Direktlänk till inlägg 12 februari 2008

Musfakta.

Av Persilja - 12 februari 2008 10:45

Måste bara tillägga att

1. Den var mest troligt död då den låg helt stilla.


2. Den var ca 4 cm lång-dvs en sork eller skogsmus.


3. Jag slängde ut den genom dörren så långt jag förmådde och en halvtimme senare var den försvunnen. Vet ej om den kvicknade till liv och sprang iväg eller om det kom en hungrig fågel/katt och fick ett smarrigt morgonmål.


4. Jag tyckte egentligen att den var söt. Som en liten hamster.


5. Den fick förmodligen slag för att det var så ovanligt renskurat i köket.


 
 
Gry

Gry

12 februari 2008 11:00

Jag hatar möss och råttor och sorkar och allt som ser ut att vara i släkt med dessa skapningar!! Skulle inte tveka att sätta upp ett helt krigsfält av råttfällor. Sätt dit en liten fläskbit som du bränner lite med en tändsticka, det kan de inte motstå doften av ;-) Kolla med min syrra (hittar hennes blogg hos mig). Hon bor på en gammal gård och är råttexpert (eller musexpert, man säger inte råtta till annat än riktiga råttor i Norge...)

Lycka till med råttkriget! kram Gry

http://www.baragry.blogspot.com

 
Jenny

Jenny

12 februari 2008 11:37

Fördelen med att bo nära storstan - man slipper förhoppningsvis ovälkomna besök ;)
Jag hade fått dåndinpen!!! Du är modig som vågade ta i den!

http://hallongumman.blogsome.com

 
Sega pappan

Sega pappan

12 februari 2008 11:50

Äcklig och söt på samma gång. Det låter som Kalles Randiga banankaviar...

http://blogg.aftonbladet.se/16916

 
Jenny

Jenny

12 februari 2008 12:13

Hej!
Nu har jag pimpat mitt sopskåp. Det blev ingen större förvandling, men jag är nöjd! :)

http://hallongumman.blogsome.com

 
Anna

Anna

12 februari 2008 14:21

Jag brukar rädda möss från min katt. Katten, den kommer stolt och vill visa sitt byte som för det mesta brukar vara vid liv så här långt. Om det går att rädda kattens offer så gör jag det. Ibland måste M. slå ihjäl någon mus. Alldeles för skadad för att klara sig och alldeles för levande för att låta katten ta slut på den.
Jag har aldrig tyckt att möss, råttor och daggmaskar är äckliga. Det hade gått så långt att jag började fundera om jag verkligen var en RIKTIG kvinna. För alla mina tjejkompisar brukade få spader när de fick se en mus.

Men spindlar, o gud vilka äckelvarelser. Spindlar får mig att skrika, svimma och tappa värdigheten.

(Ja Persilja, svenska är inte mitt modersmål, alldeles rätt. Det är polska däremot :)

http://www.annastilla.blogspot.com

 
Ingen bild

Lisa

12 februari 2008 14:26

Hahahaha, ja den fick nog slag!

 
synne

synne

12 februari 2008 18:13

Så söt den var. Förhoppningsvis sprang den iväg. Men den törs nog inte komma in till den där galan människan igen hehe.
Kram Synne :)

http://nabolandet.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

14 februari 2008 11:05

Gry: jag får kika in hos henne!

Jenny: Jag är inte rädd för såna stora kryp...däremot små...krälande saker...usch!

anna: Möss, spindlar och andra insekter med ben bekommer mig inte. Det är de ryggradslösa som jag får stora skälvan av!!!

Lisa: Ska genast sluta skura!

Synne: Nä, hoppas inte!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards