Direktlänk till inlägg 21 december 2008

Pepparkakshuset byggt.

Av Persilja - 21 december 2008 08:35

Maken ritade, jag bakade och 14-åringen satte ihop. Sen dekorerade jag. Godiset...? Hoppsan det hamnade visst i magarna på oss. Vi var alldeles för godissugna för att kunna sätta det på huset.Så det bev bara lite glasyr.Nå, nu är det klart och en till sak att bocka av från listan. Det ger tillfredställelse att bocka av! Jag tror jag är klar med alla klappar också. Kan bli någon bonusgrej om det fortsätter flyta så här bra. Inspirationen på topp. Liksom humöret. Tack alla övre makter att jag slapp mitt ok (pms:en) under julbestyren. (Det är redan avklarade med endast ett ångestladdat avgrundsvrål denna gång.)

Någon gran har vi inte lyckats hämta ännu. Min envisa make ska prompt hämta en i stugan (på en ö) och det har inte gått för att det varit för varmt och flödat vatten på isen. Så vi väntar på kyla. Ser lovande ut idag. Så imorgon kanske vi kan göra vårt äventyr. Men jag tror nog att det blir dagen innan julafton. Om jag känner oss rätt...

Idag är det, förutom öppnande och stängande och lite vaktning av skatehall, städning och pyntning på programmet.

10-åringen städade hela vardagsrummet minituöst noga igår för att få plocka fram julpyntet. Så det är ett löfte som MÅSTE uppfyllas idag.



 
 
Andie

Andie

21 december 2008 12:35

Ser att ni har ställt ert pepparkakshus på en bricka. Och det som får mig att reagera är att även vårat pepparkakshus står på den sortens bricka. :-D

http://www.upinmytree.wordpress.com

 
funkismamman

funkismamman

21 december 2008 16:23

åh, vilket fint peppishus. vårt blev galet, barnen pyntade det själva och det ser ut därefter. men de är nöjda "snyggare än på bilden"

http://www.funkisfamiljen.blogspot.com

 
Jenny

Jenny

21 december 2008 19:54

Va fint, duktiga ni är!

http://jennyn.blogg.se

 
trollpackan

trollpackan

21 december 2008 22:02

Vilket fint pepparkakshus! Jaså, ni åt upp godiset medans ni höll på*fniss* så kan det gå! Men det gör ju inget, det skulle ju den vägen såsmåningom ändå;)
Ha en skön kväll!

http://trollpackan

 
Helena_v

Helena_v

22 december 2008 01:49

Vad fint med pepparkakshus. Här är knappt pyntat ett jota, men vi ska hem till mamma i julhelgen. Jag hade egentligen tänkt att pynta lite men PMS:en kom till mig istället. Fy 1000:an, jag hoppas det är över till julafton så att jag inte sliter av huvudet på folk :-)

Jättemånga kramar till dig och din familj. Jag hoppas att ni får en riktigt fröjdefull jul.

/Helena

http://blogg.passagen.se/fettbramat

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards