinlärningsperiod (!) *skrattar*. Jag har tagit hela lasset själv o fått bägge hundarna rumsrena på noll-tid. Men då är det bara att springa ut varannan timme o sedan öka på tiden eftersom o så en massa beröm... Kommer ihåg i stan 0430 på morgonen, rafsa på sig mannens största jacka så sovskjortan doldes, ner med hiss 5 tr, ut genom porten o så gå bort till dungen... Ögonen i kors o så "duktig vovve, oh, vad braaa, bajsar du också, ooo såååå duuuktig". Samtidigt kommer de som jobbat nattskiftet hem o stirrar underligt på "kärringen" m mysko kläderna i skogen *gapskrattar*. Betydligt enklare med hus, bara ta hunden ut på gräset o så är det KLART!

Kramar

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

7 september 2007 08:40

DubbelÖ: Med andra ord: Jag är livegen under en tid...haha! Inga utflykter för mig. Buhuhuhu!
Jag ser framför mig dig i dungen på tidig morgon haha!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards