Direktlänk till inlägg 2 september 2008

Ny produkter på Persiljas Verkstad.

Av Persilja - 2 september 2008 10:43

Ja, då har jag börjat fylla på i Versktan. Ni ska veta att hålla på att fota grejorna och lägga upp dem på bloggen är nästan det mest tidskrävande. Jag är inte så kompis med blogspot så jag tycker det är svårt och krångligt. Det har tagit mig hela gårdagen att fota och nu hela förmiddagen att lägga upp på bloggen. Tid jag hellre ägnat åt att sy förstås nu när jag brinner av skaparlust. Men, men det är bara att göra det tråkiga jobbet också. Har en hel del kvar så kika in då och då, det fylls på hela tiden!

Här kommer lite smakprov!

En vändbar väska som är lika snygg på både in och utsidan. Ena sidan.


Andra sidan.

Jag har sytt några scarfsar nu när kylan är på väg.

Här en lilaröd variant.

Med bollfrans såklart!

Och så en retroinspirerad av två gamla 70-tals tyger.

Sen har jag sytt något så mossigt och pensionärsaktigt som en grytlapp.

Ja  inte bara en. Flera. Men dessa är så bra. Funkar perfekt särskilt när barnen vill hjälpa till i köket. Sonen som bakar så mycket använder alltid denna sort. 

Perfekt för små och stora händer som inte vill bränna sig.

Kika nu in på Verkstan så får ni se mer!

Försök överse med att jag inte har så många modeller att tillgå. Egentligen bara en som visar väskor och scarfsar. Man blir jätteless att se den nunan-jag vet!

Men grytlappsmodellen är iallafall ung och söt. Där hade jag råd med Top Model!

Vill du se allt jag gjort så klicka på "older posts" eftersom jag lagt upp så mycket nytt att man måste bläddra bakåt för att se allt. 

 
 
kardemomme

kardemomme

2 september 2008 11:16

Jeg har akkurat vært inne på verkstedet og kikket og såå mye fint du har laget da!!!
Morsomt med likt skjerf og veske!!!
Jeg får lyst til å dra hjem til symaskinen med en gang, men må sitte her og lengte dessverre..Men til helgen skal jeg ta igjen for alt det tapte :)

http://husetvedbekken

 
Helga

Helga

2 september 2008 13:42

Du gör som vanliga jättefina grejer. Jag köpte nyligen en liten mobil/MP3-väska med både band att ha runt halsen, en karbinhake och möjlighet att sätta en hälla runt skärpet. Kanske skulle det vara en idé för dig??

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Lucia

Lucia

2 september 2008 14:26

Nu har jag vart in och paxat en väska på verkstan. Bara s´att du vet : )Uuuuuunderbar väska!

http://www.lucia.bloggagratis.se

 
fru Pink

fru Pink

2 september 2008 15:03

SÅ mye lekkert du har sydd!!
Jeg venter i spenning på tyg fra Heather Bailey, har nemlig nettopp fått symaskin og GLEDER meg! Syr jo bare rett frem, puter etc, men gøy det og!
DEILIG at du er tilbake for fullt i bloggverden:)

http://www.flittiglisene.blogspot.com

 
/B

/B

2 september 2008 16:16

Vilken aktivitet det är i stugan! Kul att se allt fint du gör.
/B

http://lyckligagatans.blogg.se

 
Andie

Andie

2 september 2008 18:14

Grytlappen var ju skit smart! Den gillade jag skapt faktiskt. Kanske för att jag alltid lyckas bränna mig när jag håller på med saker i köket!

http://www.upinmytree.wordpress.com

 
Synne

Synne

3 september 2008 08:26

Den lila schalen var ju så läcker.....
Jag älskar den färgen. Väskan var inte heller så dum tycker jag. Tuffta att man kan vända på den.
En sån grytlapp skulle man ha. Då kan man inte bränna sig.
Kramen.

http://nabolandet.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards