Direktlänk till inlägg 20 juli 2008

Gamla minnen och nya.

Av Persilja - 20 juli 2008 00:20

Har idag återförenats med två gamla barndomsvänner. Vi känner varann sen sexårsåldern och har alltid haft mer eller mindre kontakt trots skilda bostadsorter, karriärer, och liv.

Idag möttes vi med familjer i en by utanför Piteå och plockade upp tråden som vi senast tog upp för dryga 10 år sen. Det var trevligt. Mycket trevligt. Och härligt. Och skönt. Barndomsvänner är alltid barndomsvänner. Man månar om varann, tycker om varann, och är intresserade av varann. Även om åren gått. Eller särskilt som åren gått. Våra män och barn kanske inte var lika glada i alla minnen som dök upp men vi tre djupdök och rotade i allt som vi upplevt tillsammans. Efter några timmar började barnen finna varann. Efter tio timmar vile barnen inte alls bryta upp. De lekte och hade huuuur kul som helst. Det var svårt att slita sig. Jag hade kunnat stanna hela natten och prata om livet och hur det blivit och hur det varit och bara gotta mig i den härliga speciella känsla som barndomsvänner kan ha ihop. Men som alltid har allt gott ett slut och nu får jag längta tills nästa gång vi träffas. Det kan nog dröja till nästa sommar. En av dem bor i Stockholm och kommer upp varje sommar till sitt sommarhus utanför Piteå.

Vi åt surströmming, mums, och nu sitter jag här med sura rapar. Men det var det värt. Surstömming är nog bland det bästa som finns!!! Och barndomsvänner.



 
 
Tant Grön

Tant Grön

20 juli 2008 01:48

Va härligt med sånna vänner som finns där trots att man inte hörs eller ses så ofta :-)

http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se

 
Synne

Synne

20 juli 2008 07:04

Surströmming på tunnbröd och mandelpotatis....
Mumma.
Visst är det kul att mötas igen efter så många år, och ha så mycket att prata om.
Kramen Synne.

http://nabolandet.blogspot.com

 
Maria / Frøken Fryd

Maria / Frøken Fryd

20 juli 2008 10:20

Åhh, hvor herligt. Sikke en dejlig og god dag.
Der ER bare noget særligt ober venner man har haft i så mange år, ja altid !

Så fint i har kunne holde kontakten, det tror jeg ikke det er mange der kan.

Og sure opstød, hi hi. Skidt med det, det er det værd forstår jeg :-)

Klem Maria.

Ps: jeg har sendt dig mail.

http://marias-sted.blogspot.com

 
stort och smått

stort och smått

20 juli 2008 10:29

Jag läser din blogg varje dag och blir så inspirerad av dig! Hoppas det är ok att jag länkar till den hos mig?!

/agneta

http://agneta.bloggagratis.se

 
Ingen bild

elaina

20 juli 2008 11:49

Det är gott med barn-OCH ung-domsVänner!
Träffa flera av dom när jag va upp t Hudik sist å det är precis som Du beskriver, man börjar prata som om det va igår man sågs.
En av mina trognaste Väninnor kommer f.ö från Piteå, men bor numera i Dalarna: SSU-Erika är Hon bekant månne?
=o)

 
Linda m. 4 barn

Linda m. 4 barn

20 juli 2008 14:12

var med i min tävling och vinn ett halsband till nåt av dina barn...lillasyster, lillebror, storasyster, storebror?


http://tolovisa.blogg.se/2008/july/tavling-1.html

http://tolovisa.blogg.se

 
nyfiken för in i helvetete!"#

nyfiken för in i helvetete!"#

20 juli 2008 14:41

Blir du aldrig klar med din renovering??
vavava??

http://pokervirtuosen.bloggagratis.se

 
winnerhorse

winnerhorse

20 juli 2008 20:09

Åh vad mysigt persilja, med gamla barndomsvänner. Man har liksom en bas att stå på och precis som du skriver kan man ta vid där man slutade sist, trots att det gått år emellan. Vi äre tt sånt litet gäng och flera gånger har vi verkligen fascinerats över hur selektivt minnet kan vara. Vi har varit på samma plats, vid samma ålder och upplevt något samtidigt, men Anna kommer bara ihåg kossorna som vi andra bara vagt kommer ihåg, jag minns den elaka bonden och Gugge kommer ihåg vad vi hade för kläder på oss och vad vi hade för färg på cyklarna! Tillsammans får vi efter många diskussioner ihop hela bilden av minnet!
Härligt!

jag önskar dig och din familj en fin sommar- även fortsättningsvis!

http://www.winnerhorse.bloggagratis.se

 
kicki

kicki

20 juli 2008 21:01

Å huvaligen, surströmming, nej blä...varje gång vi kom upp till syrran i Luleå så skulle det vara surströmming, å gud vilka rapar man hade sen, och det luktar verkligen surströmming hela dagen ur munnen på en....nej tacka vet jag kräftor, jag är mer för dem...kramen på dej min vän

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
Ingen bild

IT-mamman

20 juli 2008 21:31

Unnar dig det. Barndomsvänner är speciella vänner. Jag har ju min barndomsvän två hus bort och jag känner mig lyckligt lottad. Det har börjat dyka upp gamla vänner på Facebook (du vet det där eländet... ;-) ) och en har till och med startat en klubb "Vi som bodde i..." för dem som bodde i vårt område. Gamla kort dyker upp från Mulleskolan och vi vältrar oss i nostalgi. Det är härligt!

 
Mikan

Mikan

21 juli 2008 16:43

Gläds med dig och din trevliga dag och bortsett från det vill jag bara säga att det är så häftigt vad många härliga o inspirerande bloggar man stöter på. Från den ena till den andra hamnar man vips hos en "granne". Nåja.. vi bor åtminstone i samma stad. Och du har en Fin lättsam och intressant trevlig tänkvärd blogg :)
Tack för mig..

http://www.mikas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Clara

21 juli 2008 22:06

Kollar bara läget...och ser att Persilja är i farten och har det bra :) Krammmm

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards