Direktlänk till inlägg 3 september 2007

En lång och tjorvig dag.

Av Persilja - 3 september 2007 21:04

Efter en fullproppad dag som började 05.50 sitter jag här nu vid 21-tiden på kvällen och inser att i morgon ska tre av fyra barn ha matsäck med sig. Inga bullar, ingen korv, inga plättar hemma. Visst, jag kan ställa mig och steka plättar i morgon bitti, men det är inte troligt att jag gör det. Jag är ingen morgonmänniska. Jag orkar inte ikväll heller. Har haft en fulltecknad dag och det finns helt enkelt inte en gnutta ork kvar i den här kroppen. Ska gå och sova en välförtjänt sömn. Det blir bra med mackor och varm choklad på lingonplockardagen. Hela byskolan ska till skogarna runt byn och plocka bär som sen doneras till barnbespisningen. Bra va? Ekologiska lingon, inga transporter, fin motion, sammanhållning och lärdom. Inte illa pinkat av en skoldag. Äldste sonen är den enda som inte ska till skogen.

Älgjakten är igång så det gäller att klä barnen i glada färger. Måste nog förbereda en del innan jag går och sover. Som sagt, en full dag, med en massa att göra, skriva krönika, sy, serva hantverkare med kaffe och smörgås, (bara maken och svärfader med dock hantverkare) ha huset fullt av barn (totalt nio stycken) passa vovven som idag haft en usel dag vad det gäller rumsrenheten. Vet inte hur många pölar det blivit. Grr. Inte på hunden, på dagen. en fullspäckad dag där inte tiden för valp fanns. Inte för att se när det var dags iallafall. Så nu har han väl backat några steg och vi får börja om igen med att springa ut hela tiden. Synd, det kändes som att vi var framme snart. Men det går väl inte så fort. Han är duktig, det är vi som inte varit duktiga idag. Alla har litat på varandra och kollen har varit noll.

NU ska jag skynda att packa iordning lite inför morgondagen och så kasta mig i sängen. ÄR SÅ TRÖTT!


 
 
IT-mamman

IT-mamman

4 september 2007 21:24

Vaddå "ska skriva krönika"? Hallå, uppdatera mig, tack! Jag spricker av nyfikenhet.

http://itmamman.wordpress.com

 
Ingen bild

Persilja

4 september 2007 21:29

IT:mamma: I kuriren, varannan tisdag har jag fått liten liten krönika. Sån som var i bilagan du fick.
(Jippi!)

 
IT-mamman

IT-mamman

4 september 2007 21:40

Du återhållsamma människa, varför har du inte sagt något? Varannan tisdag - inte illa! Hoppas du tjänar bra, för du är himla duktig. Det du skrev i Kuriren sist var sååå bra.
Håll oss läsare uppdaterade, snälla!

http://itmamman.wordpress.com

 
Ingen bild

Persilja

4 september 2007 21:50

IT:mamma: Tack! Behöver höra det. Känner mig som en "bluff". När ska nån komma på mig, du vet...Jo, jag får betalt! Hurra!!!

 
Lisa

Lisa

5 september 2007 19:47

Vi fick alltid plocka lingon i skolan, hade två dagar ledigt varje höst för att plocka, gud så surt det var då man var tonåring, nu älskar jag att plocka bär, helst hjortron, dom är ju större så det ser ut som att man plockar mycket!

http://mittlillahus.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards