Direktlänk till inlägg 15 maj 2007

Ännu en dag.

Av Persilja - 15 maj 2007 21:39

Ännu en dag är till ända och det känns som att jag fått en del gjort. Inte något som märks på ytan, men något som verkligen känns lugnande för själen. Jag har packat upp alla kläder och fått in dem på iallafall tillfälliga platser. Så förhoppningsvis blir det inte helt hysteriskt i morgon bitti när alla ska iväg på morgon. Jag kom just nu på att sockorna inte är lokaliserade ännu, men det ska jag ta tag i strax...

(TUR att jag satte  mig här och bloggade så att jag kom ihåg det!)


Jag har också packat upp nästan alla köksgrejor. Såväl torrvaror och bunkar som porslin och  bestick. Dock är flyttlådan med pannor tillfälligt försvunnen men vi har  en (1) panna iallfall...


Tioåringen har idag byggt en skateboard ramp. Den är inte riktigt klar men jag är djupt imponerad av hans snickarförmåga. Ja, inte bara hans, även äldste sonen är en fena på att snickra. Igårkväll "svängde" de ihop ett grafittiplank. Superproffsigt stod det där i trädgården färdigt att besprutas med färg idag. Fast under natten har det spöregnat och blåst så det hade vält omkull till deras stora besvikelse. Sen har det spöregnat mest hela dagen så det har inte blivit någon grafittimålning under dagen. Men en skateboardramp. Som sagt; jag är impad!!!

Jag ska visa foton snart... (Måste bara hitta den kartongen med den kabeln.)

Jag blir vansinnigt lycklig över att de är så kreativa! Det är en stor vinst med flytten. Att sitta i en hyreslägenhet passar inte vår familj så bra. Vi är en kreativ familj som gillar att hålla på med en massa saker men har vi inte utrymmet för det blir det inte alls lika mycket kreativa saker gjorda.


Att kunna snickra, måla, gräva, cykla, skejta på sin egen gård är alldeles fantastiskt!!!


Fyra tjejer i tioåringens klass har smygit omkring här hela dagen. Spanat in nye killen i klassen. Till slut vågade de sig fram och har till slut förföljt min stackars son med frågor och fnittriga tillrop. En av de är SÅ KÄR i honom och har så varit i flera månader sen han skrev till klassen och skickade foton. Hon har verkligen målat upp en drömbild av honom och byggt upp en stark förälskelse kring den drömbilden. Det blir nog svårt för sonen att motsvara!!! Men när hon hade fått se honom i verkliga livet och dessutom pratat med honom sa hon med tindrade ögon till mig; "åååå, han är ju jättesöööööt!!!". Så han bestod första provet.


Han tycker tjejerna var "döjobbiga".


Men lite smickrad är han allt!


De är så söta.


Nu måste jag lokalisera några sockor. Önska mig lycka till!




Det här "tillståndet" där man lever i kaos och inte hittar någonting man söker det är ett jobbigt tillstånd. Det är liksom sporren som gör att jag packar upp så fort jag kan. För det stressar mig att inte hitta det jag söker.


Jag vill ha ordning NU!!!


Men det är väl några veckor kvar innan alla cirka 200 kartonger blivit uppackade.


Godnatt på er alla! Jag är så glad att NÅGOT är sig likt.






 
 
Ellasmamma

Ellasmamma

15 maj 2007 22:11

Kaos är ett jobbigt tillstånd och det brukar motivera att reda upp det fortast möjigt. Men det är verkligen mycket roligare att packa upp på ett nytt ställe än att packa ner på det gamla. Önskar dig lycka till med skolstarten imorogn och med sockarna.

http://ellasmamma.blogspot.com

 
Hundbiten

Hundbiten

15 maj 2007 22:12

Jag ser att ni börjat installera er. Vad roligt! :) Och det där med ordning... vi har bott här i två år nu och ja... några kartonger står fortfarande ouppackade. På vinden, förvisso, men ändå :)

http://www.hundbiten.bloggagratis.se

 
Lisa

Lisa

15 maj 2007 23:31

Gud så härligt med en snickarbod och med kreativa ungar och snart är det sommarlov, vad det kommer att spikas då..

http://mittlillahus.blogspot.com

 
frigida

frigida

16 maj 2007 01:06

näää va söta de är, flickorna! hehehe men kan tänka mig att det var jobbigt för sonen :))) men hur hittade de ert hus?

http://frigida.bloggagratis.se

 
maloppa

maloppa

16 maj 2007 02:28

Härligt att allt verkar falla på plats, speciellt glad att höra att sonen verkar glad över flytten till sist. Kul med andre killens beundrare, börjar bra! Hoppas det går bra i skolan i morron för både barn och mamma.
Kan ju trösta dig med att jag inte heller hittar strumpor trots att vi flyttade in för över två år sedan, har ingen aaaanning om vad det kan bero på *skratt*. Vi har nog rekord i uddastrumpor med fem barn där ingen kan slänga båda sockorna i tvättkorgen samtidigt...

http://maloppas.tradgardsblogg.se

 
Ella

Ella

16 maj 2007 07:11

Flytta är alltid roligast när allt är klart ,)

Jag var tvungen att komma hit och läsa en del för jag har sett dina kommentarer lite här och var.

http://livetefter.blogspot.com

 
Maria

Maria

16 maj 2007 08:08

Vad härligt det låter med dina killar! Mina har oxå alltid varit åt upptäckarhållet... Kanske det beror lite på mammorna???

Vad skojigt att tjejerna är "döjobbiga" min 17-åring har oxå fått en på nya orten fast det har hållt på ett tag nu så nu får man kalla det för hans flickvän (han gillar dock inte ordet utan föredrar "hans tjej")...

Lustigt med grafittiplanket, jag hade precis börjat fundera på att kanske göra äldsta grabbens rum fyllt med grafitti på väggarna, istället för bara vita väggar, kanske en fondvägg med grafitti???

Det får jag fundera mer över... Mina pojkar slutar skolan för terminen när vi flyttar, det är ju bara två veckor kvar på terminen då... Det tycker dom är roligt förstås, att få två veckor extra långt sommarlov.

Vi får väl se, jag vet ju hur sommarloven brukar varar, roligt de första tre till fem veckorna och sen längtar de till skolan igen..

Kramar på dig

http://gnallspikarochlivsflanorer.bloggagratis.se

 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

16 maj 2007 09:32

Kul att höra att det verkar gå bra för er alla!
Och 10-åringen som redan har förvrängt huvudet på tjejerna i klassen...fniss
Ni verkar fullt sysselsatta med både det ena och det andra! Ha det så bra!

http://gerda-thyra.bloggagratis.se

 
åsa

åsa

16 maj 2007 21:29

Hmmm.. jag ser att du har lite att göra... men vad härligt att ni är där nu! trevlig helg! / åsa

http://asas.tradgardsblogg.se

 
IT-mamman

IT-mamman

16 maj 2007 21:32

Bullerbyn - släng dig i väggen! "X"byn är rena idyllen. Och svärdottern och svärmodern kommer redan överens! Jag tror jag ska tota ihop någon av mina killar med din flicka, så får han en härlig svärmor.

http://itmamman.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards