Alla inlägg den 28 mars 2007

Av Persilja - 28 mars 2007 16:52

Efter tjejfestande (roligt) och hustajling (också roligt) var jag kanontrött igårkväll efter hemkomsten. Jag lade mig ovanligt tidigt (22-tiden) och somnade som en stock. Sov hårt och gott.
På morgonen när jag vaknade av mobilens alarm var jag helt mosig i huvudet och lika trött som när jag gick och lade mig. Efter fyra barn tätt har jag fått nattsömnen totalkvaddad-aldrig får jag sova en hel natt utan är van att vakna några gånger per natt fortfarande fast jag inte har några riktigt små barn längre. Det har blivit en vanesak. Jag ska sova lite knackigt-då mår jag bäst! Så när jag sovit så här sammanhängande blir jag seg hela dan...

Jag orkade inte ens vakna ordentligt igårkväll när ett fruktansvärt brak hördes. Nu är jag ju van vid gruvsprängningarna och van att bara vända mig om och fortsätta sova, vilket jag gjorde vid detta nattliga brak ocskå. Visserligen med höjd puls och hjärtklappning men inte tillräckligt mycket adrenalin pumpades runt för att dra mig ur djupsömnen. Jag minns att jag tänkte "om han gjorde illa sig säger han nog till". Så jag måste ju ha hört lite mer än vad jag tog in just då.
Vad var det som brakade då?
Jo, min man hade svårt att somna och skulle välja en bok ur bokhyllan. En bok som låg högt upp i hyllan, så han ställde sig på en stol för att nå.
Braket kom sig av att stolen knäcktes mitt itu och mannen ramlade i golvet.
Och frun vände sig om och sov vidare...
Tänk om han blivid spetsad på en av de vassa stolspinnarna! Eller brytit benet eller armen. Men då hade han nog ropat och jag hade kanske vaknat förr eller senare...

Så trött var jag.

På morgonen steg jag upp först i vanlig ordning. Trött passerade jag stolflisorna och räknade lätt ut vad det varit som kraschat under sena kvällen.
Synd på stolen. Den var från sekelskiftet och riktigt sådär charmigt avskavd som jag gillar.
Här i Kiruna torkar många möbler sönder av den ökentorra luften, så jag är inte förvånad...

Maken då, kanske någon undrar-hur gick det med honom? Jo han slog sig lite men blev nog mer tilltufsad av fruns ointresse för denna nattliga dramatik.

Gääääsp!

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards