Direktlänk till inlägg 14 december 2008

Tänk om!

Av Persilja - 14 december 2008 23:06

Imorgon BÖR jag:

Köpa/beställa/sy klart alla julklappar.

Baka pepparkakor.

Koka knäck.

Tapetsera halvväggen.

Hämta julgran från stugtomten. (Skogstomt.)

Städa multimegamycket.

Fundera ut meny till julaftonen plus de andra festdagarna. 

Skriva inköpslista på ovantsående.

Skriva "att göra"lista på papper.

Skriva och skicka julkort.


Sätter jag målet så här högt kanske jag kan stryka en eller två saker från listan och det är ju inte fy skam. 

Vore kul att vara HELT och hållet klar någon gång i förväg.

Någon dag i förväg.

Det har ALDRIG inträffat förut. Men tänk känslan!

Man sitter där flera dagar innan julafton och bara VÄNTAR. Väntar att dagen ska inträffa så att man får sätta igång och fira någon gång. 

Tänk känslan när man var barn. Man bara väntade och väntade. 

Aldrig kom den där dagen. Det kändes som att tiden kröp fram, eller rent av stod stilla.

Men NU. Nu går den med expressfart.

Tänk om man lyckades skapa den där känslan igen! Att dagarna innan jul BARA var Väntan och Längtan.

Va! Det vore väl nåt för alla julstressande vuxna!!!

Ingen stress.

Ingen hysteri.

Bara lugn och ro.

Tänk om.

Det finns säkert några därute som har såna dagar.

Jag ska försöka! 

Banne mig det ska jag!!!

 
 
susanne

susanne

15 december 2008 08:28

önskar dig all lycka i det projektet... har en liknade lista som väntar på att bli avklarad... kram

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Losarinas mor

Losarinas mor

15 december 2008 08:40

Uf, det var en laang to.do liste !

http://wwwkrlighedsagdelosarinasmor.blogspot.com

 
Stora E

Stora E

15 december 2008 08:56

Lycka till! Se till att njuta samtidigt som du betar av listan!

Och du, skicka Persilja-tagen behöver du inte göra förrän efter att allt annat är gjort! ;)

Kram!

http://www.mammanihuset.blogspot.com

 
Synne

Synne

15 december 2008 09:25

Har en sån lista jag med. Inte lika lång dock.Julkorten är skickade.
Bara godis och kakor kvar att fixa. Men det går som en dans....
Hoppas jag ialla fall.
Ska med maken på biltur idag igen. Det ska bli skönt att komma ut och se sig lite om hehe.
Ha nu en fin måndag.
Glöm inte en kopp kaffe mellan punkterna på listan. Det min vän, det är viktigt det.
Bamseklems Synne.

http://nabolandet.blogspot.com

 
Annica

Annica

15 december 2008 11:29

Ja tänk om man kunde fixa allt innan jul så man kunde göra som barnen, bara vänta!
Har själv en lika gedigen To Do-lista, men jag har en känsla av att det mesta inte kommer att hinnas med i denna vecka, har för tillfället 4 magsjuka barn hemma. :S

Men men någon dag, någon dag kommer mitt hem att vara tipp topp och julen kan komma! :D

Kramis

http://min-stora-familj.blogspot.com

 
Ingen bild

Gry

15 december 2008 11:46

Tjohej, jag har röstat på dig ;-)

Är fortfarande utan uppkoppling. Är det 1700-talet det här eller??!!! Återkommer förhoppningsvis snart.... Och nu har jag dessutom glömt adressen till min egen blogg!!!

Ha en fin förjulstid!

Kram Gry

 
anna

anna

15 december 2008 12:22

Det finns säkert sånna där ute, men det är inte jag i alla fall, min o-lista är hur lång som helst och jag har ingen aning om hur jag ska få den fixad.

http://salhuset.blogg.se

 
Tiina

Tiina

15 december 2008 12:35

Listor är bra, för annars blir det liksom bara en massa hjärnstress. Men för perspektivets skull; julen kommer att både komma... och gå... utan att allt man "borde" göra är gjort, och vilket är bättre; att julen kommer, allt inte är helt perfekt, men man är iallafall slage pigg och trevlig, eller att man ligger i en vresig liten hög när Dagen kommer och inte vill se en människa? Ha en riktigt trevlig jul, och njut av varann!

http://alandsskargard.blogspot.com

 
funkismamman

funkismamman

15 december 2008 13:50

Listor är bra. Hoppas du får lugn och en massa vila. Själva bor vi i stugan och har inte direkt något att planera - alls - , iallafall inte när det handlar om jul.

http://www.funkisfamiljen.blogspot.com

 
Ingen bild

Lisa

15 december 2008 18:16

Har varit och spatserat med min nya Persiljaväska och halsduk och tagit emot beröm från höger och vänster och delat ut visitkort minsann....

 
Ingen bild

positiv energi

15 december 2008 18:49

Jag hoppas verkligen att du VILL göra alla de där sakerna.
Annars så MÅSTE du sänka kraven!
Jag vet en tjej som alltid har haft såna där listor, som stressat järnet och sen gått in "i väggen"... Hon har sen dess ätit antidepresiva och medicin för att sänka blodtryck och puls...
Nu sitter den här tjejen och försöker ge andra övereffektiva tjejer goda råd för att slippa hamna i samma situation =)
Hoppas att du tar hand om dig!
Vi måste NJUTA av julen också =)

 
Ingen bild

Persilja

15 december 2008 22:00

Susanne: De är ofrånkomliga dessa dagar! :D

Losarinas mor: Inte så farlig egentligen...

Stora E: Tack! (för påminnelsen!)

Synne: Vad skönt att du har några grejor klara!

Annica: Usch, jag har glömt att räkna med oförutsedda händelser... :D

Gry: Hurra! You´re nästan back! Missed you!!!

Anna: Skönt att få lite gemenskap! :D

Tiina: Ja, listor lugnar mig. Min hjärna behöver listor...:D

Funkismamma: Lät skööööönt!

Lisa: Hoppla! En får tacka! Men jag tror du överdrev- det var säkert bara till vänster! :D

Positiv energi: Ja, jag VILL koka knäck, och köpa julklappar osv. Fast jag vill lära mig att inte vänta till sista stund. Fast jag VILL nog vänta till sista stund när jag tänker efter... Närå, inga väggar i sikte! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards