Direktlänk till inlägg 18 maj 2007

Hurra! Alla trivs!!!

Av Persilja - 18 maj 2007 09:13

Det gick HUR bra som helst i skolan!!!

För alla!

12-åringen var så nervös på morgonen att han vägrade gå dit men jag tvingade honom och väl på vägen dit blev han lite mindre nervös.

Jag väntade nervöst hemma tills han kom hem och när han kom cyklande med ett leende på läpparna föll flera månaders vånda av mina axlar.

Själv har han varit förändrad sen dess. Den arga nästan hatiska tonåringen är som bortblåst och istället finns här en snäll tolvåring som är pratsam och glad. Snacka om förvandling! Hans oro och rädsla har förvandlats till lugn och harmoni. UNDERBART!

Jag kunde äntligen njuta av allt och firade dagen med att plantera några penséer i krukor.

På kvällen gick vi på restaurang och firade. HURRA!


Nu är det sol ute och det är längesen så jag vill inte fastna här!


Har fler bilder men lägger bara in två kontrastbilder. Den ena från Kiruna den 11 maj och den andra dagen efter i Luleå.

Ni fattar va???? Varför vi är GLADA!

Luleå 12 maj

 
 
Ozzy

Ozzy

18 maj 2007 10:00

Hurra!

http://clownozzy.blogspot.com

 
IT-mamman

IT-mamman

18 maj 2007 10:00

HURRA! Jag glädjs med dig! Verkligen. Nu kommer allt att falla ännu mer på plats ska du se.
Men den där Kirunabilden tror jag inte på. Måste vara ett villospår. Så KAN det inte se ut den 11 maj.

http://itmamman.wordpress.com

 
skogsfrun

skogsfrun

18 maj 2007 10:05

Nej inget att undra på -SÅ mycket snö i MAJ. Det måste ju kännas härligt att t.ex plantera penseèr:) Jag suger gärna på karamellen, här blommar nu vitsippor och syrener samtidigt.

http://barasaras

 
frigida

frigida

18 maj 2007 10:18

OH MY GOD!!!!!!!! Kan inte fatta att det fortfarande är SÅÅÅÅÅÅ mycket snö i Kiruna!!! vad i....
angående 12-åringen :))))) jag är så glad både för din med framför allt för hans skull!!! vet hur det känns, usch usch usch!!!!

http://frigida.bloggagradis.se

 
Clara

Clara

18 maj 2007 11:46

Gud så skönt att det gick bra med barnens skola och allt.....njut nu Persilja!!!!!
Kram
Själv ska jag olja altanen nu...och staketet....och lilla verandan....PUH :=)
Dina persiljefrön har kommit upp rejält nu!!!

http://claraslinneskap.blogspot.com

 
Hundbiten

Hundbiten

18 maj 2007 14:46

Men shit! Hade ni SÅ mycket snö där uppe. Ja då fattar jag att du är nöjd med våren nu :)

Vad SKÖNT att allt gått så bra med skola och allt. Förstår att du kan pusta ut ordentligt. Skönt över lag att se att allt verkar vara så positivt!

Kram!

http://www.hundbiten.bloggagratis.se

 
Lisa

Lisa

18 maj 2007 16:37

Men gud så skönt! Skolan är ju bland det viktigaste i hans ålder, hittar bara en bra kompis så kommer det att gå fint!

http://mittlillahus.blogspot.com

 
Anna Stilla

Anna Stilla

18 maj 2007 16:41

Vad roligt att det går bra för pojken. Sånt är ju oerhört viktigt att ALLA inblandade ska trivas. För killen var nog skolan och kompisar det som oroade honom mest. Nu VET han att det är BRA så jag förstår din glädje. Och visst är det skönt att slippa snön?
Skickar några kramar med de sydliga vindarna.

http://www.annastilla.blogspot.com

 
Pippi

Pippi

18 maj 2007 20:25

Fast i dag finns det hopp om livet även för oss insnöade Kirunabor ;) Det har inte regnat _hela- dagen och solen har behagat titta fram både nu och då :-) Ser för övrigt att rönnen på baksidan av huset börjat knoppas *yihaa*

http://pippi.blogg.se

 
Ingen bild

Pippi

18 maj 2007 20:27

Typiskt... :-) Jag glömde ju att avslutningsvis säga att det var himla roligt att läsa att alla trivdes! Gör det nu istället och fyller därmed på med en kommentar till ;)

 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

18 maj 2007 21:25

Gissa om jag gläds med er!!! Du ser mina förutsägelser stämde ju in!! Att flytta fr lägenhet till hus är enorm skillnad, specielt med utåtriktade barn. Sonen min bygger och snickrar för fulla muggar.

Jag är så glad för din skull att du nu äntligen kan slappna av och säga att den där Dubbelörnen.. hon hade verkligen rätt!! *gapskrattar*

Kram till världens goaste Persilja

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
Ingen bild

vinterhimmel

18 maj 2007 21:54

Det är fint med snö!

 
Annis

Annis

18 maj 2007 22:34

Så skönt att det gick bra i skolan för alla...härligt i mammahjärtat förstår jag.

http://www.annis.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards