Direktlänk till inlägg 19 februari 2008

Mer analsäcksinformation för den hugade!

Av Persilja - 19 februari 2008 09:58

Har fått fina svar av er hundägare som läst om Pommacs gnidarumpan mot golvet-problem. Analsäckar! Det var nåt nytt.

Hundar har alltså, som en skunk, ett doftämne (som iNTE doftar gott) i små säckar invid analöppningen som de tömmer vid rädsla eller bara för att doftmarkera en bajshög. (Kanske därför vissa bajshögar är  mer intressanta att snusa på än andra...ja det är INTE jag som trycker näsan i dem!!!)

Vissa hundar kan tydligen få problem att de inte töms som de ska och försöker då själva fixa detta med hjälp av att gnida rumpan mot golvet så som jag beskrev. 

I Pommacs fall tror (hoppas) jag att det är över. Han luktade nämligen skunk i gårkväll så förmodligen har han lyckats tömma sina/sin analsäck.

Nu är bara frågan VAR??? Ser framför mig de mest olämpliga ställen! Uäääh!

Doft mässigt skulle jag tippa på kylskåpen. Den stinker värre än alla analsäckar just nu. Men det beror nog mer på ett ruttet vitkålshuvud (eller annat) som ligger långt bak. Måste genast ta itu med "operation tömma kylskåpen". Vi har inget stort kylskåp trots att vi är en stor familj. Men kylskåpen är alltid knökfull med mjölk och annat som storkonsumeras i en fyrabarnsfamilj. Så att komma åt alla varor är förenat med visst bök och besvär. Först måste man lyfta ut allt som står ivägen...

Såg i senaste Ikeareklambladet  att det fanns kylskåp i utdragbara lådor. SÅÅÅ smart! Så otroligt smart! Inga skumma saker längst bak längre. Öppna lådan och du ser allt. Måste fundera på ett sånt system istället för vanligt kylskåp. Vi måste nog ändå byta snart-dels är det vi har för litet, det funkar inte alls så bra att ha en frys som är en halv meter hög för ett storhushåll som detta. Sen funkar inte kylen som den ska, det rinner vatten ner till botten hela tiden. 


 
 
Gry

Gry

19 februari 2008 10:21

Har inget annat för mig idag, ha,ha...Ligger jämt uppkopplat och spanar in alla nya inlägg!

Oj, vad bra det lät med utdragbara lådor i kylskåpet. Vilket snille som kommit på den idéen! Borde få nåt innovationspris, om inte Nobelpriset i kemi!! För det blir onekligen snack om kemi när diverse skumma saker (som vitkålshuvuden, ha,ha...) blir bortglömda längst in, längst ner för evit tid.

//kram Gry

http://www.baragry.blogspot.com

 
Ingen bild

Lisa

19 februari 2008 12:58

Såg också dom. Vill ha! Finns ju diskmaskin i lådor. Vill ha dom med! Nästa är väl tvättmaskin i låda, det vill jag också ha! Lådor rules!

 
Ingen bild

Persilja

19 februari 2008 17:56

Gry: Ja, det MÅSTE vara en kvinna!!!!! Eller hur!

Lisa: Lådor rules-kunde inte sagt det bättre själv!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards