Direktlänk till inlägg 11 maj 2009

TJOHOO VAD SKOJ!!!

Av Persilja - 11 maj 2009 16:15

TACK alla söta läsare som hörsammade min pmsvädjan!

Jädrar vad roligt att höra era röster!!!!

Jag är alldeles bubblig av glädje och inspiration!

Det hade bara RAMLAT in kommentarer på morgonen när jag slog på datorn. Skiiiiiiiiiiiiitkul helt enkelt!!!


Igår, istället för att lägga mig på soffan som jag först tänkt, gick jag ut i växthuset. Där blev jag snabbt vederkvickt som det så vackert heter. Gick ut dit vid sex och när klockan närmade sig halv nio började barnen söka mig. Tiden bara försvann.

DÄR kan jag bli pigg utan att sova. Det är en stämning där som gör att jag slappnar av direkt.

Jag hamnar i en egen värld, i ett eget universum.

Växthuset blev klart först i fjol efter midsommar så förra våren missade vi. Sen kom sommaren och det var lite för varmt att vistas allt för mycket där, så jag hann inte bo in mig riktigt ordentligt ifjol.

Men NU har lusten vaknat. Och det är så skoj!

Födelsedagsduken har fått flytta in på gamla bockbordet. Det blev jättvackert!

Därinne har jag förutom växter en massa annat som aldrig haft någon plats hos mig. Men i växthuset passar det plötsligt in.

Min gamla cigarrlåda hyser mina fröer. Dessa gamla fröpåsar är väl fina! Jag ska hänga dem på väggen, men tills dess ligger de i säkert förvar i cigarrlådan.

Även de nyare fröpåsarna bor där.

Fötterna man ser hör till en fantastisk staty i gips som min konstnärssyster gjort.

Jag är inte så förtjust i prydnadssaker annars men här i växthuset känns det okej med bara saker till lyst...Hyllan kommer från stugan. Fotogenlyktan likaså. Hyllan är ett hemmabygge och så charmig. Den ska egentligen sitta i ett hörn men jag hittade inget hörn utan glas så den fick komma upp på en stolpe istället.

Rutigt och blommigt. Det har bara hamnat här, men det funkar.

Även gardinen bara "hamnade" här...

Jag kommer nog inte att kunna låta bli att fixa till det lite mer om jag känner mig rätt. Men jag är samtidigt rädd att förstöra den enkla stämningen man känner där. Det ska vara ett "tempel". 

Mitt tempel. 


 
 
AnnaA

AnnaA

11 maj 2009 16:44

Vad härligt med ett eget växthus! Lyllos dig!

http://effy.wordpress.com

 
Ingen bild

Stora E

11 maj 2009 18:43

Skönt att du fick så många kommentarer trots att jag missade just gårdagens vädjan... Puh!

Härligt att se ditt växthus igen. Imorse gick jag runt och tittade på gräsmattan(?) och tänkte att det är tur att mossa finns här norr om odlingsgräns. :) Kram!

 
Ingen bild

JennyAnn

11 maj 2009 19:12

Åh vad jag är avundsjuk på dig som har ett underbart växthus!!
Har inte kollat på din blogg på hela helgen, annars är jag in mest varje dag! (och jag följer typ fyra bloggar), för vi har slipat och målat räcket till vår trätrappa. Det blev vitbetsat, äggskals vitt... Nöjda blev vi, träkänslan fanns ändå kvar.
Läskigt för dig att lämna ut dina tankar och bilder och alla vi tankar inspiration utan att lämna ett spår. Ville bara säga TACK TACK TACK för universums bästa blogg!! I love you :) JennyAnn i umeå

 
Ingen bild

Lotti

11 maj 2009 19:13

Wow vad mysigt du har det i växthuset! Förstår att tiden swichar iväg när du är där och håller på att pyssla. Jag såg i något inredningsprogram där de satte fiberduk som solskydd (mot värme) i taket på växthuset. Kanske en idé om det är ett problem. Jag har inget växthus själv så jag har ingen erfarenhet. Vad ovanligt med vita överdrag i vardagsrummet! Det reagerade jag över när jag läste dina senaste inlägg. Nu har du även fått en kommentar från mig. Kram

 
Ingen bild

EO

11 maj 2009 19:16

You are my drug, you´re my heroin! Stay with me honoey, stay with me!

 
Sanna

Sanna

11 maj 2009 19:42

Ditt växthus verkar verkligen underbart.. =) Mitt är så litet så jag knappt får plats med någonting där, men lite pynt skall det få i sommar..3 rutor har pajat i vinter oxå så det blir första projektet där ute..
Hoppas på att se mer ifrån ditt växthus =)
Kraaaam

http://krimskramsan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Katarina

11 maj 2009 20:23

Oh så roligt att du fick ett sånt stort gensvar. Och så härligt med ett växthus att sitta-inne-ute i.Bäst är det när det småregnar. Har inget sånt själv, men smyckar naturen runt oss med egenhändigt gjorda tingestar av varierande art och kvalitet;) På med koftan!!

 
Ingen bild

Persil,ja

11 maj 2009 20:42

AnnaA: Ja! Det ÄR verkligen Lyllo mig!!!! :D Jag nyper mig i armen varje gång jag inser att detta är MITT!!!

StoraE: Du hör ju till stammisarna! Och jag är verkligen inte ute efter att få kommentarer på varje inlägg!!! Jag är bara så nyfiken på den stora massan, och nu har jag ju fått lite av min nyfikenhet stillad! Jag tror vi ligger rätt lika vårstatusmässigt i Kiruna och Luleå. Vi har sent här! Här finns inget gräs!Ja, nåt strå...

JennyAnn: TACK vad roligt att höra!!! Blir SKIIITGLAD!!!!!

Lotti: Du är ju flitig på att kommentera, jätteroligt!!! Ja, man kanske kan skärma av lite med tyger...!

EO: My pleasure!!! ;D I´m melting! ;D

Sanna: Ja, det kommer mer från mitt växthus som är mina drömmars växthus!!!

Katarina: Ja, det har varit fantastiskt att få läsa alla kommentarer. Lät otroligt spännande med dina trädgårdsutsmyckningar. Jag älskar sånt! Du får jättejättejättegärna mejla bilder till mig. Bara för att jag ska få se! :D Är jag inte nyfiken???








 
Ingen bild

mimsons

11 maj 2009 20:54

Ååå så härligt med ett eget krypin där man kan glömma tid och rum. Så härligt med mixen av saker därinne. Ser framemot att få följa det gröna därinnefrån

 
Bagarberta

Bagarberta

11 maj 2009 21:13

Jag skulle väldigt gärna ha ett växthus igen. Vi hade ett när barnen var små och vilka härliga kalas dom hade där inne.

http://blogg.passagen.se/sonbjo

 
rosalucia

rosalucia

11 maj 2009 21:29

Det enda som saknas i växthuset nu är väl en blommig lagom kantstött kaffekopp och kanske en virkad sjal att svepa om axlarna...
jag kan nästan se framför mej hur du sitter därinne å filosoferar!!!!! Härligt.
Jädrans vad kommentarer du fick på förra inlägget!! Det hjälpte att ryta lite...KUL!

http://rosalucia.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Linda

11 maj 2009 21:58

Vilket härligt växthus, vilken lycka att ha en sådan boning att få växa i!

 
Maria

Maria

11 maj 2009 22:07

Siden du sidste år, viste dit væksthus frem, har jeg væet forelsket.
Det er SÅ lækkert. Jeg kan levende forestille mig, at det er et sted hvor man bare kobler fuldstændig af, og er i sin egen verden.
Meditation på et vis, uden at egentlig kunne det.

Jeg glæder mig til at se det frodigt til sommer, med vækster og planter, og så dig i midten - smilende og glad.

Ang dit indlæg under, hvor du går begging...
Kender det godt. Jeg har ikke på nær så mange besøgende som dig, men alligevel blir jeg så nysgerrig på hvem det er der kigger forbi, og aldrig legger en kommentar.
I det sidste er der heldigvis begyndt at komme flere "på banen", og har lagt en kommentar til mig, eller ligefrem skrevet mig en mail. Sådan noge er SÅ herligt. Selvom om blogging (som vi også har skrevet sammen om før) er et ego-hobby, lever bloggen jo ikke hvis der iingen respons er på den. Men jeg må også tit og ofte tage skeen i den anden hånd, for jeg er ikke selv specielt god til at få kommenteret rundt omkring. Må skærpe mig der, igen ;-)

Klem Maria

http://marias-sted.blogspot.com

 
kardemomme

kardemomme

11 maj 2009 23:09

Åååå, der er endelig det nyyydelig drivhuset igjen!!!! Det er så vakkert og jeg misunner deg helt enormt!! Hadde jeg hatt et sånt hadde jeg vært det lykkeligste mennesket i verden :)Tenk at du nå har en lang sesong foran deg med forhåpentligvis mange herlige timer der inne!
Ha en fin uke! klem fra Kardemomme :))

http://husetvedbekken.bloggagratis.se

 
Cattis

Cattis

12 maj 2009 08:19

Jag missade ropet igår! Annars hade jag genast lämnat en kommentar! ;) Gillar din inspirerande blogg mycket...♥
Och ditt växthus!! Är sååå avis! Ett växthus är nåt som jag väldig, väldigt gärna vill ha. Gärna idag! ;)
Kram!

http://kathis.blogg.se

 
Lycke

Lycke

12 maj 2009 10:35

Underbara växthuset!!!
Köpte ju två av de där dukarna i vintras, så en av dem hamnar på utebordet, gör sig ju perfekta ute, blev kanon på ditt växthus-bord!!! Var riktigt deppig imorse när jag inte fått någon kommentar alls!!! Så jag funkar precis som du...det är ju kommentarerna man lever på, oavsett vad någon skriver...annars bara falnar man..., dagen innan hade jag bara fått en, trots 100 nya besökare??? Snyft...

Kram Lycke

http://till-vidas-ara.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards