Direktlänk till inlägg 18 september 2007

Förpackningar.

Av Persilja - 18 september 2007 22:07

Hur gör ni när ni handlar mat? Tänker ni någonsin hur en förpackning ser ut?

Det gör jag. Innehållet är förstås viktigt, och priset är väl också viktigt, men om det är en snygg förpackning på den som är liiiite dyrare, ja, då köper jag den. Jag gillar snygga matförpackningar. Willys egna märke tycker jag är snygga. De har ofta småmönstrat, lite tapetkänsla. Här har jag samlat några. Saltå kvarn och Änglamark brukar också ha lagt lite möda bakom designen. Det är "skafferikänsla på paketen. Nästan synd att slå upp grynen i glasburkar!

 
 
Pippi

Pippi

18 september 2007 22:35

Jag tänker aldrig på hur förpackningens ser ut. Möjligen om den är lätt att återförsluta eller om den är av en sådan sort som kommer att gå sönder i miljoner molekyler bara man tänker på att öppna den utan en knivskarp sax, eller ngt liknande. Men det är kul när det är snyggt i skafferiet också - _det_ är det definitivt =)

http://pippi.blogg.se

 
kicki

kicki

18 september 2007 22:49

Snyggt du gjort om på sidan!!
Måste få fråga om du nånsin fick svar på mejlet du skickade mig? Min mejl verkar ha gått på nånting,för vissa av mina skickade mejl verkar inte kommit ända fram:-(

Fina förpackningar är verkligen viktigt,gillar klassiker som Heinz ketchup,vita bönor,Willys egna märken är klockrena(gillar rosa grädden*s*)Saltå kvarn är fina,men inget jag köpt(än).Häller inte upp nästan nånting i/på annat än originalförpack.,bara spaghettin.Ögonkakao är också vacker:-)

http://iverashus.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

18 september 2007 22:56

Pippi: Nej, men sen är du ju inte lika nördig som jag! ;D

Kicki: Ja det finns många originalförpackningar som är fina. Synd att tillverkarna inte alltid fattar att originalet är finare än när de försöker förnya sig! Jag har inget mejl fått! Goodnight! See ya!

 
Maria-Jag blommar

Maria-Jag blommar

18 september 2007 23:28

Visst är det viktigt med utseende på förp. JAg köper gärna Saltå kvarn, men viktigt förstås är ju att de är ekologiska åxå...Kolla in mitt skafferi som jag bloggat om tidigare...där står Saltå Kv på rad...Så roligt att du förnyat utseendet på din bakgrund! Lite uppiggande!

http://jagblommar.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

19 september 2007 07:00

M-jag bl: Jag tycker det ofta går hand i hand-ekologiska produkter har ofta omsorg i sin design också.

 
maloppa

maloppa

19 september 2007 08:23

Visst tänker jag på det ibland, kanske inte på matvaror som ju inte varar så länge i vår familj men jag har kommit på mig själv med att jag gärna färgmatchar förpackningarna som ska stå framme i badrummen - hrm, nördigt kanske men iofs gråter jag inte om ngn måste ha ett specialschampo i "fel färg" heller *ler*.
Härlig leksakssamling du lagt som bakgrund...

http://maloppas.tradgardsblogg.se

 
Ingen bild

Persilja

19 september 2007 09:00

Maloppa: Nej, jag bryter inte heller ihop-haha, men jag kan inte låta bli att låta estetiken ta över ibland...

 
Alma

Alma

19 september 2007 13:31

Tycker jag med! Därför har jag numera ett vitrinskåp i köket som jag använder som skafferi. Konservburkar kan oxå va fina i skåpet, förutom alla pappersförpackningar och plåtburkar.

http://carpediem.bloggagratis.se

 
essko

essko

19 september 2007 18:24

Fiina de ser ut sådär konstnärligt staplade! Tyvärr ser man dem ju inte så bra när man stuvat in dem i skafferiet. Men vistt blir man glad av vackra förpackningar!

Din nya bakgrund inspirerar - man kanske skulle ställa fram alla miljoner små figurer och gubbar barnen samlat på sig under åren, och göra en liten utställning helt enkelt;)

http://heminnerlig.blogspot.com

 
korpmor

korpmor

22 september 2007 18:33

Underbart! fina förpackningar gillar jag med. I veckan köpte jag olivolja på Willys för den fina plåtburkens skull..crazy!

http://peace.bloggagratis.se

 
kardemomme

kardemomme

14 maj 2008 10:48

ja jøss! Vi er fler :)Den rosa pakken med strøbrød og de to små lyseblå boksene var jo herlige! Og så de kule eskene med ris og polenta da!! Skikkelig 70 tall :)helt toppers :) Jeg har engelsk svigermor og når vi er på besøk hos henne handler vi på Tesco..Det er en drømmm av en butikk!!trenger en hel dag for å komme meg gjennom alt haha

http://husetvedbekken

 
Forpackad

Forpackad

23 oktober 2008 19:52

Åh vad kul att du också gillar fina förpackningar. Jag älskar dem, därför har jag nu gjort en hel blogg om dem :) Titta gärna in, kanske kan inspirera lika mycket som din blogg!

http://forpackad.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards