Direktlänk till inlägg 8 september 2007

Vardagsdramatik!

Av Persilja - 8 september 2007 20:31

Jag har gått i tillfällig strejk.

Eller vem vet. Kanske det håller i sig. Vad vet man???

Efter middagen som barnen hjälpte till att laga blev jag totalt trött och slut. Kände mig bara så där matt som man kan bli när man blir mätt. Matt mätt alltså.

Det räcker med att jag säger "nu får den och den duka av" och det blir gjort. Men jag kände bara att näe, jag ska också kunna resa mig från bordet, säga "tack för maten" och räkna med att bordet rensas undan. UTAN att jag måste tilldela uppgiften någon.

Jag vill att någon ska göra det själv. Maken gör det nog så småningon men han ser inte sånt. Det är först när han ska duka bordet till nästa måltid som han eventuellt upptäcker det. Barnen använder köksbordet till lek och att rita och är van att det är röjt. De har definitivt märkt det. Men bara satt sig bland tallrikar och ritat eller lekt.

Och jag tjurar. Jag har inte sagt något. Nej då. Det är en strejk i det tysta. Nästan som ett experiment.

Vi åt vi tretiden. Ännu klockan 20.30 har inget hänt. Kolla bara:

Varför jag håller på så här? Vill jag ha bråk? Vill jag ha en reaktion? Nej. Jag vill bara att bordet dukas av och att diskmaskinen töms och fylls och att den överfulla diskbänken blir tömd och avtorkad.

UTAN min inblandning.

Inte mycket begärt va?

Det kommer att ske, men det blir intressant att se hur länge det tar.

Annars har vi det bara mysigt. Dricker läsk, eldar brasa, ser film...

Men under ytan pyr det...

Fortsättning följer. Spänningen är olidlig. VEM kommer att duka undan och framför allt NÄR?

Missa inte nästa avsnitt i denna rafflande thriller!


(OJ, kanske det börjar märkas att jag inte sett teve på länge. Saknar alla thrillers jag brukade mata mig med...) 


 
 
Lantliv i Höga Kusten

Lantliv i Höga Kusten

8 september 2007 21:45

Men säg nurrå - hur gick det. Biter på naglarna. Go Persilja, GO! Håll ut - kääämpa siiista...

http://lantliv.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Linda

8 september 2007 22:07

Stå på dig, har haft ett liknande snack med min sambo. Å varje gång jag gjort strejken (dvs "skitit i skiten")så kommer de där besöket som man absolut inte vill skämmas för. Å då får man panikstäda. Men vi har just kommit överens om att städa på söndagar, mitt förslag var torsdagar, men man måste ju kompromissa.. Så imorgon ska här städas;) Gissa vem som ska få städa? Sambon ska gå göra allt det trista han hitills missat*hahaha* Ha en fortsatt trevlig kväll!

 
Maria-Jag blommar

Maria-Jag blommar

8 september 2007 22:14

Åhhh, så jag känner igen mig!
Jag måste oftast be om det om någon annan (min man...) ska komma på att det ska tas bort...och gör han det så blir det liksom inte helt och hållet, inte riktigt klart, inte bortdiskat alltihop...eller diskmaskinen bara fylld inte startad...eller otorkat bord...så det händer hos oss att spåren av middagen blir kvar till nästa morgon då JAG tar tag i det...(men är man hemma så är man...min man kanske ska arbeta halvtid ett tag om någon vecka och jag ska då springvicka lite...bra för jämställdheten...??!)
Sist men inte minst så kan jag inte hålla mig från att skicka ett litet GRRrrrrr...=) Jag säger bara MORMORSFILT!! Fattar du??! =)

http://jagblommar.blogspot.com

 
Esters mamma

Esters mamma

8 september 2007 22:20

GE DIG INTE!
Lycka till :-)

http://estersmamma.blogg.se

 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

9 september 2007 00:11

Spänningen är helt ooolliiiidllliiiig... Kan knappt bärga mig till nästa avsnitt...*gapskrattar*

Vet bara att här hos oss så skulle den nog stå... o stå... o stå... o stå o sedan tog jag tag i det hela! *skrattar*

Kramar

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

9 september 2007 00:37

Lantliv: No result so far!!! (Men åååå om du visste vad glad jag är att DU är tillbaka!) Kramis!
Linda: Hohoho, toaletter, diskbänk, hall, sovrum...hahaha låt honom jobba nu!!!

Maria-jag blommar: NÄÄÄÄÄÄÄ!!!! Var det du????? Haha! Det är ju komiskt!!! Men fy, och jag som snodde den mitt framför näsan på dej. Du är väl int arg??? Nämen, var det DUUUU????
Men du har ju en till på G? Jag såg en till som jag tänkt bjuda på men då var du på den ocå? Bjöd 250 och tänkte har den bjudit över så skiter jag i´t. Att det var DU??? Förlåt!!!!

Känner igen det där med att det inte blir gjort ordentligt. Fyller diskmakinen gör mannen dagligen. Dukar av bordet också. Men TORKAR bordet, nix, torkar diskbänken, nix, gör det där sista som att diska upp det som inte går att diska i maskinen, nix...

Esters mamma: Tack för ditt stöd!

Dubelö: Hm...är rädd att i morgon bitti när jag ska äta frukost så dukar jag av...för än är det inte gjort.

 
Sandra

Sandra

9 september 2007 11:25

Man får lära sig att plocka undan sina egna saker, det gjorde jag när jag var liten (dvs när man börjat skolan.. hehe.. då började små projekt med att lära sig ta hand om sig själv o vardagen).. mina bröder nu gör samma sak nu.

De har också börjat hänga tvätt, sätta igång diskmaskinen.. och dammsuga hemma med jämna mellanrum när mamma jobbar... jag är ganska stolt över dem! (mucho systerstolt faktiskt)

.. inte ofta man ser 15 åriga killar som faktiskt göra sådana där saker självmant hemma(dock suckande pustande o klagande.. men de gör de iaf)..

Ha det gött,
Sandra

(den syster som skämmer bort sina bröder totalt när de är på besök hos henne haha)

http://sandras.nu

 
Ingen bild

Persilja

9 september 2007 14:06

Sandra: Det är så viktigt! Stackars de tjejer som träffar killar där morsorna gjort allt. Det är bäddat för problem! Det låter som om din brorsor blir finfina blivande makar!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards