Direktlänk till inlägg 5 september 2007

Snuskigt av olika slag.

Av Persilja - 5 september 2007 12:36

Jag längtar efter glitter och glamour men kokar köttsoppa och bakar bröd. Snacka om komplicerat känsloliv! Jag menar hur är hjärntrådarna kopplade egentligen?

Jag brukar inte ofta koka köttsoppa och baka bröd. Tyvärr. För det är ju gott. Men det ges inte tid till sånt. Eller tas. Jag prioriterar inte det nog högt. Dagarna är för korta.

När man blir gammal och fått pension och alla barn lämnat hemmet då finns tiden, men det är ju NU jag vill göra det.

Om jag blev snuskigt rik, då skulle jag leja bort disk, tvätt, städ och handling. Laga mat skulle jag göra, men bara lämna stöket och be husan karln som jobbar med städningen i mitt hus att röja upp.

När jag kom hem från jobbet skulle allt vara skinande rent och tvätten inlagd i skåparna och några kissränder och andra brunare ränder i toastolen skulle inte existera. Jag skulle glömma att sånt finns. Det jag tycker är värst av allt av hushållsgörat, det är att skura toan. Jag kan drömma mardrömmar om snuskiga toaletter. När sex personer (minst!) delar en toalett (den andra är gammal och äcklig så ingen vill gå på den) förvandlas en fräsch nyskurad toa snabbt till en vedervärdig ofräsch . 

Den behövs faktiskt skuras varje dag. (Fyra av manligt kön i hushållet=say no more.) Men städerskan i det här huset vägrar. Och trots det så rycker ingen vikarie ut. Så toan ser sunkig ut i flera dagar innan städerskan går ur strejk igen och skurar den. Ibland tvångsrekryteras personal men det är alldeles för resurskrävande så det händer bara ibland.

Ack ja om man vore snuskigt rik!

Nu har man bara snuskig toalett. 


 
 
/b

/b

5 september 2007 13:35

Själv har jag blivit kissdroppskontrollant i vår familj. Eftersom varken jag eller bebin (Vilgot, 2 - pottkissare) står upp och kissar så ska varken jag eller bebin torka andras (fem snoppbärares) kiss. Så hos oss är det ingen som vågar kissa utanför längre, för de vet att de åker på att torka, det har de lärt sig the hard way. De blir toastolstorkare en dag var i händelse av olycka. *mohaha*

http://www.lyckligagatans.blogg.se

 
Ingen bild

Persilja

5 september 2007 14:17

B: Är det en 10p-kurs eller kan man gå på Medborgaskolan för att lära sig till kissdroppskontrollant?
Hur utövas kontrollen?
Stickprovskontroll (rycka upp dörren och se? fast då skrämmer man slag på kissaren som då missar hela toan...) eller kameraövervakning eller helt enkelt personlig assistans???
Eller är det stränga straff som gäller? Ja, just det! Skura med sin egen tandborste eller hur du nu sa?

 
Maria-jag blommar

Maria-jag blommar

5 september 2007 15:20

Jag har insett att det behövs väldigt lite glitter och glamour för att upphäva allt det andra...sedan blir iaf jag less på det glittriga och glamouriga och känner mig helnöjd med allt här hemma (eller nästan allt...)

http://jagblommar.blogspot.com

 
Ingen bild

MammaLex

5 september 2007 15:38

Tycker som du/ni. Gillar illa att torka upp andras söl. Har därför lyckats uppfostra sonen (7 år) att sitta ner och kissa. (dessutom bättre för prostatan...)
Nu ska bara käre mannen fatta galoppen.

 
Lisa

Lisa

5 september 2007 19:52

Jag hatar också toalettskurning. Jag har en gästtoalett dit alla killar på besök går, alla tjejer går på toan i badrummet av ngn anledning. Gissa vilken av dom jag helst inte vill skura. Det andra hushållsgörat jag hatar att göra är att bära ut komposten. Jag väntar alltid till den är sur och rinnig så att jag måste skura ur hinken. Jag skulle vilja ha en karl bara för att ta ut komposten och skura killtoan.

Och ge massage.

http://mittlillahus.blogspot.com

 
elaina

elaina

5 september 2007 20:10

TACK /b & Persilja för dasgens garv!
Kissdropps-kontrollant-tant låter som ett framtidsyrke...
;0D

http://elaina.bloggagratis.se

 
esters mamma

esters mamma

5 september 2007 21:24

Skriv en massa och ta bra betalt och skaffa dig
den där karln som torkar upp...
Ett annat tips är att skaffa dig en egen toalett tillsammans med dottern så får pojkarna skura sin egen. Vi har städschema här och äldsta brodern har åkt på alla badrum och toaletter. Kanske lär honom något...

http://estersmamma.blogg.se

 
Ingen bild

Persilja

5 september 2007 21:30

Elaina: Ännu en med kissobajshumor! Det kanske är dags att ersätta den förlorade fluortanten med kissdroppskontrollanttant!

Lisa: Hm. Prova sätt ut en annons med de kriterierna! Haha! De vore en höjdare! Man sökes för stadigt sällskap. Gärna kunnig i toalettskurning, kompostutbärning samt massage. Svar till "trånande skurhink".

Maria-jag blomamr: Vad skönt för dig. Jag trivs också i mitt liv, men trånar likväl efter typ singelliv i New York eller liknande. Allt som är oåtkomligt om ja vill fortsätta med detta liv, vilket jag vill, ter sig lockande bara för att det är just oåtkomligt!

Mamma Lex: Har försökt men mina vägrar. Bara när de är trötta siter de ner...
En av de har dessutom inbyggd sprinkler så han har svårt att pricka eftersom strålen sprider sig med vidvinkel...

 
Ingen bild

Persilja

5 september 2007 21:32

Esters mamma: Hm, vore nåt. Något tips var jag kan skriva coh tjäna kosingen??? Tänk om man fick betalt för bloggningen...

 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

5 september 2007 21:49

Tänk vad man känner igen sig... *ler* Men här i huset gick jag o anklagade sonen (!) fär att inte kunnastyra rätt. Fann var o varannan dag äckelpäckel vid sidan av. Gapade o skrek, hotade att han fick staäda själv toan. Han lovade o svor att han minsann aldrig grisade ner... Tills vi upptäckte att den gamla toa läckte *gapskratt*

Kramar

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

5 september 2007 22:01

Dubbelörn: Poor Keenan! Du sa väl ordentligt förlåt! Vår toa läcker också, nedtill. Men det förklarar inte pinket som samlar sig vid skruvarna vid locket, samt de gula stinkande ränderna uppifrån kanten och ned...

 
Anna Stilla

Anna Stilla

5 september 2007 23:16

Hemma hos mig bor tre män och vi är två kvinnor. Vi har två badrum. Det ena badrummet används uteslutande av barnen. Jag gick i evig strejk och vägrar plocka skiten efter andra. Ibland ligger där 10 tomma toarullar. I duschen snubblar man över tomma schampoflaskor som har legat där sedan tiden då världen skapades. Sorry, men jag rör inte det där. Nu har barnen /12, 13 och 18 år/ rullande städschema.

Jag är nog den elakaste mamma som finns.

http://www.annastilla.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

6 september 2007 06:49

Anna Stilla: Haha koden som skulle skrivas var "suck". Så passande! Om du är elakast så är jag tätt efter. Så ser deras rum ut. Hur äckliga som helst. 11-åringen och 9-åringen tar tag i detm och röjer till slut, (det funkar) men 13-åringen gör inte det. Till slut får jag eller maken spader och skäller och hjälper till att städa upp medan han vrålar "det är mitt rum jag vill ha det så här!" Man är nog en sämre mamma om man servar dem hela tiden! Rustar dem inte för verkligheten.

 
/B

/B

6 september 2007 08:40

Raggar sponsorer som vill annonsera på din blogg vetja! Tänk barn-familj-hem-genre!
/B

http://www.lyckligagatans.blogg.se

 
Kicki

Kicki

6 september 2007 20:43

Skrattar gott när jag läser..även allas kommentarer eller...näe,just det,i mitt(?)hushåll finns 4 av det manliga könet,varav minst 2 av dem konstant sullar på toan.Inget droppande,utan SULL! Ja,lukten är ju sedan som en gammal pissoar*urk*och lukten av urin är den värsta lukten(å spya).Pinsamt är det om någon utomstående ska låna toan(jodå,för den ligger bekvämt i hallen precis vid ytterdörren)och man vet att det inte luktar såpa precis...

Ha en bra kväll!

http://iverashus.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

6 september 2007 20:52

Kicki: Ja, kommentarerrna ska man inte missa! De är oftast det roligaste! Vår toa är också placerad mitt framför hallen. Det borden finnas en toa för gäster som alltid luktar såpa och rosor och så en sunkig för familjen. Fast det skulle inte funka. Alla skulle springa dit för att den var fräschast. Tills den inte var det längre...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards