Direktlänk till inlägg 20 maj 2007

Mitt kära kära gamla skrutthus!

Av Persilja - 20 maj 2007 22:01

En dag fylld av besök! Hela dagen har det kommit folk i en strid ström. Sådär en vecka efter vi flyttat in har väl alla tänkt att nu törs vi komma, nu har de väl fått lite ordning.

Roligt!


Kaffebryggaren har gått varm och min mage känner sig lite skvalpig.


Tänk vad skönt att bo där man har lite släkt och vänner. Vad jag uppskattar det när vi varit utan det länge... 

Jag har fått ännu lite mer ordning även om det är låååångt ifrån klart. Det är inte ens nära. Men det känns som att det finns ett slut iallafall. Så här ser det ut i bokhyllan just nu:


Vi har börjat upptäcka en del små brister i huset också. Inga stora saker men väl saker som måste åtgärdas. Elen till exempel är det mest underliga dragningar vi sett. Det är borrat hål i garderober där man dragit sladdar genom garderoberna. Det är eluttag på de mest konstiga ställen och i badrummet är det vanliga eluttag-inga vattensäkra kontakter där inte. 


På diskmaskinen ligger bänkskivan löst så när man ska öppna diskmaskinsluckan måste man först lyfta bänkskivan.


Grunden utomhus är klädd med frigolit och när sonen skejtat uppe på verandan har han råkat knäcka detta som nu faller av grunden i småbitar...


Alla tv-uttag är kopplade till en parabol med canal digital och vi har en boxer med helt annat abbonemang så vi kan inte se tv.

Ja, listan kan göras lång.


Men det är ändå bara små fel. Och förälskelsen håller i sig trots smutsbeiga tapeter och pissgula furugolv. Jag ser inte det utan jag ser de breda dörrposterna och de breda fönsternischerna och de gamla fönsterhakarna och de gamla stockarna i taket.

Tapeterna kan vi åtgärda. Nån gång. Just nu känns det så ointressant. Jag vill vara ute och påta i jorden och bekanta mig med nejden och njuta av livet med barnen och staden och släkten och vännerna. Jag känner mig så RIK!!! 

Utsikten är bedårande! Vi ser en liten bit av havet nu innan löven kommit:

Jag har hängt mera tvätt som fått blåsa torrt. Hann precis rädda dagens innan det kom ett slagregn med hagel och massor av regn. 

Imorgon fortsätter skolan. Smekmånaden är snart över då barnen är nya och intressanta. Det kommer ett långt sommarlov och det gäller att hoppas att de finner någon vän var att leka med under sommarlovet så att skolan känns lockande till hösten...


Nu ska jag krypa till kojs! Inget nattuggleri längre! Är för trött.


Godnatt!!! 



 
 
Esters mamma

Esters mamma

20 maj 2007 22:42

Det ser så fint ut hos dig och jag förstår att det är massor att göra. Försöker komma på var ditt hus står men har inte riktigt koll på väderstrecken.
Vad mysigt med alla besök, nu känner du dig som hemma :-)
Ha en bra vecka och sov gott.

http://estersmamma.blogg.se

 
maria

maria

21 maj 2007 08:06

Visst är det småfel, det löser ni med tiden.

Skönt är det med närhet till släkt och vänner, det får bli lite skvalpigt i magen i början, snart är det ju vardagen som gäller i alla fall. Passa på och njut, själv och med familjen!!!

Kram

http://gnallspikarochlivsflanorer.bloggagratis.se

 
skogsfrun

skogsfrun

21 maj 2007 09:23

Det där med smådetaljer känns igen;) Mystiska elledningar och annat skumt. Rom byggdes inte på en dag och allt behöver ju inte vara så himla perfekt tycker skogsfrun.

http://barasaras

 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

21 maj 2007 09:30

Vad underbart det låter när du beskriver ditt nya liv o hus. Lite småtjafs hittar man ju alltid när man köper hus...

Men jag känner precis som du! Jag bryr mig inte om det avskavda, nätta o i vissa fall gräsligt fula. Jag njuter av känslan i huset, harmonin o nu är det trädgård som gäller! Är så glad för er skull att allt fallit på plats!

Kramar

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
Clara

Clara

21 maj 2007 09:45

Fy farao vad gött du har det nu...kära Persilja!! Skönt!
kram

http://claraslinneskap.blogspot.com

 
Ozzy

Ozzy

21 maj 2007 10:13

Det ser så himla härligt ut! Hurra!

http://clownozzy.blogspot.com

 
kicki

kicki

21 maj 2007 13:42

Skönt att ni börjar komma iordning i nya huset...och i Luleå...min syster bodde och var gift i Luleå innan hon gick bort för 4 år sedan.
ha det gott...kicki i Värmland

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
Ellasmamma

Ellasmamma

21 maj 2007 14:53

Flytta är jobbigt och kul, men det är ett bra tillfälle att rensa ut lite gammalt som man inte behöver. Skönt att böckerna är uppe, jag håller helt med om att böcker är som gamla vänner och det gör mig glad när de står i bokhyllan. Välkommen tilll kusten och hoppas att vädret blir bättre nu, vi vill ha riktig vår...

http://ellasmamma.blogspot.com

 
Monica

Monica

21 maj 2007 15:22

Mysigt med en fönsterglugg man kan krypa in och sitta i:)

http://strumpstickan.blogspot.com

 
Lisa

Lisa

21 maj 2007 15:42

Jag blir alltid så glad av att besöka dig och läsa dina tankar och alltid kommer samma mening upp i huvet. "Jo, så är det!" (är meningen alltså) Du ser och är tacksam för rätt saker och det är någonting jag behöver bli påmind om ibland! Kram!

http://mittlillahus.blogspot.com

 
Solgul Maksros

Solgul Maksros

21 maj 2007 15:43

Hej Hopp! Du ser ut att börja få någon ordning på din flytt, jag har börjat att känna mig lite hemma men det är alla dofter som man saknar och så är det alla nya ljud man inte är van vid...

Ha det så bra och hoppas att du kommer in till mig och läser...
Kram

http://levmaskrosbarnet.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards