Direktlänk till inlägg 18 augusti 2009

Bettleri undanbedes-not!

Av Persilja - 18 augusti 2009 20:19

Har ett sånt där inspirationsskov. Vill göra tusen och en saker, och gör det också, samtidigt. Håller på att snickra en sänggavel till mig och Mannen, en riktigt tjusig sak. (Endast det bästa är gott nog åt oss, mouhahhaha!!!)

När jag skulle skruva fast stödbenen så 1) började det regna och 2) hade Mannen tagit med sig skruvdragaren till ön. (Han håller på med renovering av en dörr på stugan.)

Morr!!! En sån makalös fräckhet att börja regna och sno borrmaskiner.

Att jag störs av regnet beror på att jag måste skruva ihop sänggaveln utomhus, så stor är den. Låter groteskt nästan, men jag har goda förhoppningar att min idé ska bära ända fram.

Så nu sitter jag här istället för att skruva ihop min tokgavel.


Fick ett mejl från en bloggvän om några tapeter som är till salu på blocket. Hon "tänkte på mig när hon såg dem". Snacka om att kunna läsa mig rätt! Om jag varit en tapet skulle jag sett ut så här! Oh, my god! Snyggaste jag sett på år och dag. Jag blev tokkär!

Tyvärr är det sju rullar till salu och tyvärr säljs de i Bräcke utanför Sundsvall, så för mig är det omöjligt. Har varken råd med sju rullar eller frakten just nu.

Men tänk om någon av er läsare bor där i närheten av Sundsvall och tycker att ni behöver...hm...fem rullar och dessutom brinner av iver att få göra mig glad så kanske vi kan göra en liten deal. Två rullar och frakten på dem kanske jag skulle ha råd med...hehe...får mig att tänka på när jag sålde DN som fjortonåring. Utanför en del dörrar stod en smal skylt: "Bettleri undanbedes". Det tog mig en hel säsong att fatta vad det betydde.

Här är adressen till blocketannonsen. Och gud nåde den som läser detta och köper tapeterna och tapetserar med dem och sen skickar en bild till mig och visar hur snyggt det blev, och dessutom råkar pricka in min pms-vecka. Gud nåde er.


 
 
Bagarberta

Bagarberta

18 augusti 2009 22:06

Jag känner folk i Sundsvall man kan anlita. Hör av dej om det behövs. Lägg ett bud du så får vi se hur resten ordnar sej. :-)

Lycka till

http://blogg.passagen.se/sonbjo

 
Lotten

Lotten

19 augusti 2009 08:48

Åhh vilka underbara tapeter! Tyvärr lite för långt bort för mig med.... Jag hade nöjt mig gott med 1 rulle. Tänk vad mycket snyggt man kan göra med 1 rulle tapet....

Skall bli spännande att se sänggaveln när den är klar;-)

Kram Lotten

http://ornnastet.blogspot.com

 
Tanten

Tanten

19 augusti 2009 09:00

Vilka underbara tapeter! Om inte maken skulle få ett totalspel skulle jag.

http://plasttanten.blogg.se

 
Ingen bild

Persil,ja

19 augusti 2009 09:46

Bagarberta: Svarar hos dig!

Lotten: Jamen PRECIS; en rulle räcker MYCKET långt! ;D

Tanten: Vad är det med MÄN? Varför ska allt vara så diskret??? Och mainstream?

 
Lycke

Lycke

20 augusti 2009 09:47

ÅÅåh, de var läckra..förstår dig, men har icke heller råd för tillfället..har ju skickat efter lite kul från Gitte jag, hehe...visar senare..

Jepp..mitt i målarburken står jag, men har vart lite låg också...! Ja, hihi, det hade ju förstås inte vart så dumt med en loppissväng á la Persilja...

..hm..nåja..längst uppe i taknocken målar jag inte...töres inte så vimselisnurrig som jag kan vara...så det hänvisas till mannen, hehe...

Kramis Lycke

http://till-vidas-ara.bloggagratis.se

 
Emma Var Dag

Emma Var Dag

22 augusti 2009 18:31

Men vad roligt att jag känner dig så bra fast jag inte känner dig....
Hade jag haft ärende norröver hade jag plockat hem dem åt dig. Bräcke är bara 6 mil från mig...
Kram Emma (som för övrigt har bloggtorka sedan länge)
Kul som sagt att du gillade tipset!

http://www.emmavardag.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards