Alla inlägg den 29 februari 2008

Av Persilja - 29 februari 2008 14:59

Tack för fina "ordningstips"! Tog till mig bland annat Charlottes med hårda plastmappar som vi investerat i nu. Nu är det bara att hoppas på magiska under!

Köpte nya "mama" som kom ut idag bara för att se vems hem som var med istället för vårt. Men det var inget inredningsreportage alls denna månad så de hoppade helt sonika över det. Det rymdes väl inte.

Kör "taxi" idag, fram och tillbaka känns det som. Vid sju ikväll ska vi på basket och se Plannja mot Uppsala. SEN, när jag kommer hem ska jag ta mig ett välförtjänt glas vin. Det är jättesällan jag kan dricka vin eftersom vi bor som vi bor och man nästan alltid måste vara redo chaufför, så när jag väl köper hem en flaska brukar jag satsa på en lite dyrare och bygga upp förväntningen skyhögt. Nu har jag varit sugen sen tjejfesten i onsdags när jag satt och såg på de som drack vin, så nu längtar jag massa! Så ikväll njuuuter jag nog! 

Just nu känns det dock typiskt nog som att jag har huvudvärk på gång. (Jävla skit!!)  

NU ska taxin på en körning...igen


Av Persilja - 29 februari 2008 10:05

Har fått skriftliga läraromdömen om sonen som går sjuan...

Inför utvecklingssamtalet nästa vecka. Mest bara goda gudskelov, men samtliga klagar på slarvet. Materielet i oordning. Glömt papper, tappat papper, slarvat bort böcker osv osv...

Hur ska jag få sonen att bli mer ordningsam???

Det är ju genetiskt!!!!!

Jag som är van att angripa problemen eftersom de uppstår tänker i banor som a) köpa bättre ryggsäck med olika fack, b) fixa hans skrivbord så att det är mer odrningsamt, c) locka fram ordningssinne med hjälp av mutor...

Men jag vet att detta är ett problem som förmodligen följer honom livet ut. Det finns inte i honom, ordningssinnet.

Så hur ska vi göra...Det sänker ju det toala omdömet om honom och påverkar hans studiereslultat...

Någon som fått en slarver att bli ordningsam???

Tips någon!


Ps. Här kan du vara med i gissningstävling hos Marydel

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards