Direktlänk till inlägg 20 september 2007

Mischmasch.

Av Persilja - 20 september 2007 09:15

Bloggtankar. Nu igen! Blir så inspirerad av alla som bara bloggar inredning. Jag vill också det! Men jag klarar det inte! För mig går allt ihop. När ni hälsat på och kommenterat och jag känner att jag skriver till er då vill jag ju berätta mer än bara vilka gardiner jag funderar på. Jag vill inte ens berätta det eftersom det känns oviktigt!

Men då blir det ju ingen inredningsblogg som jag vill att det ska va! Hm! Det får bli den knasiga blandningen som det blivit. Precis som min inredning är. Spretig, obeslutsam och blandad. Hur kan man älska gamla förvaringsburkar som det står HAFREMJÖL på samtidigt som man älskar en hypermodern vas? Hur renoverar man ett kök när man vill ha ett lantligt kök med pärlspont samtidigt som jag vill ha rostfritt och blankt och tjusigt? Hela mitt hem är en kompromiss av allt jag gillar. (Ja,ja, maken har fått vara med på ett hörn, sin datorhörna typ...) Precis sån har min blogg blivit också. En kompromiss. An mixmax av allt möjligt. Så kommer den att fortsätta vara också. För är det nåt jag inte kan är det att följa en plan. Jämt gör jag avstickare när det dyker upp annat. Sorry. Men för den läsare som vill se inredning har jag försökt samla den i mappen "inredning" här bredvid. Fast det har nog slunkit med en del annat också...

God förmiddag!!!

 
 
Mariakoden

Mariakoden

20 september 2007 10:22

He!! Men hardu missat Magasin 14!!!!?
Det ligger på prinsgatan....nummer 14 tror jag!
Trevlig butik med värsta bästa trevliga ägaren!!!
Dit måste du nästa gång o shoppa till ditt lantliga kök!!!!!=)
Det är snyggt att blanda rostfritt o pärlspont!! ...så blir det inte föööör lantligt.....

http://www.mariakoden.blogg.se

 
Ingen bild

Mariakoden

20 september 2007 10:23

kolla in hennes sida Magasin 14 (om du trycker på texten hos mig kommer du dit!!!!!!)

 
Kicki

Kicki

20 september 2007 10:26

Men,det är ju det som är så mysigt med din blogg,mischmaschet:-) Det finns ju så många som "bara" skriver om inredning(jag själv t ex)så det måste finnas lite motvikt.Det är också därför du är en av mina favoriter.
Själv vill jag inte alls lämna ut namn,bilder eller andra situationer(även om jag gärna vill ibland)på familj och vänner.Jag vill BARA skriva om inredning,även om det förstås blir personligt eftersom man visar upp sina egna privata bilder mest.Inredningsbloggar som visar bilder och länkar till olika företag/designers osv.och inget alls av egna bilder s a s är inte lika roliga att läsa(tycker jag)utan det är de som är lite mer personliga eller har något visst som jag dras till.
Kram-

http://iverashus.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

20 september 2007 10:37

Kicki: Jo, du är en av MINA favoriter. Jag gillar verkligen din inredningsblogg och kanske var det lie dig jag menade när jag sa att jag vill också ha en sån blogg. För du är personlig och klarar av att hålla det till inredning. Håller med om att de där opersonliga bloggarna med länkar hit och dit är tråkiga i längden. Såna man kikar in på när man söker nåt .Bra upplysningsbloggar. Att se ett riktigt hem och dess förändring och små projekt är underbart! Så hoppas du fortsätter i all evighet! Vill ju hälsa på dig ofta! Kram!

Mariakoden: Aha! Ska genast gå till dig och klicka mig dit! Håller med får blanda-och skaka om så att det blir moderntlanltligtbohemsomrigtkonstnärligtpersiljigt!
Haha!

 
Lotten

Lotten

20 september 2007 10:45

Jag tycker det är det som är charmigt med din blogg - din mish-mash! Mycket mer intressant att läsa än de bloggar som bara visar produktbilder från företag osv.... Att läsa din blogg ger mig en inblick i ditt liv, familj och hem.... utan att det blir privat! Jag känner dig ju inte bara för att jag läser din blogg ;-) Fortsätt med din stil - den är urskön och igenkännande för mig!

http://ornnastet.blogspot.com

 
maloppa

maloppa

20 september 2007 11:02

Känner igen mig, även jag dreglar över alla vackra vita, fransk o dansk inspirerade hem men själv har jag tex grå soffor som jag älskar, moderna tavlog, mycket ek mm. Blandar precis som du det jag gillar, både gammeldags och nytt o fräscht - det är väl det som skapar ett personligt hem i mina ögon. Man ska omge sig med sådant man tycker om annars är nog risken uppenbar att man måste byta allt om ett halvår - iofs kul men kostsamt *ler*. Jag har svårt att hålla min blogg till att bara handla om trädgård utan skriver oxå om livet emellan planteringarna, annars skulle jag nog tröttna. Fortsätt som du gör - älskar att läsa din sköna blandning!!!

http://maloppas.tradgardsblogg.se

 
Ingen bild

Persilja

20 september 2007 11:10

Maloppa: Tack snällis! Och det är precis därför jag gillar din blogg! För att den skildrar livet! Plus en extra passion för trädgården! Kram på dig!

Lotten: Tack det gläder mig! Älskar ju din blogg oxå som är nyupptäckt för mig! Kram!

 
helga

helga

20 september 2007 11:33

Jag gillar din blogg precis som den är...

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

20 september 2007 11:41

Helga: Tack snällis!

 
Maria-Jag blommar

Maria-Jag blommar

20 september 2007 16:01

Jag gillar din blogg och blandningen. Jag försöker dock själv att hålla familj och barn lite i periferin, känns som om jag delar med mig alldeles nog av mig själv när jag visar mitt hem...kanske för att det är mycket "JAG"

http://jagblommar.blogspot.com

 
Lisa

Lisa

20 september 2007 16:14

Jag gillar också din saliga blanding, men vill gärna se bilder på lapptäcket du började med i Kiruna. Visar du inte det så kommer jag att fråga hur det går med joggningen...

http://mittlillahus.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

20 september 2007 19:11

Lisa: LAPPTÄCKET!!!!! LISA! PUSS på dig! Det hade jag ju glömt! Ska genast plocka fram det!!!

 
/B

/B

20 september 2007 21:03

Du vet väl att jag skrivit om magasin 14 i Hemmavid?
http://www.kuriren.nu/GEN_Utmatning_Ettan.asp?ArticleID=1489361

/B
=)

http://www.lyckligagatans.blogg.se

 
Ingen bild

Persilja

20 september 2007 21:08

B: Nej, det har försvunnit i mediebruset! Hur kunde jag missa nåt som du skrivit i Hemmavid!!!! ;D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards