Direktlänk till inlägg 3 januari 2009

Det är över nu. (hahahaha!)

Av Persilja - 3 januari 2009 10:18

Mitt galenskapstillstånd är nog över nu. Frisyren, den är kvar, men jag överlever.

Jag SKA inte ha kort hår, men det glömmer jag så där vart femte år eller nåt. Man måste ju prova! Med tanke på hur ofta jag provar nya möbleringar är det ju ett under att jag har samma frisyr år efter år.

Nu påminde jag mig om att jag passar bäst i långt hår. Så gör också mitt hår. Det ska vara långt och tungt, då är det snyggast.

Men nu har det fått sig en genomklippning och alla slingor är borta. Nu kan jag börja från scratch. 

Nog om det.

Herregud, LYXproblem!

Självförvållade dessutom.

Men tack för alla gulliga snälla uppmuntrande kommentarer!!!! Ni är så otroligt snälla och fina!

Jag ska ikväll ha tjejfest hos mig.

Måste kyla vinet, fundera ut nåt smaskigt att äta och dammsuga lite.

Och dra i håret...

Förresten!

I cut my hair...and I liked it!  (Säger vi.)

Märker ni mitt psykologiska angreppssätt på "problemet". Först deppar jag och skriker ut min "ångest". Snart läxar jag upp mig själv och säger åt mig att skärpa mig och tänka på de som VERKLIGEN har problem och sen låtsas jag att det inte är så farligt. Efter ett tag känns det inte så farligt och snart har det nått mitt medvetande och jag börjar till och med vara nöjd. Fan, jag skulle ha blivit terapeut!!!

Se! Nu är jag nöjd och håret är riktigt snyggt. Jag får se till att anta den där nöjda minen nu några månader framöver. Och för att ytterligare se positivt på det hela; det är skitsnyggt med en mössa på och det är verkligen mössväder. Så allt är så BRAAAA! 


 
 
Losarinas mor

Losarinas mor

3 januari 2009 10:38

Et trøstende knus fra mig, der fik klippet håret af i November og stadig er ked af det ... :-)

http://wwwkrlighedsagdelosarinasmor.blogspot.com

 
Kajsa

Kajsa

3 januari 2009 10:55

Men så jag har skrattat! Jag såg mej själv och min syrra! På 30 sek kan man med stor dramatik och en liten sax förändra mkt! Nog är det tur att du har fina grytlappar!!! MEN jag tycker att du blev jättefin i håret!!!!

http://kajsarina.bloggagratis.se

 
maria/frøkenfryd

maria/frøkenfryd

3 januari 2009 11:46

Heyy, hot mamma ;-)

Det er jo blevet rigtig godt nu - især med dit smil til Persilja.
Men du - om du selv skriver, det er lov at skeje lidt ud, og så længe håret ikke bliver klippet så ofte som møblerne flytter rundt, så går det alt sammen.

Kan du nu have en rigtig god pige-komsammen :-)

Klem Maria.

http://marias-sted.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

3 januari 2009 12:26

Losarians mor: Man får vänja sig! :D

Kajsa: Haha! TUR jag kan se på pannlapparna hehehe!

Maria: Precis. Jag har förresten en kompis som aldrig möblerar om men som ändrar håret VARJe gång hon klipper sig var sjätte vecka. Så alla äro vi olika och skööönt är väl det!!!

 
Ingen bild

Ellen

3 januari 2009 13:30

Minner meg om den gangen (ja, ikke frisyren altså, men situasjonen!) jeg skulle klippe gubben med nyinnkjøpt tondøse (sånn elektrisk greie). Mannen hadde stilt den inn på riktig antall cm, men hva gjør jeg??? Jo, jeg snur den opp ned! 1mm langt ble det. Og jeg startet med luggen, så det var bare en ting å gjøre... Og ikke var det vinter heller, så noen lue å gjemme den 1mm lange sveisen med gikk heller ikke. Jeg var vekselsvis kvalm og knakk sammen av latter mens jeg klippet ferdig. Men nå er det gått noen år, og mannen har pene lange krøller! :) Og jeg tar aldri i en tondøse igjen!!!!

 
Ingen bild

Kiruna

3 januari 2009 14:19

Hej Persilja!

Jag tyckte du vart riktigt fin när du klippte dig, men det var ju inge fel på ditt långa hår heller. Men det är ju tur att du har fina pannlappar och ett kök du gillar. Ha de gott och god forsättning på det nya året. kram Iréne i ett kallt Kiruna.

 
anki

anki

3 januari 2009 15:34

Hoppas du får en riktigt kul tjejkväll. Tjabo har flyttat till Piteå...nån av dina kontakter? I vilket fall så hoppas jag det funkar för dom skule ha han på prov först en vecka. Hoppas, hoppas.

http://hundgarden.zoomin.se

 
kardemomme

kardemomme

3 januari 2009 16:52

Haha!!! Nå må jeg le!!! Jeg har akkurat stått med saksa og klippet meg jeg også hihi!!
Men bare noen centimeter! Jeg hadde ikke så langt hår før klippingen heller..
Jeg syntes du ble fin!!!! Og du har rett i at det er fint med lue når håret har den lengden..Må jo si at det lange håret ditt var verdens vakreste men det er jo så moro å fornye seg litt også! Dessuten vokser det jo ut igjen om du skulle angre for mye..
Fordelen er at det tørker fortere etter vask da ;) Synes du skal være fornøyd jeg og så må du kose deg på jentefesten i kveld!
Julaften falt jeg på isen utenfor huset da vi skulle hjelpe barna med nissedrakten og jeg fikk et blått helt gjenklistret øye..På isen lå det også grus som skrubbet opp halve ansiktet så jeg har ikke følt meg særlig lekker i det siste hihi!! Men endelig begynner det blå å bli gult så det er ikke fullt så synlig lenger..Vær glad for at du bare har ny sveis og ikke en diger blåveis i kveld du ;)
Nå skal vi ut å handle litt til lørdagskvelden men kos deg på festen! Klem fra en guløyd Kardemomme :)

http://husetvedbekken

 
molle

molle

3 januari 2009 18:32

I like it !!

http://bobmarleys.wordpress.com

 
Stora E

Stora E

3 januari 2009 18:51

Åh, jag har gjort samma sak i december fast hos frisören och det är trist... Jag avskyr när jag inte får ihop håret i en hästsvans. MEN det känns bättre om man sätter i nå'n glad toning (som ju är lättare när håret är lite kortare) så det är mitt tips! Vet inte om du brukar tona eller färga håret, men det kan ju kännas bra att vara riktigt crazy när du ändå är på G. God fortsättning förresten! Kram!

http://www.mammanihuset.blogspot.com

 
Ingen bild

Eva P

3 januari 2009 19:11

MEN???? Jag har ALLTID (så länge jag läst din blogg typ 1 år) varit såååååå avundsjuk på ditt VACKRA hår. Trodde inte det var sant när jag nu såg att du klippt av det! Finns inte i min vildase fantasi att jag skulle ha gjort något sådant om jag haft ditt OTROLIGT VACKRA lång hår!! Men du, du passar i det korta också men jag måste vara ärlig det långa är ju sååå vackert så man dööör av avun!!
Men jag är ju inte dum, det är ju självklart du själv som bestämmer och jag hoppas att du känner dig nöjd för det är ju det VIKTIGASTE!!!!!!!!!!!!
/Eva

 
Ingen bild

Anna

3 januari 2009 19:53

Hittade till din blogg idag. Vad glad jag blev! :) du verkar för mig vara en fin förebild. Nu ser jag fram emot att bli äldre! Jag ska bli som du :) med eller utan hår. haha

 
lisa

lisa

3 januari 2009 21:08

Trevligt med tjejkväll, borde jag också ha oftare. Och du är snygg i håret!

http://www.efven.com

 
Kaspara

Kaspara

3 januari 2009 21:46

Heisan impulsive frisør!
Godt nytt år, Persilja! Godt du har fått sinnet ut, og kan flire litt av klippe-stuntet! Jeg er sikker på at ditt hår gror så du kan se det vokse! Det virker så sterkt og tykt, virkelig løvemanke. Du ser jo helt fin ut nå og da, men manken din var jo selvfølgelig spesiell. Til sommeren er jeg sikker på at håret ditt er ganske langt igjen, og nå på vinteren er det jo ikke så nøye, når du gjemmer det inne i en lue uansett.
Så gror håret ut igjen, og du og jeg fortsetter vår hippie-tilværelse , så kan vi møtes når vi er 60 fremdeles med vårt lange hår. To eksentriske eldre damer som kan drikke vin og mimre over vår bloggervirksomhet da vi var i de glade 40-årene. Ha en strålende tjej-kveld!
Stor klem fra Kaspara

http://kasparasregnbue.bloggagratis.se

 
Ingen bild

ass

3 januari 2009 22:16

Du är jätte fin i din nya frisyr, passar jätte bra i kort hår, det växer ut snart ut.

 
Ingen bild

Annika i Halmstad

4 januari 2009 06:50

Men guuud va rolig du är...
Jag slutar aldrig att förundras hur dina tankar o funderingar får mig att tänka hur jag var när jag var i 16-17 årsåldern...detta velande fram o tillbaka..osså är du 30 år äldre!!
Jag är själv fortfarande velig men du står upp för ditt velande och det borde fler göra.
Det är befriande att läsa dina tankar!
Jag gillar dig och tycker att ditt hår är ballt!

Hej från ett kallt Halmstad
Annika

 
funkismamman

funkismamman

4 januari 2009 09:32

Jag tycker du är riktigt fin i din nya frisyr. Den passar dig och även om ditt långa hår är vackert som få så känns din frisyr väldigt snygg och väldigt 2009. Du strålar.

http://www.funkisfamiljen.blogspot.com

 
rosalucia

rosalucia

4 januari 2009 11:22

Hej du!!! Jag har också svårt att låta bli saxen....så jag förstår precis hur det gått till. Men jag tycker du blev fin!!!!
Och det växer ju ut..man blir ändå aldrig nöjd, varken om det är långt eller kort..konstigt?

http://rosalucia.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

4 januari 2009 11:28

Ellen: Ja, det är ju nästan värre när man råkar "förfula" någon annan. Men det blir ju, med tiden, en rolig historia att berätta för barnen när mamma klippte pappa...för kort.

Kardemome: Uschdå. Hoppas det inte gjort så ont. Det är nog aldrig kul att ha blåmärken i ansiktet. Folk fantiserar så mycket kan jag tro. Men vilken mamma som offrar sig så för julen! ;D


Irene i Kiruna. HEJ! Jo, jag har hämtat mig lite nu. Fniss... Min son är i Kiruna just nu. Snyft.

Anki: Åhå. Så bra. Hoppas han ska trivas!!! Och om inte, att de märker det inom en vecka så att han slipper för många hembyten!

Molle; Thanx!

StoraE: Men DU passar ju i kort hår! Det är skillnad det! :D Jag är lite feg för att färga håret men kanske borde testa. Tonong och slingor brukar jag göra. Provade första gången efter 40-årsdagen. I Kiruna faktiskt. Det var friheten att flytta till ett ställe där ingen kände mig som gjorde det så skönt att våga exprementera lite. Hade knallrött hår och orangaröda slingor osv. Kul. Men nuförtiden har jag inte råd att gå till frisör så jag får experimentera hemma med hemma kit.

Eva P: Det var då för väl att jag klippte håret så att en av mina trogna läsare slapp dö av avund! Hahaha! ;D

Anna: Gamlingen tackar och bockar. Hu, så gammal jag känner mig när jag blir en förebild. Jag känner mig ju som om jag är ung och det är jag som ser upp till äldre roliga personer. Jag har liksom missat den biten att det nu faktiskt är JAG som är den där äldre...Men jag blir glad för dina ord!!!

lisa: Tjejkväll ska man ha ofta! ;D

Kaspara: Javisst ja! Vi skulle ju vara käringarna mot strömmen och gå med vårt långa fladdrande hår i vinden och unga män skulle spana på oss och förskräckt dra sig tillbaka när de såg våra russinansikten. Fniss! Glömde DET också. Jag glömde alla mina föresatser för ett ögonblick och då går det som det går. Men nu är det på utväxt! Haha!

Ass: Jag tycker nu något dygn efteråt att det är skitskönt med kortare hår! Fräschare. Så jag deppar inte. Tack förresten!

Annika: Tack för den tolkningen. Det är just precis det som många gånger får mig lite ur balans. Många i min egen ålder verkar liksom tycka att jag borde "rätta mig i ledet" och sluta med mitt "svammel" och bli "vuxen". Men framställt som du säger det är det kanske något att vara glad över!
Jag tar din version till mitt hjärta!!!!!! Tack snällis!

Funkismamman: Ja! Jag är väldigt 2009. Och strålar. Den köper jag! TACK!

 
stort och smått

stort och smått

4 januari 2009 13:10

Du är för härlig!!!
Precis så där tanklöst spontan kan även jag vara, hur många gånger har jag inte gjort saker som jag senare ångrat och förvånat undrat Hur tänkte jag?
Klippt av håret är bara en av alla saker jag gjort. Jag gick från långt till snaggat! Millimeterkort i bakhuvudet - tänk Sinead o'Connor! Och detta när det var inne med långt hår. Gaaaah! Som jag ångrade mig efteråt. Jag var inte ens snygg i så kort hår....

Men det är betydligt lättare och roligare att tvätta håret när det inte är så långt!

Och du är fortfarande snygg!!!



http://agneta.bloggagratis.se

 
maloppa

maloppa

4 januari 2009 14:18

Hoppas du hade en underbar kväll igår tillsammans med tjejerna trots eller kanske tack vare nya frisyren!!! Alltid kul att träffa goa vänner och ha trevligt.
Kolla in min blogg så får du se mitt senaste projekt, skulle nog aldrig fått för mig att måla turkost om det inte vore för all inspiration du gett mig. Tack!!!

http://maloppas.tradgardsblogg.se

 
/B

/B

4 januari 2009 15:18

Vad sa festtjejerna i går om ditt klipp?
:-)
/B

http://lyckligagatans.blogg.se

 
Ingen bild

Persilja

4 januari 2009 15:53

Stort och smått: Tack! Vad modig du var som gjorde en "britney". Tanken fanns...Ibland vill jag bara förändra nåt drastiskt! ;D

Maloppa: Tack vi hade mysigt som vanligt! Så fint skåpet blev!!!!

B: De var så snälla och tyckte det var skitsnyggt! ;D

 
mj

mj

4 januari 2009 23:56

Gott Nytt på dig!

http://mj.bloggagratis.se

 
Susanne

Susanne

5 januari 2009 00:20

ja vad säga jag skrattade länge .. vet att ditt hår ..det enrormt vackra långa håret gör sig bäst.. men du det där ser väldigt bra ut!! men man lär sig aldrig-- som du säger man måste ju pröva----

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lisko (du vet vem)

5 januari 2009 16:34

Jo, just det. Här kommer ett tips på ett jättegott rödvin. Pasca Kalis 199 kr för en box. Slurp!

 
Marie

Marie

6 januari 2009 15:12

Åhhhh vilket fint hår du har. Hur i all fridens namn kunde du?

Tror du att det växer ut igen?

http://happykiller.bloggagratis.se

 
Lyck-Annas

Lyck-Annas

6 januari 2009 18:39

Det är så underbart att läsa dina inlägg. Känner igen mig i pms:et. För mig har det ökat med åren. Skitjobbigt men som sagt, det finns en förklaring...

http://lyck-annas.blogs.se

 
Lisa

Lisa

8 januari 2009 12:07

Du blev fin i ditt nya hår! Men jag vet hur det känns, nu när det gått ett tag efter jag kapat dreadsen får jag ångest. Men det är hår, det växer ut ;) Snygg färg du har på håret!

http://pinkfriday.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards