Alla inlägg den 3 februari 2008

Av Persilja - 3 februari 2008 17:38

Ibland blir det inte som man tänkt sig. Hade nog tankarna lite på annat håll...

Av Persilja - 3 februari 2008 17:26


Klipp från aftonbladet.se:


"Vi stoppade driften i olycksområdet, men den startar igång igen under måndagen. Resten av gruvan är igång. Självklart är inte det här bra för imagen, därför måste vi ta tag i säkerhetsfrågorna."

  

Läs sista meningen en gång till. Ser ni vad det står????

"Självklart är inte det här bra för IMAGEN (läs: affärerna), därför måste vi ta tag i säkerhetsfrågorna."

Vad ska man säga? De är iallafall ärliga.

Det står inte "det är oacceptabelt att människor riskerar att skadas, därför tar vi tag i säkerhetsfrågorna".

Nej, det år inte bra för IMAGEN.

Alltså. Detta är LKAB i ett nötskal!!!!

GRRRRRRRR!!!!!!!! 

Av Persilja - 3 februari 2008 17:07

Nu har jag sytt den väska jag själv skulle ha valt! Vem vet, jag kanske tar den själv om ingen annan faller för den!

Den får ligga ute ett tag!

Annars är det kanske MIN väska ni ser här...


Har kört bil och kört bil och kört bil och kört bil idag. Vissa dar!!!

Jag känner mig inte så miljövänlig idag. Det har varit stor pingistävling (rikstäckande) i Luleå i helgen och vi åkte dit för att säga hej till pingisspelande f.d klasskompis till 11-åringen. De har inte setts sen vi flyttade och eftersom kompisen spelat klart det han skulle och bara hade väntan kvar snodde vi honom några timmar. De pratade och pratade och pratade. Sen var det kalas i en grannby och träning i skatehallen och sen möte i samma hall, fast annan tid. Så jag har kört...mycket.

NU ska jag bara curla och hämta sonen hos kompis vid sjutiden eftersom han tycker det är läskigt att gå när det är mörkt.

Nackdelen med att bo i en by är att man måste köra bil. Bussturer är icke att tala om, (två eftermiddagsturer) Men detta är ju nackdelar man får ta.

Det finns så många fördelar att vågskålen väger över med råge på det positiva.

Av Persilja - 3 februari 2008 09:23

Så har det hänt!

En dödsolycka i Kirunagruvan. Förvånad är jag inte. Men förbannad att det kan få gå så här! Det hade inte behövt hända!!!

De som jobbar i gruvan vågar inte alltid uttala sig därför att det finns en slags mentalitet att man inte ska klaga för mycket för då kanske inte gruvbrytningen får fortsätta. Jag skulle inte stå ut en sekund i det klimatet men de har inte något val tror jag. Det är ettjävla arbete helt enkelt att jobba under jord. Men det är ett blomstrande företag och hela staden lever på grund av företaget.

Nu har det hänt som inte skulle ha hänt. Det blir otroligt spännande att se vad LKAB:S drag blir efter det här. Hur skakar man av sig detta för att fortsätta bryta? Hur skakar man av sig de anonyma rösterna som säger att det sett tecken hur länge som helst att det varit instabilt. Tecken som ledningen inte lyssnat på. Gruvdriften must go on! Till varje pris. Fyfan!!!

Jag tänker på de anhöriga idag och på alla kirunabor som ska leva med LKABs maktfullkomlighet.


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards