Direktlänk till inlägg 29 oktober 2008

Nostalgiafton.

Av Persilja - 29 oktober 2008 23:19

Har ägnat en stund åt att sitta och försvinna in i gamla tider. Med hjälp av bilder.

Bara några år tillbaka känns som ett helt annat liv.

En annan stad, ett annat liv.

Nostalgi.

Kirunaåren börjar bli avlägsna och vi minns mer och mer i ett nostalgiskt skimmer.

Fast det bara är drygt ett år sen vi flyttade.

Jag skulle inte vilja flytta tillbaka men likväl finns där en saknad.

Efter livet som det var då.

Precis som man kan känna en saknad efter när barnen var små, samtidigt som man inte vill tillbaka till den tiden.

Men nog är det nostalgi!Bara att kunna samla dem på samma bild. Mycket lättare då än nu!

Fast det förstås, de kan sitta mera still nu.

Ska nog försöka samla dem på en bild snart igen.

Hm, jag måste komma på en bra muta...

Men tänk en sån lycka att de finns! Mina barn. 

Det är helt sanslöst att ha sån tur!!!


 
 
susanne

susanne

30 oktober 2008 06:15

tiden går märkbart fort.. fantastiskt fort..när jag ser dessa bilder ;) jag har odlat genom åren en hat-kärlek till kiruna...en sorts längtan men ändå en avsky---

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Kaspara

Kaspara

30 oktober 2008 10:50

Så herlige barn du har, Persilja, og så fint skrevet! Ja, det er rart, koselig og vedmodig å se på gamle bilder. Kjener ofte den lengselen etter de små guttene mine som stabbet bortover med stor bleierompe. Samtidlig er det fint at de blir større, at vi kan prate mer sammen og at de klarer flere ting selv. Rart er det også å bla i album å se mennesker som ikke lever her på jorda lengere. Gamle tanter og onkler som har vært borte lenge, besteforeldre og ikke minst faren min, den morsomste pappa i verden. Ja, tenk at vi hadde så tur at vi fikk disse barna, det er jo slettes ingen selvfølge. Skal fortelle deg en gang om den spesielle hendelsen som gjorde at mann min og jeg fikk barn. Ha en glad dag, Persilja! Klem fra kaspara

http://kasparasregnbue.bloggagratis.se

 
stort och smått

stort och smått

30 oktober 2008 11:58

Vilka sköna bilder på dina barn! Speciellt den nedersta - helt underbar bild! Fångad i ögonblicket.

http://agneta.bloggagratis.se

 
Helena_v

Helena_v

30 oktober 2008 18:50

Gud så fina barn du har :D

http://blogg.passagen.se/fettbramat

 
Amanda

Amanda

30 oktober 2008 22:26

vilka små godepluttar till barn du har!!
Älskar pippi bilden på din dotter. en riktig cooling!

http://www.strawberrylicious.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards