Direktlänk till inlägg 17 maj 2008

Soooolen! Varför har du övergett oss??????

Av Persilja - 17 maj 2008 23:52

Det ÄR vår, det ÄR vår, det ÄR inte kallt, det ÄR varmt...

Näe, det spelar ingen roll hur många besvärjelser jag använder. Det ÄR inte vår. Det ÄR inte varmt. Det är KALLT. Att sitta ute och fika är inte ett dugg skönt. Så bilderna här är bara fejk. Vi gick in.

Men snart kanske vi kan sitta på alla grupper jag satt upp i trädgården. Grannarna tror väl att jag är knäpp. Jag har satt ut hängmattor och hängstol och alla trädgårdsmöbler. Men vi är ju iallafall beredda när det nu väl inträffar att temperaturen stiger över 10 grader...

Men i väntan på solen; visst uppfann jag ett smart trädgårsbord! Det var lite jobbigt att rulla den där kubben från bodan där jag hittade den. Men jag såg precis framför mig vad det skulle bli. Ett perfekt fikabord.

Nu vill jag inte verka tjatig men nu är det bara SOOOOLEN vi väntar på. Allt är klart! Vi är redo! Kom igen nu!!!

 
 
Moster mjölgumpa

Moster mjölgumpa

18 maj 2008 07:42

Tänk att det kan vara sådan skillnad. Man kan knappt tro att man bor i samma land.
Redan förra helgen var dottern med sin kompis på playan. De solade och badade i havet och mycket människor var det på stranden. Det var inte ens kallt i havet, sa hon.
Hoppas att värmen kommer till er också inom väldigt snar framtid.

http://www.mjolgumpa.blogspot.com

 
m a r i a k o d e n

m a r i a k o d e n

18 maj 2008 09:11

Jamen visst är det kallt......!!
Det är inget kul längre....
Knappt att tvätten tokar ute...buhu....
Näpp, vi får hålla tummarna att det är varmt i juli å aug för då är jag ledig!!

Skön söndag!!

http://www.mariakoden.blogg.se

 
rosa

rosa

18 maj 2008 09:50

He he, skjønner din frustrasjon. Vi hadde jo nasjonaldag feiring igår, og våknet til SNØ... Frustrerende!

http://www.cafelatter.bloggagratis.se

 
Nyfiken kollar in

Nyfiken kollar in

18 maj 2008 10:10

Igår hade vi -5grader mitt på dan. Kallt som fan i Maj i år. Känns som det ska bli ännu kallare i höst.

http://pokervirtuosen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

18 maj 2008 10:11

Moster mjölgumpa: Vill inte höra, vill inte höra, vill inte höra!!!!! Alalalalalalalalalalalalalalalalalalal1aaa

Mariakoden: Nä, min madrass som jag tvättade blev precis tokhaglad på. Den är blöt och kall och får nog aldrig komma in...

Rosa: Ja, jag läste det, fy sjutton, på sjuttonde maj och allt! ;D

 
kardemomme

kardemomme

18 maj 2008 10:31

Nå ble jeg først veldig glad!! Endelig har Persilja fått sin sommervarme tenkte jeg, men så kom neste kommentar..huff, vet ikke om det er noen trøst men det er sånn her også...Jeg lengter etter å bære ut alle tepper,lykter,duker og bøker..ja FLYTTE ut!!

http://husetvedbekken

 
Gry

Gry

18 maj 2008 10:44

Men din stackare... vad du kämpar. Du har visst allt förtjänat en liten award ;-)

Kolla in hos mig... /kram Gry

http://www.baragry.blogspot.com

 
Linda m. 4 barn

Linda m. 4 barn

18 maj 2008 11:15

det ser liiite kyligt ut ;-)

http://Lillith76.bloggagratis.se

 
/B

/B

18 maj 2008 11:36

Superfiffig bordlösning! Jag undrar också var den där värmen tog vägen som vi fick känna av första majhelgen? Har den åkt vilse? Koooom tillbaaaaka!!!!
I går när vi var på syrrans avslutningsceremoni borde man haft vantar och yllesockar istället för klännings och klackeskor. men jag valde klackeskorna i alla fall!
:-)
/B

http://lyckligagatans.blogg.se

 
kardemomme

kardemomme

18 maj 2008 12:10

Her er jeg igjen..Ble så inspirert av dine "VIL HA SOMMER" bilder at jeg kastet meg ut i det jeg også, så får vi se om vi kan få lokket fram litt varme på den måten ;) Krusene på stubben var så fine! jeg liker så godt prikker!!! Spesiellt i lyseblått og rødt. Dessuten var det heklede teppet på stolen superfint! Jeg har en plan om å lage ett sånt stort lappeteppe men jeg får se om jeg kommer så langt noen gang :)

http://husetvedbekken

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards