Direktlänk till inlägg 9 september 2007

Strejken är avblåst.

Av Persilja - 9 september 2007 00:38

Måste ju rapportera hur det gått i min strejk.

Nu är det natt. Min man och tre av mina barn sover och min hund. (Jo, MIN hund, för vem stiger upp om natten, vem går på promenader, vem borstar, vem kämpar för att få honom torr? Jo, jag! Så det är min hund!) Jag har suttit i 11-åringens rum där det finns en teve och en DVD-spelare och sett film. Sandor slash Ida. Jag gillade den. Den var söt. 

Medan jag såg den har bordet blivit avdukat!

YES!!!

Det är förmodligen maken. Bordet är avdukat, dock ej avtorkat. Diskbänken ser fortfarande ut som skit, men diskmaskinen är laddad och igångsatt. Duktig liten make!

Jag vann!

Yeahej!

Trodde faktiskt att det var jag som i morgon bitti skulle få göra avdukningen. Eftersom det är jag som stiger upp först.

Jag hatar att dricka kaffe vid ett snuskigt bord. Alltså hade jag röjt...

Men jag slapp.

Där fick maken några pluspoäng. Även om det kunde ha hänt lite fortare.

Men det lönar sig att gå i strejk.

Så kvinnor därute, förenen eder! Strejka! Duka inte av bord om ni inte känner för det! Det dukar av sig iallafall. Stå ut med eländet! Gör det inte själv för att det inte annars blir gjort. För det finns hopp!  

Det största felet de flesta kvinnor gör är just att vara otåliga. Allt ska ske med en kvinnas effektivitet. Ni ska ju veta att vi kvinnor är överlägsna männen i effektivitet. Därför hinner vi som regel först. Men för att uppnå balans i arbetsbördan måste vi låta männen göra det i sin sävliga takt. Vänta in dem. Ge dem en chans.

Så ska ni se att det händer.

Blunda för stöket och skyll på mannen om det dyker upp oväntat besök.

Halleluja, det funkade! 

För alla er män som läser här, ta´t lugnt.  Jag drar er alla över en kam. Det finns undantag, jag vet. Men håll med om att kvinnor är effektiva varelser som klarar av många bollar i luften.

Kvinnor förtjänar RESPEKT.

Och hej och hå vad jag kom igång här då! Men det är ju inte var dag man vinner en strejk, hehehe! 

Gonatt, folks. Sleep tight!



 
 
Essko

Essko

9 september 2007 07:12

Hej!

Grattis! Få se om det kan slås rekord nu framöver då....de timmar det tog för pengen att trilla ner är väl inte katastrof men nog kan det förbättras;)

http://heminnerlig.blogspot.com

 
Maria-Jag blommar

Maria-Jag blommar

9 september 2007 07:22

Först...NEJ...jag är inte arg!! Men tokigt att vi tom vill ha samma prylar från Tradera. JAg brukar också passa på sista minuten om jag verkligen vill ha något..men igår så låg jag och somnade med 1-åringen precis då så...men du hade ju iaf vunnit eftersom jag inte hade lagt så högt bud över det som var...
Jag vill verkligen ha en sådan..men har en på G hur som helst eftersom min svägerskas mamma ska virka en åt mig, jag ska bara luska reda på restgarner och köpa lite nya åt henne. Men försöker tradera också...
JAg hittade en på Kupan som var randig men gjord på samma sätt, men den var lite tråkig i färgerna, blev ändå höstfin i vardagsrummet-ska visa den på bloggen någondag.
Precis så med män-aldrig riktig klart...
och så är jag den effektiva sorten...

http://jagblommar.blogspot,com

 
Ingen bild

Persilja

9 september 2007 09:11

Essko: Det förbättras nog hela tiden, fniss!

Maria-jag blommar: Ja, det är ju beviset för att vi verkligen sitter med samma smakgener. Jag har en vit mormorsfilt (syntes på gamla soffan i hemmahosreportaget) och en stickad rutig och en vikrad med bara grönt och vitt och en liten med grått och glada färger och så en som min svärmorsmor har virkat som innehåller de mest fantastiska färger, måste visa, och så nu den svarta jag vann igår. Har velat ha en svart med glada färger till nån av barnens sängar. De är så coola. Men det är som att fler upptäckt dem för de blir rätt dyra. Deb vita jag också vann på tradera betalade jag bara ca 100 kr för.
Vad lyxigt att få en NY där du kan styra färgerna!

 
Anna

Anna

9 september 2007 12:02

Hehe, vi har haft samma strejk här över natten. Men hos oss var det ombytta roller. Det var maken som strejkade. Att ta hand om disk är verkligen Det Värsta Jag Vet, så det är till 90% maken som tar hand om den biten. Men igår kväll gick han i strejk. Jag gick och la mig före honom, allt för att han skulle ta det. Men nejdå, när jag skulle upp och fixa frulle igår stod skiten kvar. Så jag gav mig, jag tog det. Kunde inte med något annat...

Ha en bra dag!
/Anna

http://anna-panna.bloggagratis.se

 
ingridviola

ingridviola

9 september 2007 13:06

Så fina bilder du har här!

http://ingridviola.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

9 september 2007 14:08

Anna: Me too! Hatar disken!!! Men nån måste ju göra det. Lyllo dig som har en make som ggör 90 procent! Säj till när han blir ledig!!!

Ingridviola: Tackar!

 
/B

/B

9 september 2007 18:57

Jag fattar att ni pratar om en virkad lapptäcksfilt (eller vad det heter). *Fiiiina* Vad fick du ge för din och när får vi se den på bloggen?

http://www.lyckligagatans.blogg.se

 
Korpmor

Korpmor

9 september 2007 20:27

Ja, jävlar! vad jag håller med dig. Känner så väl igen "typen" du skriver om. Ibland behövs det lite uppror och strejkanda för att komma någon vart här i livet./ "Simma lugnt!"

http://peace.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

9 september 2007 21:25

B: Jag fick ge 205 kronor. Ska visa när den kommit!

Korpmor: Kanske är det en norrbottnisk svaghet??? Våra "machomän" kanske saknar jämställdhetsgenen?

 
Lisa

Lisa

12 september 2007 15:08

Jag strejkar varje dag, men det funkar liksom inte då det bara är en vuxen person i hushållet....

http://mittlillahus.blogspot.com

 
Ewa

Ewa

16 september 2007 21:43

Samla ihop familjen och gör upp ett schema för vem som gör vad och när. Min familj har det och det har omförhandlats flera gånger, men det fungerar och vi slipper tjafs och tjat.

http://fundringar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards