Direktlänk till inlägg 28 oktober 2008

Fest i vardagen.

Av Persilja - 28 oktober 2008 19:52

Har haft sköna middagsgäster, såna som jag känner att jag inte behöver städa för innan de kommer.

Mamma och pappa.

De ser inte rörorna. De säger att vi har välstädat och så blir mina ögon förtrollade och tycker också att det ser riktigt städat ut. (Fast det överallt ligger högar med smutskläder, verktyg på väg någonstans, teckningar, färdiga och halvfärdiga, leksaker, basketbollar, träningskläder, vattenflaskor, räkningar, ovikt tvätt, påsar med grejor som ska sorteras, dammråttor som muterat till dammkaniner, fettiga bordskivor, smutsdisk, glasspapper, fläckiga fönster och så vidare och så vidare i all evighet amen.

Vi åt en god och vällagad middag, fläsk i lergryta med lök och morötter, lökpaj och sallad med valnötter. Mums. 

10-åringen var hungrig och tyckte att gästerna dröjde. Kommer de aldrig???

Suck!

Huuuungrig!!! Orkar inte ens stå längre. Svimmar av hunger snart! Till slut kom de. På utsatt tid. Och vi åt.

Sen spelade vi kort och hade trevligt.

En helt vanlig oktoberafton.


 
 
Maria

Maria

28 oktober 2008 20:17

Åh,va mysigt det såg ut! Jag ska ha svärföräldrarna här på torsdag...kanske är bud på ngt riktigt gott då.

http://galtoroad

 
rosalucia

rosalucia

28 oktober 2008 20:26

Åh, det lät som en härlig kväll!! Ser fantastiskt mysigt ut också...

http://rosalucia.bloggagratis.se

 
Mamma Mi

Mamma Mi

28 oktober 2008 20:38

Så mysigt det ser ut. :-)

http://www.undermiastrappa.blogg.se

 
Stora E

Stora E

28 oktober 2008 21:01

Ser jättestädat och mysigt ut! Här är fullkomlig kaos just nu och vi har 1-årskalas imorgon... Det är lite speciellt med just 1-årskalas! Man minns den ljuvliga förlossningen...

Nu måste jag hinna städa toaletterna lite - för gästernas skull! Kram på dig!

http://www.mammanihuset.blogspot.com

 
maria/frøkenfryd

maria/frøkenfryd

28 oktober 2008 21:29

Hvor hyggeligt :-)

Jeg kunne virkelig tænke mig at komme og spise hjemme ved dig, det lyser altid så lækkert det du laver af mad.

Klem maria

http://marias-sted.blogspot.com

 
Mari

Mari

28 oktober 2008 21:34

Åh, så koselig! Også så god mat a gitt!!!! Løkpaien din har blitt en favoritt her. Amen. hihi

http://www.maris-fargerike.blogspot.com

 
susanne

susanne

29 oktober 2008 07:24

vad underbart! när min mor ska komma får jag panik! med städandet... skönt verkligen!

http://supermamman.bloggagratis.se

 
A

A

29 oktober 2008 07:25

Vilken mysig kväll!
Visst är det skönt att umgås med folk som man kan slappna av helt med.

http://minsoffa.blogg.se

 
Kaspara

Kaspara

29 oktober 2008 10:49

Jeg hadde aldri sett det rotet du snakker om. Jeg hadde bare sett hvor utrolig sjarmerende, frodig, lunt og hjemmekoselig du har det. Så og hørtes ut som en herlig kveld! Ha en fin dag sammen med alle dine
sprallisar!!! Klem fra kaspara

http://kasparasregnbue.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards