Alla inlägg den 12 februari 2008

Av Persilja - 12 februari 2008 18:07

Här kommer en repris på nåt jag skrev för exakt ett år sen.

Så ni som följt mig ett år känner kanske igen er. Tänk, jag känner på precis samma sätt idag!


Tänk att få gå på spa och äta nyttigt och träna och få massage och gyttjebad och ångbastu och plocka och färga ögonbrynen och klippa och slinga håret och få snabbehandling av hälsprickorna och räta ut stortån och operera närsyntheten och få en ny stil och garderob och gå en kurs om att lära sig att inte lägga på hög och gå en charmkurs så att man kunde charma byxorna av vem som helst och lära sig yoga och meditaton så att man kunde behålla humöret alla dygnets vakna timmar. Då kunde man sen bara gliiida omkring och njuta av sitt eget sällskap.

Och medan man var på den makeovern kunde Från "Slott till koja"(eller det kanske var tvärtom) komma hem och makeovra vårt hem och när de ändå var igång kunde de skicka maken på charmkurs och stajling och barnen kunde få lite snabbundervisning i hänsyn och hemkunskap.

Det skulle finnas trisslotter för sånt...

Jag och min kompis funderade på att skapa ett hem för utröttade fruar/mammor. Dit skulle de kunna åka och vila upp sig och bara få uppassning och omsorg i flera veckor och under tiden skulle vi ta hand om markservicen i deras hem. Är inte det en bra affäridé?

Det var bara det att vi var alldeles för trötta för att orka.

Men om någon vill ha den affärsidén av mig så blir jag den absolut första gästen. Jag lovar! Sen kan man få "Fi" eller något annat parti att motionera om att det ska finnas något bidrag att söka för det...

Eller kanske ett stipendium?

Kanske Nobelkommitén kunde bidra?

Av Persilja - 12 februari 2008 10:45

Måste bara tillägga att

1. Den var mest troligt död då den låg helt stilla.


2. Den var ca 4 cm lång-dvs en sork eller skogsmus.


3. Jag slängde ut den genom dörren så långt jag förmådde och en halvtimme senare var den försvunnen. Vet ej om den kvicknade till liv och sprang iväg eller om det kom en hungrig fågel/katt och fick ett smarrigt morgonmål.


4. Jag tyckte egentligen att den var söt. Som en liten hamster.


5. Den fick förmodligen slag för att det var så ovanligt renskurat i köket.


Av Persilja - 12 februari 2008 08:25

Titta vad jag fann mitt på golvet när jag klev upp!!!

Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiih!

ANTICIMEX!!!!!!!!!!!!

SOCIALEN!!!!!!!!! 

FLYGVAPNET!!!!!!!!!!!!!!

FBI!!!!!!!!!!!!!

KÄRNVAPEN!!!!!!!!!!!!!


HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!!! 

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards