Direktlänk till inlägg 6 september 2007

Möblerat om.

Av Persilja - 6 september 2007 19:27

Jag har möblerat om!

Inte så ovanligt. Det gör jag några gånger i månaden. Nu krävdes det omöblering för att jag insåg att det är omöjligt för mig att ha arbetsbord på köksbordet. Papper försvinner, saker spills ner, jag får aldrig arbeta klart. Jämt måste jag samla ihop mig precis när jag kommit igång för att vi ska äta. Till slut blev jag less och insåg att jag måste trolla fram en arbetplats till mig.

Alla barn har varsitt rum. Något de verkligen längtat efter. Maken har en stor arbetsplats i vårt stora sovrum. Men det funkar inte för mig att sitta på övervåningen, till det är jag för nyfiken och för central. Min roll är för central. Alla ska jämt prata med mig och hunden vill vara bredvid mig, så jag måste sitta på nedervåningen. Men jag har inget eget rum!

Alltså fick jag trolla i vardagsrummet.

Tog in trädgårdsbordet och satte som datorbord och tog det gamla slagbordet som jag haft som datorbord och gjorde till arbetsbord. Satte det mot ryggen på soffan. En mycket central plats i vardagsrummet.  Det bidde lite trångt.

En aning övermöblerat. Särskilt när strykbrädan måste stå framme när jag syr.

Men jag vääääägrar att göra mig av med min gamla svängda soffa. Den SKA stå kvar.

Dessutom orkar vi inte bära upp den på övervåningen där den faktiskt kunde rymmas. Men jag tror inte maken ställer upp på att baxa den uppför en svängd trappa. Den är astung, trots sitt nätta utseende. 

Så jag måste fundera vidare. Kanske gör jag en hel total ommöblering med flytt av bokhyllor och allt, om jag kommer på en bra lösning.

Vi har heller inte fått fram någon tv-plats därinne. Jag har inte sett teve mer än två gånger i sommar. Eller sen vi flyttade in i maj. En gång såg jag Morden i midsomer och en gång såg jag Ernst Kirschkål eller vad han nu heter. 

Rekordlite teve!

Skönt i och för sig. Men jag saknar den där lugna avkopplande stunden framför teven.

Barnen har en teve däruppe och ser ju på den dagligen, men mina tevevanor har drastiskt ändrats sen jag blev bybo.

Jag vill fixa en plats i vardagsrummet för jag saknar familjens gemensamma tevestunder!

Så vart ska jag trolla fram en plats för teven? Även om vi skulle investera i en platt väggteve så har jag ingen vägg ledig. 

Dilemma. Men det är sånt som är kul att lösa. Det är till för att lösa.

Så fort jag har kameran tillbaka, ikväll nån gång, ska jag illustrera möbleringen med bilder. 

 
 
kicki

kicki

6 september 2007 20:44

Jag väntar med spänning på bevis av ommöbleringen:-)

http://iverashus.blogspot.com

 
Korpmor

Korpmor

6 september 2007 21:22

Att ha utemöbler inne och innemöbler ute det är en toppen ide´! Vill du verkligen ha en TV i det kreativa rummet där du ska jobba blir det nåt gjort då? Själv tycker jag det skulle vara skönt med en tv i sovrummet men enligt feng shui så är det inte alls bra. Kanske skulle det inte bli så mycket gjort där heller då;) ha ha! Lycka till!

http://peace.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

6 september 2007 21:25

Korpmor: Vad säger feng shui om hundbur och barn i sovrummet? Det blir inte mycket "gjort" då heller, haha!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards