Alla inlägg den 22 mars 2007

Av Persilja - 22 mars 2007 21:49

Alltså jag vet inte om nån lagt sanningsserum i min jordgubbssmoothie ikväll men jag känner att jag bara måste dela med mig av än den ena pinsamheten efter den andra...
Ingen kan ju ha undgått att jag drabbats av hysterisk skrivklåda. Jag bara kastar ur mig det ena inlägget efter det andra. (Snart blir min sida så tung och seg att den inte går att klicka fram!)
Jag har nu fått det ULTIMATA beviset på att jag suttit för mycket klistrad vid datorn de senaste veckorna.
Någon som vill veta?


Jag har fått finnar på ändan!!!
Jo!
Det är ju droppen.
Blodcirkulationen har väl snörpts av det myckna stillasittandet.
Det är straffet!

Jag vill INTE ha såna!!!

Så nu ska fyrabarnsmamman hålla sig lite på avstånd från... ...datorstolen iallafall. Kanske kan jag lösa problemet genom att ställa min imac högre upp så att jag kan stå!
Då kan jag stå och göra hällyft samtidigt! Det är bra för vaderna och skickar säkert lite mer blod till skinkorna.
Ska pröva imorgon.

Nån fler som drabbats av detta problem-
NÄÄÄÄ jag vill inte veta!!!
Och jag tror att ni inte heller hade velat veta!!!

Jag ska skynda mig att slå av nu innan jag kommer med fler pinsamheter!!!

Godnatt!




Av Persilja - 22 mars 2007 18:47

Lotten Bergman! Tänk att jag lyckade kroka en sån stor (och ful?) fisk! Haha!!!
Skriv du i din egen blogg imorgon! (Om det nu är DU!)
Ska bli så roligt att ha varit delaktig med ett ord! (Hur fult och fjolligt det än var; bloggerqueen.)
Ni andra ska veta att jag faktiskt satt med SCHWENSKA AKADEMIENS ORDBOK (utgiven 1986 Lotten så jag vet int om det är den redaktionen med Sture Allén i spetsen du var avis på?) och försökte välja ett riktigt konstigt och jävligt ord men insåg att när man har med proffs att göra så har det ingen betydelse.
(Och så ville jag ju verka intelligent och beläst inför min idol.)

Vi är många som väntar med SCCHPÄNNING Lotten!!!





Av Persilja - 22 mars 2007 17:32

Den stängda dörren öppnas nu för offentlighetens ljus.
"Kanske kan jag hjälpa någon annan som stoppar sina problem i garderoben" hördes en lättad Persilja säga.
"Det har varit jobbigt att hålla allt så hemligt men desto större är lättnaden när jag nu lättar på förlåten. Det är inget att skämmas för, det är vanligare än vi tror. Och kan jag bara hjälpa EN annan människa så var det värt det", fortsätter den modiga fyrabarnsmamman. Fotoblixtarna smattrade och trängseln var stor.
"Man måste våga vara sig själv" avslutar fyrabarnsmamman sin presskonferens.
Det ska bli spännande att se omvärldens reaktioner på denna unika händelse!
Om fler vågade vara så generösa med sin smutsiga byk skulle världen se annorlunda ut!

Dagens Nyheter, 22 mars 2007

Av Persilja - 22 mars 2007 16:56

Märkte någon vilket proffs Lotten är?
Hur hon snyggt fick alla att genast vilja komma till henne och läsa genom att be mig säga ett ord som hon skulle blogga om imorgon.
Hon byggde upp en förväntan.
Hon fick alla att omedvetet vilja gå in på hennes blogg imorgon.
Så jobbar ett bloggarproffs. En som varit med länge. Det är fan i mig imponerande!!!
Det är som en möte mellan ett NBA-proffs och en hungrig liten fjortis som tränar med Unga Örnar.
Typ!

Av Persilja - 22 mars 2007 16:39

Hoppsan!
Vad gjorde pizzorna där?
De hörde inte till stöket-de låg inte på golvet eller så, och de hörde heller inte till julsakerna vi inte städat bort.


Det var dagens muta efter morgonbråket.
Ibland måste man ju be om förlåtelse på lite subtila sätt...

Jag tror jag förstår, Clara! Man måste ha de bilder man vill visa inladdade i följd, eller???

Blogga gratis är faktiskt INTE den bästa sidan att blogga på.
Får man skriva det eller åker man ut nu???

Ifall jag nu blir avstängd:
TACK ALLA för den här tiden-det har varit underbart!!! I LOVE YOU ALL!!!

Av Persilja - 22 mars 2007 16:10

Igår visade jag vår lägenhet för de presumtiva hyresgästerna. De blev intresserade och jag var SÅ lättad när de skulle gå när jag hör någon säga "Det är ju bara att ni ringer om ni behöver se den en gång till!"
Den där svala människan som alltid verkar ha så snyggt och städat hemma, trevlig är hon dessutom!!! (Ja, alltså JAG, för den som inte hänger med i mina tankar.)

I morse/förmiddags när jag var fullt upptagen med att släpa min trilskande son till skolan, skriva ångestladdade låååånga beskrivningar om vårt bråk, läsa oväntade kommentarer, och springa på möte, vem ringer då om inte de blivande hyresgästerna. "Kan vi få komma en gång till-vi skulle behöva mäta lite och se allt en gång till!"
Jag förstår dem, de flesta som hälsar på oss första gången går vilse i den 197 kvm stora labyrinten, så jag säger vänligt att det är väl klart ni ska komma en gång till.

Halv tolv ringde det på dörren och då hade jag precis kommit hem. Allt var lika kaotiskt som det brukar vara. Städningen inför visningen var som bortblåst.
Men vad fan! Jag släppte in dem och visade t o m tvättförrådet som jag vägrade visa igår. Jag blottade mig fullständigt i all min ynklighet och det var inte farligt alls. Det var ju det att jag inte kände dem. Det var helt lugnt.
Innan visningen i går visste jag ju inte vem det var som skulle komma. Tänk om det varit de där föräldrarna som jag aldrig riktigt kommit nära som jämt verkar se ner på mig och mina slamsiga barn, eller om det varit den där perfekta tjejen som glassar omkring i staden och jämt lyckas se så fräsch och cool ut. Inför de ville jag ju visa mitt allra vackraste garnityr! Jag ville komma upp ideras nivå och glänsa. Men de som kom var helt vanliga människor-rara enkla utan tillstymmelse till högfärd.

Det var en skööön känsla att stå där i skiten och inte ens skämmas.

Nu ska jag se om jag klarar av att lägga ut FLERA bilder som Clara hjälpte mig med. Om det funkar så kommer bilderna att visa lite röra plus kvarglömda julsaker som vi inte "hunnit" ta bort ännu.

Av Persilja - 22 mars 2007 09:53

Jag är så HEDRAD!!!
LOTTEN har kommenterat hos mig. Hos MIG!!! LOTTEN!!! The big one! Proffset! Och du är inte alls tråkig fast du är så proffsig! Det sa de bara för att göra mig glad!
Hur hittade du mig?
Hur fort går det inte i bloggvärlden!!! Det måste ju vara världens snabbaste skvallercentral. Var det nån som tipsade dig? Eller googlar du på dig själv varje morgon?
Måste tyvärr slita mig nu. Ska iväg på ett möte, men när jag kommer tillbaka ska jag klicka fram kommentarerna från dig igen och läsa de om och om igen!!!
Är det nån som skojar med mig. (Näe, det lät som du Lotten!)

Som sagt: jag känner mig lite sådär som om jag tagit hand med kungen eller nåt. Lite högtidlig. Måste liksom sätta ner fingrarna värdigare och räta på ryggen här i min stol. LOTTEN was Here!!!!


Av Persilja - 22 mars 2007 07:14

Lite kanske ni har rätt om lovely Lotten! Jag har försökt analysera min avundsjuka och kommit fram till att det kanske är för att hon visste vad hon ville bli-gick journalishögskolan (tror jag om jag minns rätt) direkt efter gymnasiet och "kom igång med sitt liv". En annan står fortfarande och trampar och vet fortfarande inte vad en vill bli! Äääh! Int vet jag! (Journalist fanns med på listan med lärare, antik/loppishandlare...när jag var yngre.)
MEN!
Jag är förbi det där nu!
Det är över!
Jag är inte avundsjuk längre. (Hm-ja-öh-kanske om jag riktigt söker därinne i mig.)

Alla har vi våra ideal och det är ju något BRA. Kanske ingår svartsjukekänslan där för att man ska sträva ditåt.
Det finns ju alltid någon framför i livsloppet som man vill hinna ikapp.
Något som får en framåt. Så nu får Lotten bli min "mentor" istället (fast det får hon inte veta).
Ääääh!

Det är så härligt med nya dagar! Då har man nya tankar!!!

Har drömt gräsligt i natt om höga stup inomhus utan skyddsräcken och dotterns kompis störtade ner tre våningar.
ÄR omskakad.
Nu far vi till skolan snart!

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards