Alla inlägg den 26 mars 2007

Av Persilja - 26 mars 2007 08:54

Idag ska jag åka ner till Luleå och lägga "sista handen" på stajlingen. Det låter tjusigare än vad det är!
Jag ska nämligen skura toan och tvättstället, vilket jag inte hann sist och så fixa lite i tvättstugan. Och när jag ändå åker dit igen kanske jag piffar lite till bara för att det är så kul! (Nån liten söt bebisfilt i spjälsängen, lite snygga burkar och handdukar i badrummet.) SEN lämnar jag nyckeln till mäklaren med varm hand. Tänkte nästan säga adressen i fall någon ville kika in på Hemnet.se men kom så på att det kanske är onödigt, med tanke på tjuvar och så. (Man behöver ju inte annonsera!!!) Det finns dock inget att stjäla; en tv från 1983 (jo, den gamlingen fick äran att vara med på stajlingen!) inga datorer, inget matsilver, ingen dvd, inga tekniska prylar över huvud taget! (Så att ni tjuvar som läser detta vet!)
Hur många tog åt sig? (Skriv i kommentaren om du läste och är tjuv!)

Ikväll när jag kommer fram (tar 14-tåget) hämtar min vän mig och så far vi hem till henne. Vi ska nämligen ordna en tjejträff hos henne. När mitt första barn föddes lärde jag känna några andra förstföderskor via BVC. Vi började umgås och sen har några tillkommit och några försvunnit men de senaste 10 åren har vi varit en kärntrupp som träffats varannan vecka.
Från början träffades vi med barn på dagtid. Sen blev det kvällar, utan barn, med gott fika. Och nu senaste året har det blivit vin och andra smaskiga saker. Depraverat värre!
Jag har ju inte varit med varannan vecka, tyvärr, snarare varannan månad, nej, inte ens det, en gång i halvåret...
Det är inte alls lika kul att vara med när man inte kan vara med varje gång. Man missar det där vardagliga, hänger inte med i alla samtalsämnen. Och ibland har det gjort rent ont att sitta där och lyssna till deras liv som jag saknat när jag vantrivts som mest i Kiruna.
Men NU är jag på väg tillbaka och det känns mycket roligare! Snart är jag med i det vardagliga igen! Hurra!!!

Bild: Dotterns kanin som jag sydde när hon var ett år och lapptäcket har hennes farmor sytt och vaggan har hennes farmor lekt med som barn.


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards