Alla inlägg den 30 december 2006

Av Persilja - 30 december 2006 18:21

Det blev ingen slalomåkning för det var fullt med folk i backen och då törs jag inte vara där och klanta mig. Har just utfodrat min fyra hungriga barn plus kompis. Det blev en (stor) ugnsform med makaroner, köttfärssås och smält ost gratinerat i ugn med en sallad till. Enkelt, gott och populärt...Nu kanske jag får en stund för mig själv. Ska läsa expressens hus&hem bilaga i min favoritfåtölj. (Ja, husets enda fåtölj.) För mig är ju detta med bloggar ganska nytt men jag har snabbt hunnit upptäcka alla fina bilder som finns hos en del. Där man får glutta (norrbottninskt ord?) in hos andra. Alltid kul! Jag ska försöka lägga in en bild på ett fönster hos oss. Ett julfönster. Eller två när jag ändå är i gång. Fönster är som tavlor. Man kan göra dem så vackra om man vill. Ett litet konstverk... Det finns många "deppiga" fönster. Jag skulle inte kunna bo i ett "fult" hem. Vad som är fult är ju givetvis en smaksak, men jag menar förstås ett hem som jag tycker är fult. Jag måste alltid vila ögonen på något vackert. Ett tyg, en växt, en bild eller ett arrrangemang. Som t ex ett vackert pyntat fönster. Det är njutbart.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards