Direktlänk till inlägg 4 september 2007

Vem vill byta liv med mig en vecka?

Av Persilja - 4 september 2007 21:53

Har varit på en av veckans tre föräldramöten. Tisdag, onsdag, torsdag. Jippi! Sysselsättningen är räddad. Tjejfest på onsdag, med hopp om salongsbeusning; bye bye.

Gissa vem som så lägligt är bortrest tisdag-torsdag. Jäpp, maken.

Vem får alltså sitta på föräldramöte tre kvällar i rad?

Ja, ja, så farligt är det inte. Och jag vill inte hoppa över något eftersom jag vill visa mig och se de andra föräldrarna.

Det gjorde jag ikväll. Visade mig. Pratade också en del. Ville ge ett intryck. Vägrade återuppleva första föräldramötet i byn. Det var i 8-åringens klass, i trean det var möte ikväll. Han har superfina lärare. En äldre kvinna och en ung kille. Bra stämning, engagerade lärare. Guld värt! Dessutom såna som SER barnen. Som orkar lyssna på dem. Är SÅ glad och tacksam! Det är faktiskt inte en självklarhet!

Barnen var valpvakt medan jag var på f-möte. Vilket resulterade i två små pölar på golvet...

Det är inte lätt att komma ihåg att gå ut med honom. Så fort han stiger upp. Så fort han lekt, så fort han ätit. De glömmer.

Han kissar ofta. Skvätter. Ännu lyfter han inte på benet utan sänker bara ner bakbenen lite. Ser man det är det bara att springa dit och lyfta honom. Han kissar inte i luften. Han nyper av.

NU ska jag sova.

Är så kvällstrött nu för tiden.

Längtar efter nattuggleri och sovmorgnar! Efter glitter och glamour.

Kanske skulle man kunna arrangera "byt liv med en annan bloggare"! Få se nu, vems liv skulle jag vilja ha nu då?

Kanske den relevanta frågan att ställa är "vem vill ha mitt". Sen kan jag ta vems som helst. Hehe!


 
 
lantliv

lantliv

4 september 2007 22:11

Läste i en intervju i tidningen i sommras om en tjej som hade som motto att om vi alla skulle ha våra liv i genomskinliga plastpåsar skulle ingen vilja byta. Tänkvärt från många håll. Alla har vi nått som någon annan inte vill ha, men framförallt har vi alla det mesta som vi INTE vill byta bort. Godnattpuss

http://lantliv.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

4 september 2007 22:13

Lantliv: Så klokt. Så är det ju. Int´vill jag byta för allt i världen. Bara i tanken. Komemr det till skott är jag nog den första att bromsa. Kram!

 
maloppa

maloppa

5 september 2007 07:47

Kunde inte sagt det bättre själv. I mitt jobb kommer jag i kontkt med så mycket elände och trasiga människor och förhållanden och det är ofta jag tänker den tanken att "Jag har det nog inte så dåligt ändå". Jag har tak över huvudet, friska barn, någon som älskar mig och hälsan i behåll (nåja) och ibland känner man sig lite egoistisk om man precis som du drömmer sig bort, lite lugn och ro, lite lyx och flärd. Men samtidigt är det väl efter en helg borta med tex maken eller tjejkompisarna väldigt skönt att komma hem.
Jag tror säkert många skulle vilja byta med dig, frågan är om du skulle klara av att lämna allt som ändå är ditt....Jag skulle inte klara av det!

http://maloppas.tradgardsblogg.se

 
maria

maria

5 september 2007 09:04

Hahaha, ja, jag vet ju verkligen att ingen skulle vilja byta med mig:)) Kramen

http://gnallspikarochlivsflanorer.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

5 september 2007 09:27

Maloppa: Det är ju så! Man har det så himla bra men måste få känna efter och gnälla ibland. Så kan man gå vidare. Fan man är ju inget helgon med gloria! Jag tänker ofta att jag är så grymt tacksam över mitt liv. Och likväl längtar jag bort ibland. Helt normalt. Jag skulle nog kunna byta till någon annans bara de inte tog mitt! Haha! Snål är jag också! Kram!

Maria: SÄG INTE DET!!! Jag gillar ditt liv. Vad jag sett. ÖRongrejset däremot och all oro för det är klart att jag gärna avstod men för att ge dig en veckas vila och få mer förståelse skulle jag gärna ta över ett tag! OJ vad du skulle göra nytta hos mig!!!!
Ska vi byta nästa vecka. Du kaklar väl ett badrum på en vecka? Haha!

 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

5 september 2007 09:49

Ha ha... du och jag ska nog inte byta liv i alla fall!!! Du med din hundvalp, jag med min buse till kattunge... och så alla barnen... maten som skall lagas...tvätten... ryggsäckar och matsäckar som skall packas till höger och vänster...snubblandet över alla skor...föräldramöten (gissa vem som oftast går ensam på de flesta utvecklingsamtal och föräldramöten i den här familjen?!)
Nä, vi får nog se till att byta med några som kan erbjuda ett lite lugnare och flärdfullare liv!
Fast jag skulle nog bli galen då...(också)

http://gerda-thyra.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

5 september 2007 10:26

G-T: Njae, hade väl hellre bytt med en flashig singel mitt i smeten! Med massor av egentid och många "friare" och mycket partyparty...

 
IT-mamman

IT-mamman

5 september 2007 18:24

Jag ska inte ens föreslå ett byte. Inget partyparty här. Vi har ingen hund som skvätter på golvet, utan det tar tvååringen hand om. :-(

http://itmamman.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards