Direktlänk till inlägg 7 maj 2007

Jag och min borrmaskin!

Av Persilja - 7 maj 2007 13:27

95...96...97...98...99...HUNDRA!!!!


Jag har packat hundra kartonger! Då får jag väl sätta mig och vila ryggen???

TACK! Det var skööönt!


Igår hade vi 11-årskalas på bowlinghallen.

Perfekt!

En timmes bowling och sen fika i ett rum de hyr ut. Ingen disk, ingen städning. Så nu var 11-årskalaset avklarat.

Imorgon är den stora dagen för sonen men då blir det inget kalas. Bara lite tårta till frukost och några paket.


Har packat cd-skivor...

Och slängt in en och annan i datorn och blivit nostalgisk.

Jag älskar musik! Men sen jag fick många barn räcker det med ljud. Slår jag på musik blir jag bara stressad av alla elgittarer och annat.

För i verkliga livet finns det redan en klinkande gitarr, någon tv, något ratataspel,  och minst fyra pratande/ skrikande/ skrattande/ mumlande/ sjungande/bråkande barn. Så ljudväggen är redan fylld med ljud. Ett ljud till och jag får spaaader.

Men idag på förmiddagen när de små liven var på skolan då har jag njutit av gnällande elgitarrer och durrande basgitarrer. Jag har njutit av Genesis (Snowbound och Burning Rope) och sjungit för hör hals! Så vackert! Snyft!

När jag och mannen möttes blandades våra musiksmaker i en enda röra och under våra år tillsammans har vi lärt oss älska varandras favoriter också. Genesis var det som låg på skivtallriken mest när vi möttes.  Jag älskade jazzrock (typ JTB, Santana, Larry Carlton, John mc Laughlin, Chick Corea mm och maken var såld på hårdrock (Uriah Heep, AC/DC, osv.)

 När våra smaker blandades i början blev det mycket sånt som Genesis, Deep Purple osv som är en slags mellanting  av de två smakerna. Nu är vi allätare och lyssnar på det mesta men minnena kommer superstarkt till den tiden då vi möttes när man sätter på de gamla låtarna med Deep Purple till exempel!

Musik är som dofter. Det kan verkligen framkalla känslan av precis hur det var!


Men nu är jag inte på åttiotalet utan i tvåtusentalet och vi ska flytta om tre dagar och jag borde verkligen inte sitta här och bli nostalgisk!!!


Så nu ska jag gå och skruva ner lite hyllor. Jag och min borrmaskin. 


 
 
IT-mamman

IT-mamman

7 maj 2007 14:17

Just så! Nu vill man ha det tyst omkring sig nån enstaka gång. Alla andra spelar ju musik hela tiden. Förr hade jag jämt på musik. Satt i min rum och sjöng med i de engelska texterna för full hals när jag pluggade franska glosor. Pinsamt bara när jag sjöng med hörlurar på och systern hade med kompisar hem.
Tänk att du fick till ett inlägg idag! Undrar när du packar ner datorn...

http://itmamman.wordpress.com

 
Clara

Clara

7 maj 2007 14:24

Stackars Persilja vad hon sliter!!!! Men det blir kul att komma till nya stället...kan jag tänka! Tack än en gång för att du grattade mig...nu är vi ett år äldre och klokare.....klok som en pudel!
kram

http://claraslinneskap.blogspot.com

 
Ingen bild

Dubbelörnen

7 maj 2007 15:24

Men det går ju riktigt bra Persilja!! Du ser man ska inte förhasta sig o packa långt i förväg. Ju tightare tidsram desto snabbare packar man. På slutet kommer det att bara rassla om dig o kartongerna. Kolla bara så inte några barn el annat "viktigt" hamnar i nån kartong ;)

Kramar

 
frigida

frigida

7 maj 2007 16:02

behöver du hjälp? älskar å borra, skruva, packa :)))

http://frigida.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Frigida

7 maj 2007 16:30

Frigida: du är välkommen-vilket tåg tar du?? Fast du hinner kanske inte fram!!! Hahaha!

 
Ingen bild

Persilja

7 maj 2007 16:32

Dubbelörn: Jaaadå! Det är lugnt! Jag behöver lite tidspress för att jobba. Har jag för goda marginaler får jag för dålig karaktär...hehe.Men det är ju det jag sagt hela ti´n. Det är bara andra som oroat sig! Man är väl proffs! TACK för de fantastiska bilderna1!! Kanske det blir en tapet!!!!! Så snygga var de. Fast jag (hönsmamman i mig) hade föredragit de frimärksstora. Nu blev det ÄN mer lockande att FLYGA!!!

 
maria

maria

7 maj 2007 17:05

Men visst är det så att musiken kan förflytta en till en helt annan tid och plats?! Så upplever jag det ofta i alla fall och det är oftast underbart...

http://gnallspikarochlivsflanorer.bloggagratis.se

 
elaina

elaina

7 maj 2007 18:05

Musik väcker otroligt mycket minnen!
Min smak är lite udda(klicka på mitt namn), inte direkt så´nt som tanter i vår ålder förväntas lyssna på. Så när Kärbon gick igenom min skivsamling, när Han va upp till Hudik första gången, och Han nicka gillande andades jag ut. Hade nog aldrig funkat om Han bara gillat country å svensktopp...
;0)

http://elaina.bloggagratis.se/2007/03/31/112424-ab

 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

7 maj 2007 18:25

Visste väl att sonen skulle gilla dem ;) En present till honom fr K2...

Kramar

http://karljohansgarden.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards